kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵

آیت‌الله محمدعلی شرعی دعوت حق را لبیک گفت

آیت‌الله محمدعلی شرعی مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز یکشنبه به دلیل عارضه بیماری در سن 81 سالگی دار فانی را در بیمارستان رضوی مشهد وداع کرد.


به گزارش ایرنا، آن مرحوم در اسفند ماه 1314 در داراب فارس و در خانواده‌ای روحانی متولد شد.
آیت‌الله‌ مرحوم شرعی‌ عمر خود را در نشر و گسترش معارف اهل‌بیت(ع) سپری کرد و در زمان طاغوت نیز از فعالان عرصه مبارزه بود.
وی در نخستین سال‌های‌ تأسیس‌ جامعه‌ مدرسین‌ به‌ درخواست‌ آیت‌الله‌ ربانی‌ شیرازی‌ به‌ عضویت‌ آن‌ درآمد و در فعالیت‌های‌ سیاسی‌ آن‌ فعالانه‌ شرکت‌ داشت.
آیت‌الله‌ شرعی‌ برای‌ دو دوره‌ به‌ عنوان‌ نماینده‌ مردم‌ قم‌ به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ راه‌ یافت.
آن عالم ربانی در قم از محضر اساتیدی همچون آیات عظام مرحوم خوانساری، صدر و بروجردی بهره فراوان برد و تا پایان عمر به تدریس علوم حوزوی اشتغال داشت. آیت‌الله شرعی با تاسیس انتشارات تاسوعا زمینه پشتیبانی چاپ و نشر آثار تحقیقاتی و فرهنگی موسسه پژوهش و مطالعات عاشورا را فراهم کرد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی ارتحال حاج شیخ محمدعلی شرعی (ره) را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام با اشاره به اینکه این عالم متعهد، عمر بابرکت خود را در گسترش معارف اهل‌بیت(ع) و ارائه خدمات گوناگون فرهنگی علمی، سیاسی، اجتماعی و تربیتی سپری کرد و تصریح شده است: آن روحانی مبارز برای ارتقاء وضعیت علمی و آموزشی طلاب و فراهم آوردن زمینه لازم در مبارزه با رژیم طاغوت، سال‌های متمادی فعالیت‌‌های گسترده‌ای داشت.