kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
پس از اظهارنظرهای متناقص در خصوص عدم همکاری نکردن درک باوئرمن با تیم ملی ایران

فدراسیون بسکتبال سرانجام جدایی سرمربی آلمانی را تأیید کرد

فدراسیون بسکتبال طی اطلاعیه‌ای مشکلات خانوادگی را دلیل پایان همکاری با درک باوئرمن سرمربی تیم ملی و بازگشت وی به کشورش اعلام کرد.

سرویس ورزشی-

مسئولان فدراسیون بسکتبال که نسبت به بازگشت درک باوئرمن  به کشورش ابتدا سکوت اختیار کرده و سپس آن را تکذیب کرده بودند، طی اطلاعیه‌ای این اقدام باوئرمن  را تایید و دلیل آن اعلام کردند.دیروز و در شرایطی که رسانه‌های آلمانی از عقد قرارداد یک تیم بوندسلیگایی با سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال ایران خبر دادند، مسئولان ایران نیز ابتدا اعلام کردند که باوئرمن  مدتی به ایران نخواهد آمد اما ساعتی نگذشت که جدایی باوئرمن  تایید شد.
رسانه‌های آلمانی دیروز از قطعی شدن قرارداد درک باوئرمن  ، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با باشگاه بوندسلیگایی ورتسبورگ خبر دادند. حتی سایت رسمی این باشگاه نیز خبر عقد قرارداد با سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال ایران را منتشر و تاریخ شروع کار باوئرمن را اعلام کرد.این خبر را این باشگاه بوندس لیگایی یک روز قبل از شروع سال نو و بعد از جدایی دوگ اسپریدلی سرمربی آمریکای خود اعلام کرد.تیم بورتسبورگ بعد از گذراندن نیمی از فصل جاری بوندس لیگا فقط در 16 مسابقه 5 برد را کسب کرده و در رده چهاردهم جدول رده‌بندی قرار دارد.این مربی 59 ساله مطابق آنچه که از سوی این باشگاه آلمانی اعلام شده از امروز کارش را آغاز می‌کند. البته ابتدا قرار است به رسانه‌ها به عنوان سرمربی جدید معرفی می‌شود. در ادامه این گزارش آمده است اولین حضور بائرمن روی نیمکت تیم جدیدش در 6 ژانویه مقابل گوتینگن خواهد بود.این مربی در گذشته با بائرلورکوزن و بامبرگ همکاری داشته است. او همچنین تیم ملی آلمان را در سال 2005 به مقام نائب‌قهرمانی رساند و بعد از گذشت تقریبا 4 سال بازگشت خود را به آلمان اعلام کرد.او در سپتامبر 2012 از هدایت بائرمونیخ عزل شد و پس از آن در کشورهای لیتوانی، لهستان و روسیه کار کرد و این اواخر به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران فعالیت داشت.
محمود مشحون رئیس‌فدراسیون بسکتبال نیز که دیروز ابتدا جدایی باوئرمن  را تکذیب و عنوان کرد روزی که ما با باوئرمن قرارداد بستیم، برخی‌ رسانه‌ها گفتند که او در مسکو مشغول تمرین دادن یک تیم روسی است در حالی که او در دفتر من مشغول امضای قراردادش بود بار دیگر تاکید کرد: او با ما قرادادی 4 ساله دارد و از ما خواسته که کمکش کنیم. هیچ موردی درباره حضور همزمان در باشگاهی دیگر قید نشده است. در قرارداد او بندی وجود دارد که هر گاه هر یک از دو طرف نتوانست به تعهداتش عمل کند، چه اتفاقی بیفتد. همه چیز پابرجاست و او تأکید کرده حاضر است در مسابقات و یا هر موردی که لازم باشد در کنار بازیکنان باشد.
اما پس از این اظهارنظر بود که فدراسیون بسکتبال در این زمینه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال سفر درک باوئرمن  برای تعطیلات سال نو به آلمان و عدم بازگشت وی ، لحظاتی قبل و با دریافت ایمیل این مربی آلمانی، وی ضمن عذرخواهی از رئیس‌فدراسیون و مجموعه بسکتبال ایران و همچنین ضمن ابراز علاقه‌مندی برای هدایت بسکتبال ایران گفت: همانطور که می‌دانید من علاقه و احترام خاصی برای شما قائلم و علاقه من برای مردم ایران و هواداران و بازیکنان و تیم ملی و مربیان کاملا مشخص است.
اینجانب باید عرض کنم که من به کشورم آلمان رفته و باز نخواهم گشت و این مسئله کاملا شخصی است. دختر ۳ ساله من هر روز و هر شب بهانه نبودن من را دارد و باید بگویم علی رغم عشق به هدایت تیم ملی ایران من باید خانواده‌ام را در اولویت قرار دهم. امیدوارم به این موضوع توجه کنید. من واقعا نمی‌توانم تاکید خودم را که چقدر بسکتبال ایران برایم مهم است را شرح دهم و این تصمیم چقدر برایم سخت است.وی در پایان گفت : هر وقت فدراسیون ایران از من بخواهد به صورت مقطعی آماده خدمت هستم .
جدایی سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال در حالی اتفاق افتاد که از گوشه و کنار شنیده می‌شود که صحبت‌های این روزها در بسکتبال مبنی بر بازنشسته بودن مشحون و پایان کارش در فدراسیون بسکتبال بر عدم همکاری درک باوئرمن با تیم ملی ایران تاثیرگذار بوده است.