kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

حوادث کوتاه از کشور


    
    دستگیری فروشنده داروهای غیرمجاز
یزد - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ابرکوه گفت: ماموران انتظامی از فعالیت فردی در خصوص تهیه و توزیع داروهای غیرمجاز در یک واحد صنفی در این شهرستان مطلع شدند. سرهنگ احمد کمالی افزود: ماموران از مغازه مورد نظر بازرسی کرده و بیش از هزار قلم انواع قرص و شربت غیرمجاز را کشف کردند.
وی تصریح کرد: در رابطه با این پرونده متصدی مغازه دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
آتش به جان کارگاه افتاد
تبریز - خبرنگار کیهان: آتش‌سوزی در یک پاساژ در تبریز آتش‌نشانان این شهر را به طبقه پنجم پاساژ مزبور کشاند. یک کارگاه طلاسازی به دلیل نشت گاز و اتصالات برق در دستگاه «پک» دچار حریق شده بود. در اثر این آتش‌سوزی 3 نفر مصدوم شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند.
توقیف 2 تریلر گوسفند
یزد - خبرنگار کیهان: فرمانده شهر تفت گفت: ماموران این شهرستان دو دستگاه تریلر حامل احشام که از غرب کشور عازم «رباط‌کریم» بودند برای بررسی مدارک متوقف ساختند. سرهنگ احمد غلامزاده افزود: رانندگان این خودروها هیچ‌گونه مدرک قانونی مبنی بر جابه‌جایی احشام مزبور ارائه ندادند لذا تریلرها توقیف و مورد بازرسی قرار گرفتند وی تصریح کرد: در این بازرسی 248 راس گوسفند زنده به ارزش یک میلیارد و 860 میلیون ریال کشف و دو متهم دستگیر شدند. سرهنگ غلامزاده گفت: دام‌های مزبور با هماهنگی مقام قضایی به اداره دامپزشکی استان یزد تحویل شدند.
تصادف در تونل
تبریز - خبرنگار کیهان: مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی اعلام کرد: به دنبال کسب خبری مبنی بر تصادف یک دستگاه تریلر با خودروی سواری پژو در تونل شیبلی امدادگران این مرکز به محل حادثه اعزام شدند. در این سانحه رانندگی 2 مرد 25 و 50 ساله جان خود را از دست دادند و 4 نفر دیگر مصدوم شدند و به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز انتقال یافتند. گفتنی است علت این حادثه رانندگی توسط کارشناسان ذی‌صلاح در دست بررسی است.
دستگیری فروشندگان «توتو»
رشت ـ خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان اظهار داشت: مأموران این فرماندهی در پی اطلاع از توزیع برگ‌های پیش‌بینی نتایج فوتبال «توتو» در سطح این شهرستان موضوع را مورد بررسی قرار دادند.
سرهنگ محمود قاسمی افزود: ماموران موفق شدند 3 نفر را دراین رابطه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهمان 200 هزار برگ توتو که بصورت ماهرانه‌ای در زیر جعبه‌های خالی میوه جاسازی شده بود، کشف کنند.
وی سن دستگیر شدگان را 39، 40، 44 ساله عنوان کرد و گفت: افراد دستگیرشده با تشکیل پرونده اتهامی به مراجع قضایی معرفی شدند.
بازداشت ضارب پزشک قانونی
دزفول - ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب شوش گفت: ضارب پزشک قانونی این شهرستان از سوی پلیس دستگیر شد.
مردی حدود 35 ساله شنبه شب با حضور در یک درمانگاه، با وارد کردن خسارت به این مرکز درمانی‌؛ به 2 منشی و دکتر درمانگاه حمله‌ور شده و با آنان درگیر شد.
مصطفی نظری افزود: در پی اطلاع از این حادثه با حضور ماموران انتظامی فرد مذکور بازداشت شد و موضوع از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در دست بررسی و پیگیری است.
