kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
در 8 ماه امسال رخ داد

مرگ روزانه 47 ایرانی در تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در 8 ماه سال جاری هر روز ۴۷ نفر و به عبارتی هر ساعت 1/9 نفر در تصادفات رانندگی کشور کشته شدند.



به گزارش مهر، سردار تقی مهری در همایش جامعه اندیشمندان ترافیک کشور با اشاره به اینکه ترافیک امروز در دنیا یک چالش اصلی است و سازمان بهداشت جهانی بر این اساس دهه ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ میلادی را دهه ایمنی نامگذاری کرده است، افزود: کشورها در این دهه پیشنهادات سازمان بهداشت جهانی را در کشورهای خود اجرایی می‌کنند که در کشور ما همه پیشنهادات به جز اجباری شدن صندلی کودک تاکنون اجرایی شده است.
مهری با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان بر اثر تصادفات رانندگی کشته و ۵۵ میلیون نفر مجروح می‌شوند، تصریح کرد: در کشور ما شمار کشته‌های تصادفات رانندگی از ۲۷ هزار و ۷۶۰ کشته در سال ۸۴ به ۱۶ هزار و۵۸۶ کشته در پایان سال ۹۴ رسید که این امر نشان از کاهش ۱۱ هزار نفری کشته‌های سالانه تصادفات رانندگی طی این یک دهه حکایت دارد.
وی با اشاره به آمار ۸ ماهه امسال تصادفات رانندگی در کشور،گفت: در این مدت ۱۱ هزارو ۶۲۴ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند که به این ترتیب هر روز ۴۷ نفر و هر ساعت 1/9 نفر در تصادفات رانندگی کشور کشته شدند. همچنین در ۸ ماهه امسال ۲۳۷ هزار و ۵۳۴ نفر بر اثر تصادفات رانندگی مجروح شده‌اند که بدین ترتیب هر روز ۵۶۵ نفر و هر ساعت ۴۰ نفر در حوادث ترافیکی مجروح شدند.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ترافیک و آلودگی هوا مسائل بسیار مهمی است، افزود: برابر آمارهای موجود ۵۱ درصد کشته‌های تصادفات بین ۲۰ تا ۵۰ ساله هستند و نیروی کار به حساب می‌آیند از سوی دیگر براساس تحقیقی ۶ تا ۷ درصد تولید ناخالص ملی کشور در تصادفات رانندگی ازبین می‌رود و می‌طلبد به این مقوله نگاه ویژه‌ای شود.
وی با اشاره به اینکه در ۸ ماهه امسال ۲۳۶ نفر کمتر در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند، افزود: این درحالی است که در ۹ ماهه امسال حدود یک میلیون دستگاه خودرو، ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت و بیش از یک میلیون راننده جدید وارد چرخه حمل و نقل کشور شدند.