kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
استاندار:

عملکرد بانک‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه اقتصاد مقاومتی شرم‌آور است

استاندار چهار محال و بختیاری از نحوه عملکرد بانک‌های عامل در این استان به شدت انتقاد کرد.


شهرکرد- خبرنگار کیهان:

قاسم سلیمانی دشتکی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: عملکرد بانک‌های این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ضعیف و شرم‌آور است.
وی بیان داشت: سهل‌انگاری برخی مدیران بانکی چهارمحال و بختیاری باعث کاهش اشتغال، افزایش نرخ بیکاری و رکود در اقتصاد شده است.
استاندار اضافه کرد: با همین عملکرد ضعیف بانک‌های عامل بسیاری از جوانان به علت بیکاری و فشارهای دیگر به سمت مواد مخدر، قاچاق کالا و یا شرارت روی آورده‌اند.
وی عنوان داشت: در صورت ادامه سهل‌انگاری و کوتاهی برخی مدیران بانکی در روند عمل به تعهدات اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مدیر متخلف را از طریق رسانه‌های گروهی به مردم و مسئولان ملی معرفی می‌کنم.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: وجود برخی قوانین دست و پاگیر در بانک‌ها باعث دلسردی سرمایه‌گذاران در انجام سرمایه‌گذاری شده است.
سلیمانی دشتکی عنوان کرد: مدیران بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری باید به سرعت برای ایجاد تحول در پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اقدام کنند. در غیر این صورت علاوه بر تعطیلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهار محال و بختیاری عملکرد مدیران بانکی سهل‌انگار در این حوزه به مسئولان ملی اعلام می‌گردد.
استاندار چهارمحال و بختیاری پیش از این نسبت به عملکرد ضعیف برخی بانک‌های عامل مانند بانک توسعه تعاون استان در حوزه پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی اعتراض و عملکرد این بانک در استان از ابتدای امسال تاکنون در حوزه اقتصاد مقاومتی را صفر اعلام کرده بود.
به گزارش خبرنگار کیهان، استاندار چهارمحال و بختیاری به نشانه اعتراض به عملکرد بانک‌های عامل استان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شرکت نکرد. استاندار اعلام کرد (در صورت عدم پرداخت تسهیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی از سوی بانکها، این ستاد در استان لغو و گزارش عملکرد مدیران بانک‌های عامل به مسئولان ملی اعلام می‌شود.