kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

پول نفت هنوز هم بلوکه می‌شود اما ثروت ملی ما است!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: پول‌های بلوکه شده نفت، ثروت کشور ماست!


علاءالدین بروجردی درخصوص بلوکه شدن پول فروش نفت ایران در بانک‌های خارجی گفت: اول اینکه این پول‌های بلوکه شده ثروت کشور ماست، اما امروز سیستم بانک‌های بزرگ قفل شده مثلا حتی ما حقوق کارمندان سفارتخانه‌هایمان را با ساک دستی از کشور خارج می کنیم، ما و برخی اعضای کمیسیون اخیرا در سفری که ازطرف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به فرانسه داشتیم از سفیر سوال کردم ارتباط بانکی ما با جاهای مختلف برقرار شده است یا خیر؟ که همکاران ما در سفارت تهران در فرانسه اعلام کردند در این مقیاس کوچک ارتباط برقرار شده است.
وی در گفتگو با خبرگزاری بسیج اظهار داشت: آمریکایی‌ها مدام فشار می آورند که همین ارتباط کوچک را هم قطع کنند و دلیلشان هم این است که چون با ما ارتباط ندارند و نمی‌توانند از بازار ایران استفاده کنند.
علاءالدین بروجردی با بیان اینکه  برخی ادعا می‌کنند  برجام سایه جنگ را از سر ایران دور کرده است گفت: ما به این موضوع که برجام  سایه جنگ را از سر ایران دور کرده است اصلا اعتقاد نداریم و به نظر من بحث توافق نامه برجام و مسئله هسته‌ای هیچ ارتباطی با امنیت ندارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در برجام گفت: برجام و تصمیمی که نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی گرفت در واقع یک میدان جنگ است چون جنگ یک بعد نظامی دارد و یک بعد سیاسی -بین‌المللی است و در این عرصه، نبرد ما با قدرت های بزرگ است.
وی افزود: ما باید بتوانیم ابزاری که دشمن علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به کار می گیرد چه در عرصه تحریم ها و چه در عرصه قطعنامه ها را از بین ببریم و باید بتوانیم حقوق ملت را از دشمن بگیریم. همانطور که زمین اشغال شده کشورمان را در جریان دفاع مقدس پس گرفتیم؛ به عنوان مثال نفت ثروت ملی ماست اجازه صادرات را به ما نمی دادند یعنی دست ما را بسته بودند که نفت خودمان را نتوانیم صادرکنیم خب وقتی این را بدست می‌آوریم قطعا یک پیروزی است.