kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۰۱۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴

تغییرات در تیم ملی تکواندو؛ عسگری سرمربی می‌شود، کرمی مربی

فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو خواهد شد و یوسف کرمی مربیگری تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت.



بعد از ناکامی ایران در رقابت‌های تکواندوی المپیک فدراسیون تکواندو تصمیم گرفت همکاری خود را با بیژن مقانلو ادامه دهد.اما در ادامه تکواندوی ایران در جام جهانی آذربایجان نیز ناکام ماند تا اینکه بیژن مقانلو سرمربی سابق تیم ملی تصمیم گرفت از سمت خود استعفا دهد. بعد از این استعفا گزینه‌هایی برای مربیگری تیم ملی تکواندو مطرح شد که گفته می‌شود فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران خواهد بود.عسگری پیش از این نیز در سال ۹۰ بعد از استعفای رضا مهماندوست سرمربی ایران شد و در المپیک لندن کنار تیم ایران بود.همچنین قرار است که یوسف کرمی قهرمان سابق جهان نیز به عنوان کمک عسگری در تیم ملی فعالیت کند. این دو در لیگ برتر تکواندو نیز در تیم یاسین پیشرو قم کادر فنی این تیم را تشکیل داده بودند. تیم تکواندوی ایران رقابت‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان را در نیمه اول سال ۹۶ پیش رو دارد.
حجی زواره: هنوز دوست دارم مقانلو برگردد
این خبر در شرایطی روی خروجی خبرگزاری ایسنا قرار گرفت که روز گذشته مسعود حجی زواره یکی از ملی پوشان تکواندوی کشورمان در گفت‌و‌گویی اعلام کرد بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی همچنان بیژن مقانلو است. وی در این باره عنوان داشت: مقانلو مدال که می‌گرفت می‌گفتند وظیفه او است؛ اگر مدال نمی‌گرفت انتقاد می‌کردند. تنها فدراسیون از مقانلو حمایت کرد و خیلی‌ها دوست نداشتند او نتیجه‌ بگیرد. به قدری مربی خوب داخلی داریم که به مربی‌های خارجی نیاز نداریم.
حجی زواره در ادامه گفت‌: اگر دو سال حضور مقانلو در تیم‌ ‌ملی را رصد کنیم کم عنوان کسب نکرد. مقانلو بر نمی‌گردد اما به نظر ما مربی بزرگی از دست دادیم. المپیک خوب نتیجه‌ نگرفتیم. اما در جام جهانی اسبقی و یعقوبی آسیب‌دیده بودند و گزینه جایگزین کردیم که در سطح جام جهانی نبودند که به نظرم باعث شد ما نتوانیم نتیجه‌ بگیریم و در اصل بدشانس بودیم.
این قهرمان جهان در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم بی‌باک و مرتضی سلطانی گزینه‌های خوبی برای تیم‌ ‌ملی بودند. خانلر خانی هم می‌توانست مربی خوبی برای تکواندو باشد که البته سرمربی پاراتکواندو شده است. شرایط قهرمانی جهان واقعا متفاوت است برای تکرار قهرمانی باید تلاش زیادی کنیم. قهرمانی جهان جو متفاوت دارد و امیدوارم فدراسیون تکواندو بهترین تصمیم را بگیرد.