قاچاقچی سیگار جریمه شد
قزوین - خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین اظهار داشت: ماموران انتظامی هنگام پایش خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این استان به یک دستگاه خودرو مشکوک وآن را متوقف کردند.
محمود احمدی افزود: ماموران دربازرسی ازاین خودرو یک هزار و 500 جعبه انواع سیگار خارجی فاقد مدارک قانون کشف کردند در این خصوص پرونده تشکیل و برای رسیدگی به شعبه هفتم رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان قزوین ارجاع داده شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین اضافه کرد: شعبه هفتم با احضار متهم و بررسی اسناد و مدارک موجود تخلف انتسابی را محرز تشخیص داده و متهم را علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به نفع دولت به پرداخت مبلغی بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم کرد.
قتل به خاطر نظافت ویلا
رشت ـ خبرنگار کیهان: فردی که در یک جشن تولد در بندرانزلی جوانی 21 ساله را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، توسط ماموران آگاهی این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندرانزلی با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران این فرماندهی در پی اطلاع از وقوع یک فقره قتل، بلافاصله در محل حاضر و با بررسی موضوع موفق شدند پس از 2 ساعت قاتل را شناسایی و در خانه پدرش دستگیر کنند.
سرهنگ هرمز عشقی افزود: این قاتل 26 ساله بخاطر نظافت ویلای محل برپایی جشن تولد با مقتول درگیر و وی را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود.
وی اظهار داشت: پرونده این قتل با تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی می‌شود.
انبار سیگار خارجی لو رفت
سرویس شهرستان‌ها: رئیس‌پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی سیگار قاچاق در چالدران، موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ سامان غنی زاده تصریح کرد: محل مورد نظر شناسایی و ماموران از طریق حکم قضایی وارد محل شده و در بارزسی از آنجا 200‌هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در مارک‌های مختلف کشف و ضبط کردند.
وی با بیان اینکه کارشناسان، ارزش ریالی این میزان سیگار قاچاق کشف شده  را 550 میلیون ریال اعلام کردند، گفت: متهم دستگیرشده دراین خصوص به مراجع قضایی معرفی شد.
حریق بازار قلندرها
اصفهان- خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به آتش سوزی شنبه شب در بازار قلندرها گفت: این حریق شامگاهان در شهر اصفهان رخ داد و ماموران آتش نشانی فورا به محل حادثه اعزام شدند.
عباس عابدی با بیان اینکه این آتش‌سوزی در کارگاه چاپ لباس اتفاق افتاده افزود: در پی این سانحه دو مرد 60 و 33 ساله دچار سوختگی درجه 2 شدند و یک مرد 30 ساله نیز با مشکل تنفسی روبرو شد. مصدومان توسط امدادگران به مراکز درمانی انتقال یافتند.
این آتش سوزی به علت نامعلومی دراین واحد صنفی رخ داد و تمام تولیدات آن که از جنس پارچه و تریکو بود سوخت. هنوز علت این حریق و میزان خسارت وارد شده توسط کارشناسان مربوطه اعلام نشده است.
جاسازی کالای قاچاق در اتوبوس
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی ماکو اظهار داشت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام پایش خودروهای عبوری در محور ماکو به بازرگان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند.
سرهنگ اسفندیار محمودی با بیان اینکه دستور ایست به این اتوبوس صادر شد، تصریح کرد: در بازرسی از این اتوبوس مسافربری، مقادیری کالای قاچاق از این اتوبوس کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی ماکو با اشاره به اقلام قاچاق کشف شده از این اتوبوس، یادآور شد: از این اتوبوس 15 هزار و 690 بسته مواد غذایی قاچاق کشف و ضبط شد.وی اظهار داشت: کارشناسان ارزش ریالی این میزان کالای مکشوفه را 180 میلیون ریال اعلام کرده‌اند. دو قاچاقچی هم دراین زمینه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.