kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

حوادث کوتاه از کشور


    کشف 720 کیلوگرم موادمخدر
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران این فرماندهی ازمحل نگهداری مواد افیونی و برنامه‌ریزی قاچاقچیان برای انتقال آن به عمق کشور مطلع شدند و بلافاصله به بررسی مناطق شناسایی شده نوار مرزی پرداختند.سرتیپ سعید کمیلی با اشاره به شناسایی محل نگهداری موادمخدر توسط ماموران افزود: مرزداران هنگ سراوان در این عملیات موفق شدند مقدار 605 کیلوگرم تریاک و 113 کیلوگرم حشیش را کشف کنند.فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش برای دستگیری متهمان  این پرونده در دستور کار ماموران قرار دارد.
 دندانپزشک قلابی به دام افتاد
شیراز – خبرگزاری فارس: کارشناس نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان زرقان گفت: فردی که در این شهر مبادرت به انجام امور دندانپزشکی و داروسازی می‌کرد، توسط کارشناسان نظارت بر درمان این شبکه به دام افتاد
 احمد هاشمی شیری افزود:‌ این فرد مدتی بود که با عنوان دندانساز و دندانپزشک در خانه‌های مردم در محله شهریار، مبادرت به اعمالی نظیر کشیدن، ترمیم دندان و سایر امور می‌کرد.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام گزارش به این واحد در شبکه بهداشت و درمان زرقان، این شخص را شناسایی کردیم و تمام تجهیزات مورد استفاده او ضبط شد و به شبکه بهداشت و درمان انتقال یافت تا روال قانونی طی شود.
هاشمی شیری تصریح کرد: این شخص پیش‌‌از این با دلایل مشابه به دام قانون افتاده و با تعهد آزاد شده بود.
سقوط 20 کارگر از وانت
بیرجند- ایرنا: 20 نفر از کارگران معدن زغال‌سنگ شهرستان طبس از توابع خراسان‌جنوبی یکشنبه شب بعد از اتمام کار و در حال انتقال به محل خوابگاه از عقب وانت نیسان سقوط کردند.
علت این حادثه عمل کردن جک کمپرس وانت عنوان شد که تعدادی از کارگران حادثه‌دیده در محل درمان و هفت نفر که برخی از آنان دچار شکستگی شده بودند، به بیمارستان شهید سیدمصطفی خمینی‌(ره) طبس منتقل شدند.ذخیره زغال‌سنگ طبس، 76 درصد ذخایر زغال‌سنگ کشور را شامل می‌شود که ذخیره معدنی پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده بیش از 860 میلیون تن و ذخیره زمین شناسی شهرستان بیش از 5 میلیارد تن است.
دستگیری آدم‌ربایان
زاهدان – خبرگزاری مهر: جانشین فرمانده انتظامی سراوان از عملیات موفقیت‌آمیز ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در شناسایی و دستگیری عاملان آدم‌ربایی خبر داد.
سرگرد مراد امیری اظهار داشت: در پی کسب اطلاع از وقوع یک فقره آدم‌ربایی و ربوده شدن پسر بچه ۱۲ ساله در سراوان تیمی مجرب از ماموران پلیس آگاهی جهت شناسایی گروگانگیران و آزادی پسر ربوده شده تشکیل شد.
وی افزود: با توجه به شناخت کامل ماموران از جغرافیای محل وقوع جرم و تحقیق و بررسی مشخص شد، علت و انگیزه این آدم‌ربایی اختلافات شخصی و مالی بوده است.
سرگرد امیری تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند هویت و مخفیگاه عاملان این آدم‌ربایی را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دو متهم را دستگیر کنند.
وی با اشاره به اعتراف متهمان به بزه انتسابی خاطرنشان کرد: افراد دستگیرشده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
کشف 120 تن برنج خارجی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی اندیمشک گفت: سه محموله قاچاق برنج توسط ماموران انتظامی این شهرستان کشف و ضبط شد.
سرهنگ محمد عزیزی افزود: این محموله در عملیات ایست و بازرسی ماموران در محورهای مواصلاتی اندیمشک کشف شده است.
