kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۷۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* دولت طاقت انتقاد منتقدان دلسوز و مردمی را نداشت و واکنش‌های تند و غیرحرفه‌ای نشان می‌داد! حالا باید دید در مورد اعتراف آقای ظریف به فریب خوردن از جان کری در خلال مذاکرات برجام چه واکنشی از سوی حامیان برجام بروز می‌کند.
سیاوش میری
* گویا مسئولان دولتی فراموش کردند که در ابتدای این دولت تمام آلودگی هوا را به گردن بنزین تولید پالایشگاه‌های داخلی می‌انداختند اما حالا با واردات بنزین چرا هنوز آلودگی پابرجاست و یا حتی شدت بیشتری نسبت به سال‌های قبل دارد؟
4552---0919
* زمانی که با 5+1 در چندین مرحله مذاکره کردند روزنامه وزین کیهان بارها متذکر شدند که «ما امتیاز نقد دادیم و وعده نسیه گرفتیم یا اسب زین کرده دادیم و افسار پاره گرفتیم» حال که آقای ظریف پنهانی و در جمع چند نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، اقرار به اشتباه کرده‌اند، اخلاق اقتضا می‌کند که در پیشگاه رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران نیز با صراحت اشتباه خود را اعلام و به خاطر آن عذرخواهی نمایند که ملت مسلمان کشورمان همیشه اهل گذشت و ایثار می‌باشند.
زین‌الدین
* 3 سال و نیم شرایط سخت بر مردم به بهانه برجام و دستاوردهایش تحمیل شد حالا که به هیچ بودن برجام رسیدند دم از حقوق شهروندی می‌زنند! تا شاید برای انتخابات آینده موضوع تبلیغاتی جدیدی پیدا کنند. در حالی که دستاوردی جز شعارهای فریبنده نداشتند!
3667---021
* آقای رئیس جمهور لغو تحریم‌ها به کجا انجامید؟ چرخش چرخ کارگاه‌ها و کارخانه‌ها چه شد؟ چرخیدن سانتریفیوژها و حفظ صنعت هسته‌ای که غرور ملی ما بود چه شد؟ بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی چه شد؟ تورم قابل رویت در جیب مردم کاهش یافت؟ حل مشکل آب خوردن ما که به تحریم گره خورده بود حل شد؟ مشکل محیط زیست به کجا انجامید؟ حل مشکل بیکاران که می‌گفتید در هر خانه حداقل یک بیکار وجود دارد چه شد؟ آقای رئیس! پس از سه سال و نیم ما ملت ایران منتظر پاسخ‌های شفاف شما به این سوالاتی که خود مطرح کرده بودید هستیم.
7977---0912
* قیمت دلار به 4100 تومان رسید. دولت قصد دارد این بار تقصیر را به گردن چه کسی بیندازد؟ امیدواریم موضوع را به سالروز تولد حضرت مسیح و شروع سال میلادی ارتباط ندهند که واقعا خنده‌دار می‌شود.
بابایی
* آقای سیف در چند ماه پیش رشد نرخ ارز را فصلی دانست اما با گذشت چند ماه نه تنها نرخ دلار کاهش نداشته است بلکه به بالای 4 هزار تومان رسیده است و جالب‌تر این که ایشان از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری می‌کند. چرا مجلس از مسئولان درباره چرایی رشد بی‌رویه قیمت دلار و مهار آن سوالی نمی‌پرسد؟
6465---021
* طبیعتا هزینه 10 میلیاردی دولت برای همایش منشور حقوق شهروندی از جیب شهروندان بوده است. آیا واقعا در این اوضاع بد اقتصادی این کار دولت غیر از مرحله‌ای برای تبلیغات انتخاباتی زودهنگام هدف دیگری می‌توانست باشد؟ ولی چرا از جیب مردم؟
2811---021
* سخنان آقای هاشمی در بوشهر واقعا عجیب بود. چرا که آقای ظریف از اشتباهات مذاکرات تیم دولت پرده برداشته است .
9866---021
* آقای روحانی، پشتیبانی از خط تولید واگن قطار، شرکت‌های کشتی‌سازی یا هوا فضا و... که در حالتی نیمه تعطیل هستند مصداق بارز استیفای حقوق شهروندی می‌تواند باشد که تاکنون نادیده گرفته شده است.
