kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
نائینی در نشست خبری:

مدیریت رهبر انقلاب مهم‌ترین عامل آفرینش حماسه 9 دی و مهار فتنه بود

رئیس‌ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی گفت: رهبر معظم انقلاب با آشکارسازی ماهیت فتنه با بهره‌گیری از قدرت مردمی نظام، انرژی و ظرفیت جامعه را به جریان انداختند و با مدیریت مردمی و انقلابی بساط فتنه را جمع کردند.



به گزارش تسنیم، علی محمد نایینی، رئیس‌ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بر اساس اسناد، اظهارات سیاستمداران غربی و اعتراف سران فتنه، قطعاً فتنه 88 دعوای سیاسی، انتخاباتی یا دعوای بین کاندیداها نبود بلکه کودتای مدرن علیه نظام بود که نافرجام ماند.
وی با اشاره به نقش راهبردی و کلیدی مقام معظم رهبری در خنثی کردن فتنه سال 88، تصریح کرد: مدیریت مقام معظم رهبری مهمترین عامل آفرینش حماسه 9 دی و مهار فتنه بود. ایشان با  آشکارسازی ماهیت فتنه با بهره‌گیری از قدرت مردمی نظام، انرژی و ظرفیت جامعه را به جریان انداخت و با مدیریت مردمی و انقلابی بساط فتنه را جمع کردند.
نایینی یکی از مهم‌ترین درس‌های 9 دی 88 را پاسداشت قدرت درونی نظام عنوان کرد و گفت: درس حماسه 9 دی 88 این است که برای حل مشکلات کشور نباید به دیگران به ویژه غرب امید بست. وی ادامه داد: امروز کشور نیازمند سیاستمداران انقلابی و معتقد به قدرت درونی نظام است. سیاستمدارانی که با دل و جان به دنبال پیاده‌سازی منویات رهبری هستند. سیاستمدارانی با بصیرت و آینده‌نگر و افرادی که رفتار دشمن را پیش‌بینی می‌کنند. رئیس‌ستاد بزرگداشت 9 دی‌ گفت: حماسه 9 دی در حقیقت مظهر تحقق دو مولفه حیات‌بخش نظام یعنی نقش رهبری و مردم‌سالاری دینی بود. این روز تجلی نور الهی در دل مردم ایران است.
نایینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های محوری هفتمین سالگرد بزرگداشت 9 دی، گفت: ستاد گرامیداشت حماسه 9 دی همچون سال‌های گذشته و امسال در هفتمین سالگرد گرامیداشت این یوم‌الله عظیم، تلاش داشته تا ستادهای استانی در دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور و در دفتر مرکزی شکل گیرد و با تشکیل 4 جلسه هماهنگی نهادها و سازمان‌ها و کمک تشکلهای مردم‌نهاد و به ویژه جوانان عزیز برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است.
وی ادامه داد: برنامه‌های امسال با نگاه تبیینی، روشنگری و آگاهی بخشی به نسل جوان برنامه‌ریزی و تلاش شده با برپایی نشست‌های بصیرتی همایش‌های علمی و معرفتی و ... این روشنگری عملیاتی شود.
رئیس‌ستاد بزرگداشت 9 دی‌ افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته خطبه‌های ائمه جمعه و سخنرانان پیش از خطبه‌ها در نماز جمعه 3 دی 95 و 10 دی ماه 95 برنامه‌ریزی شده است. تجمع 10 هزار نفری طلاب حوزه‌های علمیه تهران و اقشار مختلف مردم با سخنرانی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در روز پنجشنبه 9 دی در مصلی تهران برگزار می‌شود. وی برگزاری نشست‌های بصیرتی و آگاهی‌بخشی‌، انتشار چندین جلد کتاب با موضوع حماسه 9 دی و بررسی ابعاد مختلف فتنه 88، پخش کلیپ و فیلم از رسانه ملی و ... را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفتمین سالگرد حماسه 9 دی اعلام کرد.
رئیس‌ستاد بزرگداشت 9 دی با انتقاد از بکارگیری برخی طراحان و فعالان فتنه 88 در دستگاههای دولتی، گفت: متاسفانه جریان فتنه و کسانی که در طراحی و عملیاتی کردن آن نقش داشتند همچنان در کشور در سمت‌های سیاسی و بخش‌های اجرایی کشور فعالیت می‌کنند. کسانی که به راحتی فتنه 88 را انکار و واقعیت حرکت مردم به عنوان حماسه 9 دی را کتمان می‌کنند.