kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۷۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
سردار سلامی در همایش اقتدار و امنیت:

حصر سران فتنه کوچک‌ترین اقدام نظام در برابر آنهاست

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه حصر سران فتنه و طرد آنها از ذهن جامعه کوچک‌ترین اقدام نظام اسلامی در برابر آنهاست، گفت: خیانت سران فتنه یک خیانت خطرناک، ویرانگر و نابخشودنی است.

به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش اقتدار و امنیت که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به پیروزی ارتش سوریه بر تروریست‌ها در حلب، این پیروزی را شگفت‌انگیز و تاریخ‌ساز برای امت اسلام توصیف کرد و افزود: شکوه، عظمت، اقتدار و منزلت والا در نظام جهانی و ساختن یک شخصیت و هویت توام با عزت به خودی خود حاصل نمی‌شود و باید بدانیم که جز در پرتو ایستادگی و صبر و مبارزه و مجاهدت نمی‌توان در جهان امروز به عنوان یک جامعه مستقل و آزاد زیست.
وی با بیان اینکه جنگ استکبار با ایران اسلامی هیچ‌گاه متوقف نشده است،‌ اظهار داشت: ببینید تابعیت و پیروی از آمریکا در مسائل منطقه‌ای چه وضعیتی را برای ترکیه ایجاد کرد؛ یک کشور ناامن و بی‌ثبات و رو به افول و زوال اقتصادی و نامطمئن نسبت به آینده و محمل یک کودتای بزرگ؛ این وضعیت ترکیه است، در حالی که این کشور مثال کسانی بود که می‌گفتند با مدل انقلاب اسلامی نمی‌توان به پیشرفت رسید.
سردار سلامی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال متوقف کردن توان موشکی و پیشرفت هسته‌ای بود تا به نوعی ایران را فلج کند و در پی آن ما به آنها التماس کنیم، اما مگر این خواسته آنها اتفاق افتاد؟ برخلاف میل و خواسته دشمنان، ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی یک قدرت منطقه‌ای بزرگ است و دیگر هیچ قدرتی ما را تهدید نمی‌کند؛ دارای سیادت سیاسی است و تحریم نه تنها نتوانست تاثیر بگذارد، بلکه جامعه ما را به خود و خدا متکی کرد و دیگر در گفت‌وگوی مقامات آمریکایی صحبت از گزینه‌های نظامی نیست.
جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: فتنه 88 یکی از خطرناک‌ترین توطئه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی بود؛ فتنه 88 یکی از تلاش‌های دشمن علیه انقلاب پس از ناکامی در عرصه جنگ سخت بود و زهرهای ویرانگر این فتنه بزرگ می‌رفت تا بدتر و خطرناک‌تر از دوران دفاع مقدس، شیرازه فرهنگی و اجتماعی و باورهای مردم را در معرض خطر قرار دهد.
وی با بیان اینکه این فتنه یک اتفاق نبود و تراکم بیش از 30 سال تلاش و برنامه‌ریزی دشمنان خارجی و داخلی علیه انقلاب اسلامی بود که بر سیمای نورانی نظام چنگ زد و برای مدتی اعتبار نظام را مورد هدف قرار داد و به دنبال خارج کردن نظام از تعادل امنیتی و سیاسی بود، گفت: خیانت سران فتنه یک خیانت منحصر به فرد، خطرناک، ویرانگر و نابخشودنی است و هرگز وجدان بیدار ملت ایران کسانی را که دستور شکستن نظام را صادر می‌کردند و می‌خواستند نظام ما را تحویل بیگانگان دهند، نمی‌بخشد. سردار سلامی بر همین اساس خاطرنشان کرد: حصر این افراد و طرد از ذهن جامعه کوچک‌ترین اقدام نظام اسلامی در برابر آنهاست.
جانشین فرمانده کل سپاه تشدید تحریم‌های جهانی علیه ایران را یکی از آثار فتنه‌گران دانست و گفت: 9 دی از ایام الهی است و ملت ایران شکوهمندترین آزمون خود را به نمایش گذاشت و تیر خلاص بر قدرت‌های بیگانه و عمال داخلی آنها زد. این روز، روز بصیرت و اقتدار و روز خاموش کردن آرزوهای کسانی بود که می‌خواستند نور خدا را خاموش کنند.