kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
انتقاد عضو شورای عالی فنی از سیاست‌های رئیس‌فدراسیون وزنه برداری:

افرادی که عضو این خانواده نیستند مسئولیت می‌گیرند و به ما توهین می‌کنند

یک عضو شورای عالی فنی وزنه‌برداری از نحوه برگزاری لیگ برتر و برخی اتفاقات داخل فدراسیون گلایه داشته و عنوان کرد در صورت ادامه داشتن این وضعیت، کار به جاهای باریک کشیده می‌شود.



 مهدی عطار اشرفی مشاور رئیس فدراسیون درباره نحوه برگزاری لیگ برتر وزنه‌برداری، بی‌توجهی رئیس‌ فدراسیون به پیش کسوتان و آینده این فدراسیون به اظهار نظر پرداخت که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
*وقتی در زمان ریاست آقای مرادی در سال‌های گذشته لیگ برتر کلید خورد، معتقد بودم که این نوع برگزاری لیگ درست نیست و هیچ‌گونه خروجی ندارد. وزنه‌برداری خیلی داراست اما خیلی خیلی گدا نشان می‌دهد در حالی که چنین چیزی نیست و وزنه‌برداری از بودجه و اسپانسر خوبی برخوردار است. اخیرا هم می‌بینید چه هزینه‌هایی می‌شود؛ برای نمونه برای هر وزنه‌بردار روزانه 300 هزار تومان هزینه می‌شود که این نشان می‌دهد پول هست. قرار بود خروجی لیگ سرمایه‌گذاری بر روی جوانان و استعدادیابی باشد و ملی‌پوشان نباید در مسابقات لیگ شرکت کنند زیرا از ارزش آن‌چنانی برخوردار نیست و حتی ممکن است در آن آسیب ببینند.
* در همین هفته چهارم لیگ اگر کیانوش رستمی آسیب می‌دید چه کسی پاسخگو بود؟ او در حال استراحت و ریکاوری بود، مگر نمی‌خواهند از وجودش در مسابقات بین‌المللی استفاده کنند پس چرا گذاشتند در لیگ وزنه بزند؟ در ژاپن، کره جنوبی، ازبکستان و قزاقستان دیده‌ام که قهرمانان ملی آنها به کارخانه‌های بزرگ معرفی می‌شوند و آنها به عنوان اسپانسر مالی، ورزشکاران را حمایت مالی می‌کنند. در پایان سال نیز بر حسب موفقیت‌هایی که ورزشکار به دست آورده از مدیر کارخانه تجلیل می‌شود. این کشورها اصلا لیگ ندارند.
* بارها به آقای مرادی تذکر داده‌ام و حالا که رئیس فدراسیون شده نباید معلمان خود را فراموش کند. ما برایش رای جمع کردیم و او را حمایت کردیم تا رئیس فدراسیون شود و بهتر از علی مرادی هم نداشتیم. اما برای من جای تاسف و تعجب دارد چرا او تمام یاران نزدیک خود را ناراحت می‌کند تا آنها بروند. از طرفی خودش را کنار می‌کشد و افرادی را مقابل ما می‌گذارد که از خانواده وزنه‌برداری نیستند. یک نفر را از بیمارستان خاتم‌الانبیا به عنوان رئیس کمیته پزشکی منصوب کرده است در حالی که ما کسی را داریم که در خود وزنه‌برداری صاحب نام بوده است. دبیر فدراسیون هم از یک نهاد دیگر آورده می‌شود. بعد این افراد به ما توهین می‌کنند.
*از بقایای پیشکسوتان وزنه‌برداری الان آقای پاکیزه ‌جمع در شورا مانده که او هم خیلی دلخور است. پاکیزه‌جمع حکم مشاور فنی دارد از او سؤال کنید یک بار شده کادر فنی با او به عنوان مشاور فنی و پیشکسوت تبادل نظر کند. متاسفم که از محمد نصیری هم استفاده ابزاری می‌کنند.
* یک‌بار خواستم با آقای مرادی دیدار کنم اما برخوردی شد که خیلی ناراحت شدم. من نزدیک به یک ساعت منتظر ماندم و بعد به من گفته شد که هر بحثی دارم برای بعد بگذارم. در حالی که در اتاق رئیس باید بر روی من و امثال من باز باشد. فایل صوتی را تهیه و برای رئیس فدراسیون فرستادم و گفتم اوضاع خیلی وخیم است نباید دلش را به دو مدال طلای المپیک ریو خوش کند چون مربوط به فدراسیون دوساله او نبوده است. من می‌خواهم بدانم چرا به‌جای پیشکسوتانی مثل کارگرنژاد یا والی، افرادی که عضو این خانواده نیستند مسئولیت می‌گیرند و به ما توهین می‌کنند؟ اگر می‌خواهند با این کار ما از فدراسیون برویم باید بدانند ما از فدراسیون نمی‌رویم چون خانه ماست. مطمئن باشند اگر همین روند ادامه داشته باشد کار به جاهای باریک کشیده می‌شود.