kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان همین مقدار اعترافی که به اشتباه در اعتماد به آمریکا کرده قابل تقدیر است و حکایت از سلامت نفس ایشان دارد کاش مسئولان بالاتر وی این شجاعت را داشتند. واقعیت این است که آمریکا در سراشیبی سقوط قرار گرفته اگر همه مسئولان یکدست بشوند سقوط دشمن هر چه زودتر اتفاق خواهد افتاد.
علیمردانی
* ای کاش در حقوق شهروندی آقای رئیس‌جمهور جایی هم برای حق مسکن، حق ازدواج و حق اشتغال جوانان وجود می‌داشت.
4309---0915
* بعد از گذشت سه سال و اندی از عمر دولت تازه به فکر وعده‌های انتخاباتی افتاده‌اند. ای‌کاش به جای 36 ماه عمر به هدر داده ملت و دولت در برجام برای هیچ، عمر خود را صرف رفع بیکاری، رکود، گرانی و مشکلات ازدواج جوانان و... از راه‌های صحیح و بومی می‌کرد! افسوس!
9107---0917
* درباره انتشار متنی به نام منشور حقوق شهروندی توسط رئیس‌جمهور، سؤال من این است که با تصویب مجلس محترم در رابطه با بخشودگی جرائم دیرکرد وام‌های زیر یکصد میلیون تومان و اعلام آن به دولت پس از گذشت چند ماه چرا اجرا نمی‌شود؟ آیا نباید با صدای رسا اعلام کنیم که اولین ناقض حقوق شهروندی با وجود بیکاری، گرانی، عدم قدرت خرید مردم و... خود دولت یازدهم است؟!
2953---0918
* به رئیس‌جمهور عرض می‌کنم دستور بفرمایند برای پاسداشت حقوق شهروندی اقشار مختلف مردم، معاون برنامه‌ریزی ریاست جمهوری مطالبات ایثارگران، فرهنگیان، کارگران، کارمندانی که با گذشت ماه‌ها چشم به راهند را بپردازد.
3104---0912 و 8180---0903
* خیانت بزرگی است که دشمنی غرب را علیه مردم کشورمان ببینیم ولی به بزک کردن برجام ادامه دهیم. افرادی که تفکری این‌گونه دارند همانند لشگر دشمن برای ضربه زدن به کشور عمل می‌کنند. تا به حال در اکثر نشریات زنجیره‌ای مدعی اصلاحات و اعتدال جز توهم و وعده‌های تو خالی چیزی وجود نداشته است.
محتشمی
* در پاسخ پیامک رئیس‌‌جمهور، عرض می‌کنم ما مردم با این همه فاصله طبقاتی و تبعیض، معنی حقوق شهروندی را فهمیدیم!
فرجی - کرج
 * آقای رئیس‌جمهور چرا در حقوق شهروندی فکری برای برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی و رانت‌خورها و خلاصه نورچشمی‌های دولت یعنی ضایع‌کنندگان حقوق شهروندی توده‌های مردم نکرده‌اند.
0319---0918
* وقتی دولت با غرض سیاسی سهم مترو و حمل و نقل عمومی را از خزانه به شهرداری نمی‌پردازد نتیجه آن می‌شود که هزاران ساعت از عمر شهروندان در ترافیک تهران تلف بشود. جالب اینکه همین آقایان منشور حقوق شهروندی تدوین و منتشر می‌کنند.
1899---0912
* آقای روحانی! مردم فهیم ایران همه می‌دانند که این منشور حقوق شهروندی در واقع تبلیغات زودهنگام انتخاباتی و نوعی فرار به جلو برای عدم پاسخگویی به ملت در قبال وعده‌های داده شده است. مشکل مردم بیکاری، تورم، حقوق‌های ناچیز اقشار کارگر و کارمندان جزء است نه حقوق شهروندی! شما اگر در گفتار خود صادقید ابتدا باید برادر خود را به خاطر آنچه مقامات قضایی بارها درباره آن توضیح داده‌اند تحویل دستگاه قضایی می‌دادید.
عبدالحسین شاهین
* آقای رئیس‌جمهور! حقوق شهروندی یعنی یک کارمند بازنشسته فرهنگی بعد از 16 ماه هنوز به حقش نرسیده است؟!