وی تصریح کرد: در این عملیات‌ها 120 تن برنج خارجی فاقد هرگونه مجوز  قانونی کشف و افراد دستگیر شده دراین ارتباط با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
انهدام باند جعل گذرنامه
شهریار - خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: فردی برای تمدید پروانه اقامتی خود به اداره گذرنامه پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران مراجعه کرد که با مشخص شدن اینکه گذرنامه وی جعلی است، بررسی موضوع به در دستور کار اداره مهاجرت و جعل گذرنامه پلیس امنیت عمومی قرار گرفت. سرتیپ محسن خانچرلی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های پلیس اعتراف کرد که گذرنامه خود را در ازای پرداخت هشت میلیون ریال از فردی در شهر اندیشه خریداری کرده است، افزود: ماموران بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند و متهم را دستگیر کردند.وی اضافه کرد: فرد دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود مبنی بر جعل گذرنامه با همدستی چهار نفر دیگر اعتراف کرد.خانچرلی با بیان اینکه با همکاری متهم دستگیر شده چهار عضو دیگر این باند در سه عملیات پلیسی در شهرستان‌های غرب استان تهران دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به 70 فقره جعل گذرنامه اتباع بیگانه در یک سال گذشته اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، 14 برگ چک پول 500 هزار ریالی کشف شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
حمل کالای قاچاق با پوشش لواشک
کرج- ایرنا: رئیس ‌پلیس البرز گفت: ماموران پلیس آگاهی این استان از حمل یک محموله کالای قاچاق به وسیله یک دستگاه کامیون از یکی از شهرهای غربی کشور به تهران مطلع شدندسرتیپ بخشعلی کامرانی صالح افزود: ماموران با استقرار در محور‌های مواصلاتی استان البرز کامیون مذکور را شناسایی و متوقف کردند. وی اظهارداشت: در بازرسی اولیه کامیون که ظاهرا اقدام به حمل لواشک می‌کرد مقدار زیادی لواشک میوه‌ای کشف شد اما در بازرسی‌های تکمیلی یک میلیون نخ سیگار فاقد هولوگرام و پیام بهداشتی، دو هزار و 152 ثوب پیراهن زنانه خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.
فرمانده انتظامی استان البرز گفت : کالای مکشوفه به ارزش 7 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد شده است.
بازداشت جاعلان در محل جرم
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی فردیس گفت: با دریافت خبری مبنی بر صدور مدارک تحصیلی جعلی توسط افرادی در این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ ایوب احمدی ادامه داد: مأموران با بررسی‌های نامحسوس محل فعالیت‌های غیرقانونی دو نفر را که زن و شوهر بودند شناسایی و دستگیر کردند.وی اظهار داشت: در بازجویی‌های اولیه مشخص شد متهمان در ازای صدور هر مدرک تحصیلی مبلغ 100 میلیون ریال اخذ می‌کردند که در بازرسی از دفتر آنها و گاوصندوق موجود تعداد زیادی از مدارک تحصیلی که به صورت خام و یا به اسم اشخاص مختلف صادر شده بود کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: با توجه به اینکه افراد دستگیر شده از سابقه‌داران امر جعل بودند اکثر مشتریان خود را از قشر بیکار و جویای کار که نیاز به مدرک تحصیلی دارند انتخاب می‌کردند.
احمدی گفت: خریداران این مدارک نیز مجرم شناخته شده و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
حمل 484 دام بدون مجوز
سمنان- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس آگاهی استان سمنان گفت: ماموران این فرماندهی هنگام پایش خودروهای عبوری در محور مشهد به تهران 9 دستگاه کامیون حامل دام را برای بررسی مدارک متوقف ساختند.
سرهنگ محمداسماعیل حداد دباغی افزود: این کامیون‌ها حامل 484 راس دام بودند اما رانندگان آن نتوانستند مدارک قانونی برای حمل این تعداد احشام را ارائه دهند لذا کامیون‌های مزبور توقیف و بار آنها به دامپزشکی استان تحویل شد.وی تصریح کرد: کارشناسان ارزش احشام توقیفی را افزون بر دو میلیارد ریال برآورد کردند.سرهنگ دباغی اظهارداشت: افراد دستگیر شده در این رابطه با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.