عباسی
* آقای هاشمی در بوشهر از فواید برجام برای کشور گفتند در حالی که در همان شهر بوشهر مشکلات متعددی وجود دارد که دولت گشایش در آن را به برجام پیوند زده بود اما از یک سال پس از برجام هنوز مشکلات به قوت خود باقی است. چرا بیشتر ادعاهای آقای هاشمی در مقابل واقعیت‌های حاکم در کشور قرار دارد؟! تنها نتیجه سفر اخیر آقای هاشمی اختلال در کسب و کار اهالی برخی از خیابان‌های این شهر در خلال رفت و آمدهای تیم حفاظت ایشان بود.
7986---077
* مگر کمیسیون مشترک برجام در قضیه مراودات بانکی کاری توانست انجام بدهد که آقای ظریف برای مشکل نقض برجام توسط آمریکا درخواست برگزاری چنین جلسه‌ای کرده است؟ چرا بیت‌المال را با این سفرهای خارجی بی‌نتیجه هدر می‌دهند؟
5306---0912
* اگر رشد اقتصادی هفت و چهار درصدی داریم چرا دلار روند صعودی را طی می‌کند؟
4831---0933
* به رئیس جمهور عرض می‌کنم در منشور حقوق شهروندی که شما نوشتید و امضا کردید جای حقوق‌های مهمی چون، حق مسکن، حق شغل، حق ازدواج، حق بهداشت و درمان، حق هوای پاک، حق آب سالم، حق قطار ایمن، حق امنیت اخلاقی، حق خودروی ملی به روز، حق عزت گذرنامه، حق امنیت ملی و اجتماعی، حق داشتن انرژی پاک و ارزان هسته‌ای و دهها حق بدیهی شهروندان که در قانون اساسی استیفای آن جزو وظایف قوه مجریه است خالی بود؛ چرا؟!
2846---0935
* دولت اگر به حقوق شهروندی معتقد است چرا حقوق فرهنگیان را به موقع پرداخت نمی‌کند؟ چرا ما فرهنگیان هر ماه مشکل داریم؟
2346---0918 و 2799---0912
* به نظرم بالاترین حقوق شهروندی ملت این است که بدانند رئیس جمهور، معاونان، وزرا و دست‌اندرکاران دولت چقدر حقوق می‌گیرند و در کجا زندگی می‌کنند!
9914---0915
* سخنگوی دولت تعداد حقوق‌بگیران نجومی را از 4 هزار نفر به 4 نفر کاهش داد. اگر این رویه غالب باشد خدا می‌داند در دیگر آمارها تا چقدر دستکاری صورت می‌گیرد.
آذری
* رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه گفته است اگر مسئولی تخلف بکند براساس ماده 598 قانون مجازات اسلامی به مجازات خواهد رسید. بنده عرض می‌کنم فعلاً که افراد متخلف و مجرم ذخیره نظام محسوب می‌شوند و از آنان تقدیر به عمل می‌آید! ما قانون کم نداریم. مشکل در اجرای قانون است و دولتمردان ما خود را بالاتر از قانون تعریف کرده‌اند.
7289---0911
* به تمام مسئولان از آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان گرفته تا بالاتر و پایین‌تر و نمایندگانی که در کمتر از 20 دقیقه برجام را تصویب کردند عرض می‌کنم علامت صداقت در مسئولیت، اعتراف به اشتباه در حضور مردم است.
0313---0912
* سالهای 90 و 91 اگر گرانی بود درآمد هم بود ولی اکنون هم گرانی وجود دارد و هم رکود بیداد می‌کند این وضعیت در حالی است که دولت مدعی تدبیر و امید است.
6130---0915
*پدرم با 28 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش یک میلیون و 600 هزار تومان حقوق می‌گیرد. آیا خدا را خوش می‌آید بعضی از مسئولان به طور رسمی 20 میلیون تومان حقوق داشته باشند و جامعه به واسطه فاصله طبقاتی بوجود آمده رنج ببرد؟
9345---0911
* چه کسی اجازه داده مسئولان و مدیران هر کدام تا 20 میلیون تومان حقوق بگیرند ولی حداکثر حقوق کارمندان رده پایین 3 میلیون تومان باشد؟
7054---0935
* وزارت بهداشت چرا کارانه پزشکان تهران (مدیران  وزارت) را تا مردادماه 95 پرداخت کرده اما کارانه پزشکان مناطق محروم را از سال 94 پرداخت نکرده است.
2321---0990