kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۵۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

تظاهرات در ایتالیا علیه اتحادیه اروپا /معترضان: از سیاست‌های ریاضتی خسته شده‌ایم

هزاران ایتالیایی با برپایی تظاهرات علیه اتحادیه اروپا در شهر رم، فریاد می‌زدند از سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت خسته شده‌اند.




بحران اقتصادی و اجرای سیاست‌های ریاضتی از یک سو و دیکته این سیاست‌ها از سوی نهادهای مالی اتحادیه اروپا به کشورهای عضو از طرف دیگر، روز یک شنبه هزاران نفر را در رم پایتخت ایتالیا به خیابان‌ها کشاند. هزاران نفر از این معترضان در شهر رم، خواستار بازگشت به «حاکمیت ملی» و «پایان دادن به سلطه نهادهای مالی اتحادیه اروپا و تدابیر سخت گیرانه اقتصادی» آنها شدند.
ایتالیایی‌ها در این تظاهرات همچنین خواستار  برگزاری انتخابات زود هنگام و تغییر دولت این کشور شدند. معترضان اعلام کردند باید به طور جدی با مشکلات اقتصادی، امنیتی و اجتماعی مقابله کرد.
یکی از تظاهرکنندگان گفت: «ما از ریاضت اقتصادی خسته شده‌ایم دیگر رفاه نداریم، جوانان ما بیکار هستند و سالمندان ما نیازمند. بسیاری از ایتالیایی‌ها دیگر قادر به تامین مخارج خانواده‌هایشان نیستند، ما از تمام اینها خسته شده‌ایم.» این در حالی است که کمیسیون اروپا همچنان بر تداوم تدابیر سخت‌گیرانه اقتصادی در ایتالیا تاکید می‌کند.
یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت: «دیگر وقت آن رسیده که به سیاست‌های ریاضتی پایان داده شود. سالهاست که نهادهای اتحادیه اروپا ادعا می‌کنند که توان حل چالش‌های اقتصادی کشورهای عضو را دارند اما قادر به تحقق مطالبات مردم نیستند و وضع روز به روز بدتر می‌شود.»
با گذشت 8 سال از بروز بحران مالی در ایتالیا این کشور مانند بسیاری از کشورهای اروپایی همچنان با پیامدهای منفی اقتصادی و اجتماعی آن دست به گریبان است.