kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
امام جمعه قم:

مسئولان با جدیت بیشتر نسبت به فرهنگ خانواده محوری اهتمام داشته باشند

امام جمعه قم با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع جنازه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: این حضور بار دیگر نشان داد مردم قدردان کسانی هستند که در پایه‌گذاری و تشکیل جمهوری اسلامی نقش پررنگ داشته‌اند.



قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر و با حضور پرشکوه امت حزب‌الله برگزار شد، افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از جمله کسانی بود که در راه تحقق انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی متحمل زحمات فراوانی شد.
وی اظهار داشت: آن مرحوم همواره مطیع حضرت امام(ره) بودند و پس از ارتحال حضرت امام(ره) نیز دست از حمایت و اطاعت از ولایت فقیه برنداشت و بر هویت حوزوی خود افتخار می‌کرد و آن را حفظ نمود.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور حضور گسترده مردم در مراسم تشییع، تدفین و بزرگداشت‌های مرحوم هاشمی رفسنجانی را دارای پیام‌هایی دانست و تصریح کرد: این حضور نشان از ظرفیت بالای نظام داشت و در عین حال قدردانی مردم از خادمان خود بود.
وی یکی از عوامل مؤثر در حضور پرشور مردم در مراسم تشییع جنازه آیت‌الله هاشمی را پیام دقیق و مملو از عاطفه و قدرشناسانه رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: وحدت و ولایتمداری مردم و امنیت پایدار جمهوری اسلامی در این مراسم به نمایش گذاشته شد.
خطیب جمعه قم در ادامه به نقض برجام از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: اقدام آمریکا در تمدید تحریم‌های 10 ساله نقض فاحش برجام بود و جای لاپوشانی ندارد لذا مسئولین باید قاطعانه در برابرعهدشکنی آمریکا بایستند.وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قم آسیب‌های وارده به بنیان خانواده‌ها را در سطح به صدا درآمدن زنگ خطر عنوان کرد و گفت: آمارهای طلاق، اختلافات خانوادگی و مشکلات تربیتی فرزندان بسیار نگران کننده است.حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی افزود: فروپاشی خانواده‌ها فروپاشی نظام اجتماعی را در پی خواهد داشت لذا مسئولان باید با جدیت بیشتر نسبت به فرهنگ خانواده‌محوری اهتمام داشته باشند.
وی سند ابلاغی رهبر معظم انقلاب در مورد «خانواده» را دارای مختصات کامل برای حفظ خانواده از آسیب‌ها دانست و گفت: بخش مهمی از اقدامات این سند در حوزه تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان دولت و حکومت است که اگر دیر بجنبند، جمعیت کشور با بحران مواجه خواهد شد.امام جمعه قم افزود: یکی از پایه‌های مقاومت ملت خانه و خانواده است لذا دشمن با همه توان این نقطه قوت را مورد هجوم همه جانبه قرار داده است.
وی اضافه کرد: علما و روحانیون و حوزه‌های علمیه هم در موضوع حفظ «خانواده» مسئولیت دارند و باید به مسئولیت خطیر خود و با استفاده از ظرفیت‌های تأثیرگذار حوزه علمیه عمل و اقدام کنند.
امام جمعه قم در پایان از مردم و مسئولین خواست محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب در 19 دی ماه در جمع مردم قم را مورد توجه قرار دهند.