kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
پیش‌بینی گرد و غبار در برخی مناطق

بارش برف و باران در بخش‌های زیادی از کشور تا جمعه ادامه دارد

سازمان هواشناسی از ادامه بارندگی‌ها در بخش‌های وسیعی از کشور با ورود سامانه بارشی جدید خبر داد.



این سازمان اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی از بعد ازظهر امروز با ورود سامانه بارشی، ابرناکی و بارش برف و باران در شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه‌های البرز مرکزی آغاز می‌شود.
 از بعداز ظهر چهارشنبه نیز با نفوذ جریانات سرد شمالی از شمال غرب و دریای خزر و همچنین ورود جریانات جنوبی بر شدت بارش‌ها در مناطق ذکر شده افزوده می‌شود.
پنجشنبه و جمعه گستره فعالیت این سامانه بارشی اغلب مناطق کشور را در بر خواهد گرفت ضمن اینکه از بعد از ظهر جمعه به تدریج از میزان بارش در نوار غربی کشور کاسته خواهد شد. پیامد ورود این سامانه بارش باران و به تدریج بارش برف، وزش باد و کاهش محسوس دما خواهد بود که در مناطق جنوبی کشور با رعدوبرق نیز همراه خواهد بود.
 بر این اساس امروز بارش باران و برف در گیلان و از بعدازظهر در چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و شرق لرستان، روز چهارشنبه بارش برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و از بعد از ظهر در خراسان رضوی؛ بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان، مازندران و قزوین؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در فارس، شمال و شرق خوزستان، شمال کرمان، جنوب یزد، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری؛ بارش باران گاهی با رعد و برق در بوشهر، روز پنجشنبه بارش شدید باران و در ارتفاعات برف در گیلان و مازندران؛ بارش برف و باران در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، ، شمال اصفهان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی؛ بارش باران گاهی با رعد و برق در فارس، جنوب بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق یزد؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در کرمان و روز جمعه بارش باران گاهی با رعد و برق در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی، یزد، بارش باران و برف در اصفهان، کرمان، خراسان رضوی و غرب سمنان پیش‌بینی می‌شود.
بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، از بعد از ظهر امروز سرعت وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور افزایش خواهد یافت بطوریکه از چهارشنبه تا پایان هفته در برخی مناطق کرمان (به ویژه مناطق شرقی و جنوبی استان)، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و روز جمعه در خراسان جنوبی، یزد و شرق سمنان وزش باد شدید منجر به خیزش گرد و خاک و در برخی نقاط طوفان گردوخاک نیز خواهد شد.
همچنین طی امروز و فردا با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب غرب کشور و همچنین جنوب عراق و شرق عربستان و تشکیل توده‌های گرد و خاک، آسمان استان‌های خوزستان و بوشهر غبار آلود پیش‌بینی می‌شود.
طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و پنجشنبه خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.
ریزگردها 80 نفر را  راهی
مراکز درمانی ریگان کرد
فرماندار ریگان گفت: با فروکش کردن توفان شدید شن در ریگان از صبح دیروز ریزگردها در آسمان ریگان پدیدار و این شهر را به تاریکی فرو برد.
امین باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه این ریزگردها در روستاهای حاشیه کویر اهالی این روستاها را خانه نشین کرده‌اند، خاطرنشان کرد: غلظت ریزگردها در شهرستان ریگان بیش از حد مجاز است و تردد در محورهای این شهرستان به کندی انجام می‌شود.
وی بیان داشت: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای برق‌رسانی شهرستان ریگان و با گذشت دو روز از طوفان شدید شن برق تمام روستاهای ریگان وصل شد.
باقری ابراز داشت: با توجه به اینکه مشکلات تنفسی برای شهروندان ریگانی به وجود آمده است از افراد میانسال و کودکان درخواست می‌شود در محیط باز تردد نکنند.
وی تصریح کرد: طی سه روز توفان و پدیده ریزگردها در ریگان بیش از 83 نفر راهی مراکز بهداشتی درمانی شدند.
فرماندار ریگان وضعیت شهرستان را همچنان بحرانی بر شمرد و افزود: این ریزگردها اهالی ریگان را خانه‌نشین کردند.وی ادامه داد: تردد در محورهای اصلی شهرستان به کندی انجام می‌شود و شهرستان ریگان فاقد دستگاه پایش ریزگردها و اداره هواشناسی است.