kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
فرمانده مرزبانی ایران:

محل شهادت مرزبانان مرزهای شرقی در کنترل نیروهاست

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: محل شهادت دو تن از نیروهای مرزبانی هنگ مرزی تایباد که روز جمعه گذشته در درگیری با اشرار و سوداگران مرگ به شهادت رسیدند در کنترل نیروهای مرزبانی قرار دارد.



سرتیپ قاسم رضایی در سفر چند ساعته به شهرستان تایباد طی گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: تایباد یکی از مناطقی است که بیش از 90 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و با توجه به شرایط این کشور از نظر تولید انواع مواد مخدر و شرارت، شاهد درگیری‌های فراوان با اشرار و قاچاقچیان در این مرز هستیم.
وی اظهار کرد: تعقیب اشرار در این منطقه به دلیل سخت‌گذر بودن آن بسیار مشکل است اما همرزمان ما در درگیری روز جمعه اشرار را حدود 15 کیلومتر تعقیب کردند و در ارتفاع 2 هزار متری با شجاعت جنگیدند و در حین درگیری 2 تن از این مرزبانان به شهادت رسیدند.
رضایی افزود: درگیری‌ها ادامه دارد و اشرار در محاصره نیروهای مرزبانی هستند که امیدواریم در روزهای آینده خبر خوشی از بازداشت یا به هلاکت رسیدن آنان به اطلاع مردم برسانیم.
وی اظهار کرد: روز شنبه در گفت و گو با مرزبانان درجه یک کشور افغانستان کنترل بیشتر مرزهای 2 کشور را مطالبه کردیم که امیدواریم همانند گذشته همکاری لازم در این زمینه ادامه داشته باشد.
ستوان یکم «جواد آرامش» و ستوان دوم ‹امیر نامدار› از فرماندهان یکی از پاسگاه های حوزه استحفاظی هنگ مرزی تایباد روز جمعه در درگیری با اشرار و سوداگران مرگ به شهادت رسیدند.
استان خراسان رضوی 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.
این گزارش حاکی است پیکر پاک مرزبان شهید ستوان یکم امیر نامدار صنوبری معاون پاسگاه مرزی تایباد دیروز با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور از میدان شهدا تا مقابل مسجد جامع تربت حیدریه تشییع و در زادگاهش روستای صنوبر تربت حیدریه به خاک سپرده شد.
پیکر شهید سروان جواد آرامش نیز امروز در شهرستان زاوه تشییع می‌شود.