kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۴۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

نظامیان صهیونیست جوان 19 ساله فلسطینی را به ضرب گلوله جنگی به شهادت رساندند

یک نوجوان 19 ساله دیگر فلسطینی به ضرب گلوله جنگی اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری به شهادت رسید.




صبح روز گذشته، یک نوجوان 19 ساله فلسطینی دیگر به نام «محمد محمود ابوخلیفه» در درگیری با نظامیان اشغالگر صهیونیست در اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری به شهادت رسید. نظامیان صهیونیست بامداد روز گذشته به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری حمله و اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند که در پی این حمله، 3 فلسطینی نیز مجروح شدند.
سرزمین فلسطین از اوایل اکتبر سال 2015 میلادی تاکنون شاهد آغاز انتفاضه قدس و درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست است. رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه قدس با اتخاذ تصمیمات و اقدامات مختلف تلاش کرده تا از گسترش انتفاضه قدس و موج عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان در اراضی اشغالی فلسطین جلوگیری کند، اما همه این تلاش‌ها به شکست انجامیده و انتفاضه همچنان ادامه دارد.  با شهادت این نوجوان فلسطینی، شمار شهدای انتفاضه قدس تا این لحظه به 279 نفر افزایش یافت.
زلزله سیاسی!
خبر دیگر آنکه، براساس گزارشی که به تازگی روزنامه «معاریو» آن را به چاپ رسانده است، «کنست» با انتشار جزییات جنگ سال 2014 غزه موافقت کرده است. گزارش مذکور، طی چند روز آینده و پس از اطلاع یافتن سطوح امنیتی از مفاد آن و نیز حذف پاراگراف‌هایی که به ضرر امنیت اسرائیل است! منتشر خواهد شد.
پیش‌تر بخش‌هایی از این گزارش در روزنامه‌ها به چاپ رسیده و زلزله سیاسی گسترده‌ای به راه انداخته بود. در جنگ تابستان 2014 علیه نوار غزه، بیش از 2000 فلسطینی به شهادت رسیدند. گفتنی است که انتشار تنها بخش‌هایی از این گزارش باعث بروز زلزله سیاسی در کشور شده است.
پیشتر نیز رژیم صهیونیستی شاهد انتشار چنین گزارش‌هایی بود. پس از پایان یافتن جنگ 33 روزه اسرائیل علیه لبنان، کنست و وزارت دفاع رژیم صهیونیستی کمیسیون‌هایی را برای تحقیق درباره این جنگ تشکیل دادند.
گروه «وینوگراد» به ریاست «الیاهو وینوگراد» مامور تهیه گزارش در پایان این جنگ شد.
نتایج تحقیقات این گروه به منزله یک رسوایی در ساختار سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی بود.