kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
وزیر نیرو:

بسیاری از واحدهای مسکن مهر هنوز آب و برق ندارد

وزیر نیرو با بیان اینکه بسیاری از واحدهای مسکن مهر هنوز آب و برق ندارد، تأمین آب و برق این واحدها را به وعده انتشار اوراق خزانه از سوی سازمان برنامه طی هفته‌های آتی ارجاع داد.


به گزارش خبرگزاری‌ها، حمید چیت‌چیان روز گذشته در نشستی خبری با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به زودی برای پروژه‌های آب و برق پرداخت می‌شود اظهار داشت: واحدهای مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم تکمیل و به پایان می‌رسد اما بسیاری از این واحدها هنوز آب و برق ندارد، شرکت‌های آب و برق تلاش می‌کنند که قبل از دریافت اعتبار وظایف خود در خصوص تأمین آب و برق واحدهای مسکونی مسکن مهر را انجام دهند.
چیت‌چیان با اشاره به وعده سازمان برنامه و بودجه در خصوص تخصیص اعتبار برای تأمین آب و برق واحدهای مسکونی مسکن مهر گفت: سازمان برنامه و بودجه وعده داده است که در هفته‌های آتی هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی را برای تأمین آب و برق واحدهای مسکن مهر منتشر کند.
وزیر نیرو تأکید کرد: تلاش ما این است که در راستای وعده داده شده از سوی رئیس‌جمهور برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر تمام تلاش خود را انجام دهیم تا وعده رئیس‌جمهور محقق شود.
چیت‌چیان درباره تغییرات تعرفه‌های مصرفی نیز تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای وزارت نیرو برای افزایش بهای مصرفی آب و برق در سال جاری ندارد و برای سال آینده نیز تابع قانون بودجه سال 96 هستیم که هنوز به تصویب نرسیده است.
وی درباره اینکه برق برخی از مشترکان به واسطه 40 هزار تومان بدهی قطع شده است گفت: وزارت نیرو در بخش برق هیچ پولی از دولت دریافت نمی‌کند و وزارت نیرو اداره بنگاه‌های برق را از طریق فروش برق و برق‌بها انجام می‌دهد، پس اگر پول برق دریافت نشود ما نمی‌توانیم هزینه‌ها را پوشش دهیم. از مردم درخواست می‌کنم که در پرداخت آب و برق عقب‌افتادگی نداشته باشند تا کار صنعت آب و برق را بتوانیم به راحتی پیش ببریم، البته نباید این گونه باشد که وقتی که یک قبض برق به تأخیر افتاد برق آن واحد قطع شود.
چیت چیان درباره از سرگیری صادرات برق ایران به عراق گفت: مذاکرات ایران با عراق برای از سرگیری صادرات برق ادامه دارد، اما هنوز قرارداد جدید منعقد نشده است.
وی با تأکید بر اینکه صادرات برق ایران به عراق هنوز شروع نشده گفت: درحال مذاکره هستیم.
وزیر نیرو با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در دهه فجر هم افزود: با آبگیری از 9 سد، 150 مگاوات امکان تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی کشور فراهم می‌شود.