kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۷۹۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
در بیانیه ای تاکید شد

210 نماینده مجلس‌: حساب‌های سپرده به نام قوه قضائیه مجوز قانونی و شرعی دارد

210 نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای اعلام کردند حساب سپرده مورد مناقشه به نام «قوه قضائیه» است و از جهات مجوزهای شرعی و قانونی دارای ایراد نیست.



به گزارش فارس، احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) پارلمان بیانیه 210 نفر از نمایندگان که درباره موضوعات مطرح شده درباره حساب‌های قوه قضائیه بود را قرائت کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: ما جمعی از نمایندگان ملت به نمایندگی از طرف امضاکنندگان این بیانیه در خصوص حساب‌های قوه قضائیه با توجه به اینکه حل مشکلات اصلی مردم در گروی همکاری صادقانه قوای سه‌گانه است، از ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص شبهات مطرح شده جویا شدیم. ایشان همه اسناد و مدارک مربوط به حساب‌ها را در اختیار ما قرار داده و ما به دقت آنها را بررسی کردیم و برایمان روشن شد که حساب سپرده مورد مناقشه به نام قوه قضائیه است و از جهات مجوزهای شرعی و قانونی دارای ایراد نیست.
در ادامه این بیانیه تصریح شده است: طی جلساتی که با ریاست محترم قوه قضائیه داشتیم، همه سوالاتی که در ذهن نمایندگان بود را با صراحت با ایشان در میان گذاشتیم و ایشان نیز با سعه ‌صدر و با صرف فرصت کافی به این سوالات پاسخ دادند و ما بهترین روش را همین گفت‌وگوهای صریح و منصفانه مسئولان با یکدیگر می‌دانیم.
نمایندگان تاکید کردند: بار دیگر تأکید می‌کنیم که امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مشکل اصلی کشور می‌باشد و مسئولان نظام در قوای سه‌گانه باید با اتحاد و همدلی و بدور از حاشیه‌سازی‌ها و مجادله‌های بی‌حاصل سیاسی به دنبال حل مشکلات مردم باشند. بر این اساس هر گونه اقدامی که به همکاری قوای سه‌گانه آسیب برساند را از بین بردن فرصت خدمت به مردم می‌دانیم.
قدردانی نمایندگان از برگزاری رزمایش
 «محمد رسول‌الله 4»
‌210 نماینده مجلس همچنین با امضای بیانیه‌ای از برگزاری رزمایش «محمد رسول‌الله 4» نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله 4 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور ارتقای آمادگی رزمی و نمایش توان نظامی خود بر مبنای ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه که در منطقه جنوب کشور برگزار شد، نشان داد امروز ملت بزرگوار ایران اسلامی قدرشناس همت و تلاش فرزندان خویش در نیروهای مسلح هستند و توفیق فرزندان خود را در ارتش جمهوری اسلامی ایران در فراهم نمودن امنیت مرزهای گسترده میهن عزیزمان زمینه‌ساز پیشرفت جامعه، رفاه و عدالت و سرافرازی و عزت دنیا و آخرت می‌دانند.
مصوبات
 نمایندگان
نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به مواد لایحه برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردند  که در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ایجاد زمینه گسترش و تکمیل زنجیره‌های ارزش، صنایع‌تبدیلی، تکمیلی، و نگهداری محصولات ‌اساسی کشاورزی در قطب‌های تولیدی، سردخانه و انبارهای فنی چند منظوره بپردازد.
مجلسی‌ها همچنین در برنامه ششم توسعه رهاسازی، تولید، واردات و مصرف محصولات تراریخته بدون مجوز مراجع قانونی را ممنوع و دولت را مکلف کردند خطرات احتمالی این محصولات را که بر اساس آزمایشات معتبر معلوم می‌شود به مردم اعلام کند.
خبر دیگر این که بهارستان‌نشین‌ها در برنامه ششم دولت را مکلف کردند که نسبت به ایجاد ردیف مستقل پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران محصولات کشاورزی و دامی صندوق بیمه کشاورزی در لوایح بودجه سنواتی و پیش‌بینی اعتبار به صورت صددرصد تخصیص ‌یافته در طول برنامه اقدام کند.
فکر می‌کنید صدایتان را بالا ببرید
 حرفتان معقول است‌!
مصطفی کواکبیان نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، در تذکری آیین‌نامه‌ای، اظهار داشت: اعضای هیئت رئیسه طبق ماده 18 آیین‌نامه سوگند یاد کردند در اجرای آیین‌نامه بی‌طرفی را رعایت کنند، بنده تاکنون دو بار پیشنهاد رفع ابهام در برنامه ششم توسعه را مطرح کرده‌ام که آقای قاضی‌زاده اجازه مطرح شدن این پیشنهادات را نداده‌اند و گفتند قبل از ورود به ماده باشد، قبل از ورود هم که پیشنهاد دادم گفتند وارد نیست. وی با بیان اینکه بنده 25 مورد از تخلفات شخص رئیس مجلس طی این 8 روز را یادداشت کردم، گفت: بنده به احترام اینکه ظاهراً گفته‌اند می‌خواهیم به طور کامل برنامه ششم توسعه را بررسی کرده و به اتمام برسانیم، سکوت کردم.
سپس علی لاریجانی رئیس مجلس خطاب به کواکبیان، گفت: این 25 مورد که می‌فرمایید چیست؟
کواکبیان در پاسخ به لاریجانی گفت: یک مورد این است که شما هر وقت تشخیص می‌دهید یک ماده را رفع ابهام می‌کنید یا تغییراتی در آن ایجاد می‌کنید.
لاریجانی نیز عنوان کرد: اولاً بنده نباید این موضوع را به شما توضیح دهم، شما که خودتان در مجلس سابقه‌دار هستید، شما فکر می‌کنید هر وقت صدایتان را بالا ببرید حرف‌تان معقول‌تر است، رفع ابهام طبق آیین‌نامه باید به صورت کتبی ارائه شود، رئیس جلسه اگر رفع ابهام را بپذیرد، مطرح می‌شود و اگر هم کسی مخالف نباشد، رأی‌گیری می‌کنیم و این از اختیارات رئیس مجلس است.
طرح اداره صدا و سیما
 اعلام وصول شد
غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس موارد اعلام وصولی را قرائت کرد.
بر این اساس، طرح اداره صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و نظارت بر آن و همچنین طرح قانونی اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن اعلام وصول شدند.
تجمع بازنشستگان فولاد
 مقابل مجلس
جمعی از بازنشستگان فولاد مقابل درب شمال شرقی مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
تجمع کنندگان خواستار پرداخت مطالباتشان بودند و طی دست‌نوشته‌هایی که در دست داشتند از وکلای ملت خواستند این موضوع را پیگیری کنند.