kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰

کوتاه اقتصادی



* عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابراتی مالک اشتر، پرند، گلپایگانی قلعه میر از تاریخ 25 دی ماه آغاز می‌شود.به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات مالک اشتر با پیش شماره‌های 6615، 6617، 6619، 6635 الی 6638، 6667، 6683 الی 6689 در محدوده خیابان‌های آزادی، کمیل، کمالی، یادگار حضرت امام خمینی و در مرکز مخابرات پرند با پیش شماره 5696 در محدوده پادگان پرندک 23 و در مرکز مخابرات گلپایگانی قلعه میر با پیش شماره‌های 5645، 5686 در محدوده قلعه میر، روستای ریه، خیابان علم و صنعت به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد نرخ بیکاری در جهان در سال ۲۰۱۷ اندکی افزایش می‌یابد و از 5/7 به 5/8درصد می‌رسد که به معنای افزایش 3/4میلیون نفری بیکاران جهان خواهد بود.به گزارش تسنیم، این سازمان هشدار داد در حالی که افزایش نابرابری و رشد اقتصادی ناامید‌کننده ادامه دارد، ناآرامی‌های اجتماعی و مهاجرت در سال 2017میلادی باز هم افزایش خواهد یافت. گزارش جدید سازمان بین‌المللی کار، تحت عنوان «چشم‌انداز اشتغال و اجتماعی جهان- روندهای 2017» به ارزیابی تحولات اخیر در بازار جهانی کار پرداخته و نرخ بیکاری را در کشورهای توسعه یافته، نوظهور و در حال توسعه پیش‌بینی کرده است.در این گزارش با اشاره به پیشی گرفتن روند رشد نیروی کار از روند ایجاد فرصت‌های شغلی پیش‌بینی شده که تعداد بیکاران جهان در سال 2017 میلادی اندکی بالاتر از 201 میلیون نفر باشد و 2/7 میلیون نفر در سال 2018 به این تعداد اضافه شود.
* در معاملات کم رمق هفته گذشته بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۳۶۸ واحد افت کرد و از تراز ۷۸ هزار و ۹۹۰ واحدی به تراز
۷۸ هزار و ۶۲۲ واحدی رسید. همچنین شاخص آزاد شناور با ۴۸۴ واحد کاهش، از عدد ۸۶ هزار و ۷۱۱ واحدی پایین‌تر رفت و عدد ۸۶ هزار و ۲۲۷ واحدی را تجربه کرد.در این مدت شاخص بازار اول نیز ۸۳ واحد کاهش یافت و به رقم
۵۵ هزار و ۹۴۵ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار دوم از تراز ۱۶۸ هزار و ۳۲۹ واحدی به رقم ۱۶۶ هزار و ۵۴۰ واحدی رسید و ۱۷۸۹ واحد افت را تجربه کرد. به گزارش ایسنا، موضوع بسته بودن تعدادی از نمادهای بانکی و گمانه زنی‌ها درباره زمان باز شدن آن‌ها همچنان در این هفته نیز بر سر زبان‌ها بود؛ به طوری که رئیس سازمان بورس در روزهای اخیر گفته بسته بودن نماد‌ها یکی از مسائل مهم بازار سرمایه است و سازمان بورس بی‌وقفه به دنبال آن است که طی یک یا دو هفته آینده تعدادی از نماد‌های مهم بازگشایی شود. حال باید منتظر بود و دید که سهم‌ها در نمادهایی که قرار است بازگشایی شود در صورت باز شدن با چه قیمت‌هایی داد و ستد می‌شوند.
* مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: مقرری بگیران بیمه بیکاری در سراسر کشور به منظور مهارت‌آموزی و ارتقای سطح مهارت و حرفه‌ای که قبلا در آن شاغل بوده‌اند بدون هیچگونه محدودیتی و با پرداخت هزینه‌های آموزشی از محل منابع بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند. به گزارش ایسنا، کریم یاوری افزود: در سال ۱۳۹۴ بیش از ۲۸ هزار نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند و در شش ماهه اول امسال نیز حدود ۱۷ هزار نفر از این افراد دوره‌های آموزشی مهارت را در سازمان فنی و حرفه‌ای گذراندند. در حال حاضر ۲۲۰ هزار نفر در کشور از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.وی ادامه داد: بیمه بیکاری به کارگرانی که قبلا شاغل بوده و بدون میل و اراده خود از کار بیکار شده‌اند با داشتن حداقل یکسال سابقه کار و پرداخت حق بیمه و حق بیمه بیکاری که سه درصد است، از سوی کارفرمایان پرداخت می‌شود که براساس شرایط و مقررات قانونی و سابقه کار برای کارگران متاهل حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه و برای کارگران مجرد حداقل شش ماه و حداکثر ۳۶ ماه است.