kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۷۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
وزیر بهداشت و درمان خبر داد

هر 1000 نفر یک تخت بیمارستانی در قم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به ازای هر هزار نفر کمتر از یک تخت بیمارستانی در قم داریم و بیشتر این تخت‌ها فرسوده بوده و نیازمند جایگزین است.


سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم  افتتاحیه بیمارستان فرقانی با بیان اینکه استان قم در بخش خدمات درمانی مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: بعد از انقلاب در قم هیچ بیمارستانی ساخته نشده و داشته‌های کنونی دستاورد مراجع و علمای روحانی است که خیرین مردمی را به ساخت بیمارستان تشویق کرده‌اند.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان فرقانی یکی از پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های استان قم است و نیروی انسانی توانمند می‌تواند جایگاه آینده این بیمارستان را رقم بزند.
وی از طلب 100 میلیاردی شهرداری قم برای ساخت یک بیمارستان در نزدیکی مسجد مقدس جمکران یاد کرد و افزود: قم به دلیل نزدیکی به تهران باید مورد توجه قرار گیرد و باید دولتی‌ها و خیرین مردم را به سمت سرمایه‌گذاری در قم تشویق کنند.
قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه بیمارستان‌های امیرالمؤمنین(ع) و نیروگاه تا پایان سال جاری توسط دولت تکمیل می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم بیمارستان ویژه بانوان را در جمکران ایجاد و با مشارکت شورای شهر قم زمین مورد نیاز این بیمارستان را تامین کنیم.بیمارستان فرقانی قم با مشارکت خیرین و پس از گذشت 20 سال افتتاح شد. این بیمارستان با 27 هزار متر مربع زیربنا نزدیک به 350 تخت بستری و 11 اتاق عمل را در خود جای داده است.