بازنشسته فرهنگی- زاهدان
* روزنامه ایران در تاریخ 95/10/2 نوشته است «خوانندگانی که روزانه 3 بار به کیهان زنگ می‌زنند» عرض می‌کنم شاید برای شما روزنامه دولتی تعجب‌آور است شاید هم جزو نجومی‌ها و یا نورچشمی‌ها باشند و از درد فقر و محرومیت و مشکلات روزمره بی‌خبر. ولی هستند کسانی که علاوه بر گذاشتن پیام‌های تلفنی شبانه‌روزی، سامانه پیامک روزنامه، اقدام به تماس می‌گیرند و پیام‌های مختلفی از مشکلاتی که دولت برایشان فراهم آورده سخن می‌گویند گاهی پدر و همسر و گاهی فرزندان با همان شماره تماس می‌گیرند و این به منزله سه بار تماس یک نفر نیست هرچند که بعضی مواقع چنین امری هم صورت می‌گیرد. البته به خوانندگان توصیه می‌کنم روزی یک پیام بیشتر نفرستند و مراعات کنند. یک راه دیگر هم وجود دارد: از دولت کریمه تعریف و تمجید کنید که در این سه سال و نیم چقدر اقتصاد کشور را شکوفا کرده است و با کلید طلایی چقدر قفل‌ها را باز کرده است!
طاهری
* حجت‌الاسلام ذوالنور نماینده محترم مردم قم در مجلس شورای اسلامی با مطالب برحقی که در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بیان کردند نشان دادند نماینده‌ای در تراز انقلاب هستند. البته این تشکر را باید از مردم ولایتمدار قم کرد که دست به انتخاب چنین نماینده شجاعی زده‌اند.
8997---0912
* بسیاری از واحدهای تولیدی کشور و معادن تعطیل هستند. واحدهای دیگر هم با 25 تا 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند در چنین شرایطی چگونه رشد 7 درصدی ادعایی آقای رئیس‌جمهور می‌تواند صحت داشته باشد.
4786---0919
* فتنه 88 و برجام بهترین محکی بود که نقاب از چهره خواص آلوده به دنیا و مدعی ولایتمداری کنار زد. رهبر معظم انقلاب در قضیه برجام بارها فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست. دیدیم که بعد از آن همه هزینه چگونه دست ما را در حنا گذاشته و برجام را نقض کردند.
نیک‌نام
* به دولت پیشنهاد می‌کنم همان‌طور که تاسیسات اتمی اراک را بتن‌ریزی کردید، دهان منتقدین به فساد و حقوق‌های نجومی و... را نیز برای ختم غائله بتن‌ریزی کنید که از منظر شما عین حقوق شهروندی است!
8112---0911
* وقتی بعضی از انقلابیون مخالف انقلاب حرکت می‌کنند، وقتی بعضی از کسانی که ادعای خدمتگزاری داشتند، حقوق‌های نجومی می‌گیرند، وقتی بعضی از انقلابیون کاخ‌نشین می‌شوند، وقتی جای آرمان‌های انقلاب با جامعه مدنی غربی و حاکمیت لیبرالیسم، فرهنگ اسلامی با فرهنگ غربی، ارزش‌های اسلامی یا ضد ارزش‌ها... عوض می‌شود و وقتی دشمنان ملت ایران، دوست تلقی می‌شوند، باید انقلابیون وارد میدان شوند و شرایط را تغییر دهند.
معینی
* آقای مرادخانی مسئول معاونت هنری وزارت ارشاد به خودش این اجازه را داد که تعدادی از هنرپیشه‌های اوباش و فاسد الاخلاق سینمای رژیم پهلوی مثل ن-و را که نهایت وقاحت جنسی را در رژیم گذشته به روی پرده آورد، در یک مراسم ویژه با اهداء سکه و به عنوان سرمایه هنری کشور مورد تقدیر قرار بدهد. واقعاً جامعه هنری ما مرده است که این غلط‌ها صورت می‌گیرد؟
اکبریان
* وزیر اقتصاد اظهار داشته که دولت در طول یک سال گذشته 750 هزار شغل در کشور ایجاد کرده است: اگر این آمار درست است پس چرا مردم غرق مشکلات هستند و بی‌کاری هر روز بیشتر می‌شود؟
اسدی
* اینکه نمی‌شود دولت از یک طرف سر ما مردم را بشکند از سوی دیگر در دامن ما ملت گردو بریزد! حداقل به شعور ملت احترام بگذارند.
2245---0937
* ادعای رشد اقتصادی و اشتغال از سوی دولت درحالی است که با نگاهی ساده به مترو تهران، وضعیت اشتغال و معیشت طبقه ضعیف جامعه را بهتر می‌توان درک کرد. به عنوان نمونه ملموس می‌توان به میزان افزایش تعداد دست‌فروشان داخل واگن‌ها و اطراف ایستگاه‌های مترو اشاره کرد که نسبت به دو سه سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است. باید از مدعیان رونق اقتصادی پرسید افزایش تعداد بیکاران چگونه با توهم رشد اقتصادی ایجاد شده همخوانی دارد؟ این واقعیت به اشکال مختلف در کل کشور وجود دارد و همان حکایت قسم حضرت عباس(ع) و دم خروس است!
6818---0919