kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲

اخبار کوتاه از فوتبال


27 دی جلسه میانجیگری ایران و عربستان در سوئیس
جلسه میانجیگری بین دو فدراسیون فوتبال ایران و عربستان 27 دی ماه در سوئیس برگزار می‌شود. علیرضا اسدی دبیر فدراسیون فوتبال اعلام کرد: 27 دی جلسه میانجیگری ایران و عربستان در حوزه فوتبال برگزار خواهد شد و در این نشست از طرف فدراسیون ایران او  و حمیدرضا آصفی شرکت خواهند کرد.قرار است در این جلسه در مورد میزبانی باشگاه‌های دو کشور از یکدیگر از لیگ قهرمانان آسیا هم صحبت شود. دبیرکل فدراسیون فوتبال ضمن تایید این خبر با بیان اینکه اگر نظرات ما در این جلسه تامین نشود آن را در دادگاه CAS ادامه خواهیم داد در مورد اینکه ظاهرا قرار نیست باشگاه‌های ایرانی هزینه باشگاه‌های عربستانی را پرداخت کنند، گفت: من این مسئله را نشنیده‌ام.وی در مورد اینکه یعنی باشگاه‌های ایرانی و عربستانی از یکدیگر میزبانی خواهند کرد، گفت: بستگی به جلسه دارد. شرایطی بین ایران و عربستان وجود دارد و گفته شده باید روابط تغییر کند که این مسئله از نظر ما و آنها معنای متفاوتی دارد. عربستان در تمامی روابط خود مشکلاتی دارد که ما سعی می‌کنیم آن را در حوزه فوتبال برطرف کنیم.
کامرانی‌فر: از عملکرد داوران در نیم‌فصل راضی نیستم
با توجه به اینکه سطح توقعم از داوران بالاست شخصاً از عملکرد داوران‌مان در نیم‌فصل اول راضی نیستم. حسن کامرانی‌فر، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ضمن بیان مطلب فوق در پاسخ به این پرسش که ارزیابی‌اش از وضعیت داوری کشورمان و نیم‌فصلی که با چند بازی رو به اتمام است، خاطرنشان کرد: ما برای نیم‌فصل اول کار آماری انجام دادیم. بعد از بازی ماشین‌سازی و سایپا این کار آماری خود را رسانه‌ای خواهیم کرد. همه چیز از اشتباهات داوری گرفته تا پنالتی‌های اعلام شده، کارت‌های زرد و قرمز و ... را در آماری که آن را رسانه‌ای خواهیم کرد مشخص کرده‌ایم تا اهالی فوتبال در مورد عملکرد داوران قضاوت کنند.رئیس دپارتمان داوری تصریح کرد: با توجه به اینکه سطح توقعم از داوران بالاست شخصاً از عملکرد داوران‌مان در نیم‌فصل اول راضی نیستم و اعتقاد دارم که داوران ما خیلی بهتر از اینها می‌توانند قضاوت کنند. با کلاس‌های آموزشی که ما در نیم‌فصل خواهیم گذاشت و همچنین برای اولین بار خودم جلسه‌ای را با آنها برگزار می‌کنم ان‌شاءالله در نیم‌فصل دوم داوری بهتری را در بازی‌ها شاهد خواهیم بود.وی درباره اینکه آیا دستمزد عقب افتاده داوران پرداخت شده است یا نه، اظهار داشت: اولین تلاش ما این است که حقوق‌هایی که از گذشته مانده را به داوران پرداخت کنیم و مهدی تاج هم تصمیم گرفته این دستمزدها زودتر پرداخت شود. با رئیس فدراسیون صحبت می‌کردم که او جمله‌ای زیبا به من گفت. تاج اعلام کرد فدراسیون فوتبال ساختمان‌هایی خریده است، اما تا زمانی که پول داوران را تسویه نکنیم، نماز خواندن در آن ساختمان‌ها هم ایراد دارد و حرام است. این صحبت بسیار زیبا و دلسوزانه بود. امیداورم با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد، پول داوران هرچه زودتر پرداخت شود تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید. باید بگویم جمله آقای تاج بسیار زیبا بود که ابتدا باید پول بدهی داوران پرداخت شود و بعد در ساختمان فدراسیون نماز خواند.
واکنش دایی به شایعه پیوستن رحمتی به نفت تهران
مربی تیم فوتبال نفت تهران به شایعه پیوستن سیدمهدی رحمتی به این تیم واکنش نشان داد.اختلافات سیدمهدی رحمتی با علیرضا منصوریان و نیمکت‌نشینی او در بازی با سپاهان شایعه جدایی او از تیم استقلال را قوت بخشیده است. از نفت تهران به عنوان مقصد بعدی رحمتی نام برده می‌شود و این در حالی است که او موضعی رسمی در مورد شایعات اخیر نداشته است.محمد دایی، مربی نفت تهران در خصوص موضوع پیوستن رحمتی به نفت تهران گفت: ما روی بازی با سپاهان در جام حذفی تمرکز داریم و با بازیکنی مذاکره نکرده‌ایم. تا آنجایی هم که من اطلاع دارم هنوز بحثی در خصوص جذب رحمتی مطرح نشده است، ولی قطعاً برای نیم‌فصل دوم یک گلر جذب خواهیم کرد.
گل‌محمدی، جای کریمی را در اکسین البرز گرفت
یحیی گل محمدی جانشین فیروز کریمی در تیم اکسین البرز شد. با اعلام باشگاه اکسین البرز، یحیی گل محمدی، سرمربی سابق ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس جانشین فیروز کریمی در باشگاه اکسین البرز شد. این تصمیم به دنبال کسب نتایج ضعیف فیروز کریمی در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور گرفته شده است.در حال‌ حاضر آنها با ۲۳ امتیاز در رده دهم جدول ۱۸ تیمی لیگ آزادگان قرار دارند.فیروز کریمی پس از برکناری از سمت خود با بیان اینکه این کار مدیریت باشگاه را به حساب بی‌تجربگی‌ آن‌ها در بحث تیم‌داری می‌گذارد، گفت: رفتن و آمدن مربی حق باشگاه است. منتهی برخی مدیران هستند که تجربه دارند و روی روال کارشان را انجام می‌دهند. البته هیچ گله و شکایتی از این کار آن‌ها ندارم.با این حال من همین الان به فدراسیون فوتبال می‌روم تا حق و حقوقم را بگیرم.