kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

اخبار کوتاه از فوتبال


منصوریان: با سه خرید، مهارنشدنی می‌شویم
سرمربی استقلال می‌گوید تیمش باید بیشتر تلاش می‌کرد تا پیروز می‌شد. علیرضا منصوریان بعد از تساوی یک بر یک تیمش برابر سپاهان گفت: می‌دانستیم که بازی سنگینی داریم. در نیمه اول تلاش کردیم با توجه به شرایط و تغییراتی که داشتیم، بازی را مدیریت کنیم. در نیمه اول با مدیریت بازی موقعیت‌های خوبی مانند موقعیت رضایی، انصاری و زکی‌پور داشتیم.وی ادامه داد: در نیمه دوم ۵ دقیقه قبل و بعد از گلی که دریافت کردیم، بی‌نظمی داشتیم اما خیلی خوب به بازی برگشتیم. متاسفانه دیرک دروازه مدافع سر سختی بود. اعتقاد به بدشانسی ندارم و معتقدم باید زحمت کشید و به میزان زحمت شانس به ما رو می‌کند. بعد از این زحمات بود که به گل رسیدیم و اگر این گل را زودتر می‌زدیم، برنده از زمین بیرون می‌آمدیم.سرمربی استقلال اضافه کرد:‌ای کاش بازی برنده داشت. هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند اما زور ما به هم نرسید. به ویسی گفتم‌ای کاش یا شما گل دوم را می‌زدید یا ما.وی در ادامه و در پاسخ به سؤالی درباره تغییرات استقلال در ارنج، بیان کرد: در تیم ملی امید فضای کار کردن با بازیکنان جوان را تجربه کردم و یاد گرفتم که می‌شود به جوانان اعتماد کرد. جوانان بنزین سبز و گران قیمت هستند و اگر میکسی از جوانان با بازیکنان با تجربه باشد، اتفاقی مانند گل دقیقه ۲+۹۲ رخ می‌دهد. البته هنوز نیز می‌گویم ما به بازیکنان با تجربه نیز نیاز داریم تا ریتم خود را حفظ کنیم. اگر در این بازی جوانان ما بازی کردند، به این دلیل بود که سه کاپیتان ما که بیرون زمین بودند از آنها حمایت کردند. اینکه رحمتی، حسینی را به داخل زمین هدایت می‌کند و حیدری مانند یک دستیار به ما کمک می‌کند، موضوعی است که باید به آن افتخار کرد. بزرگترهای تیم ما به بازیکنان ما کمک می‌کنند. ما دو دروازه‌بان با صلابت داریم. به بابازاده خسته نباشید می‌گویم که هر چند سال یک بار دروازه‌بان به فوتبال ما هدیه می‌دهد. از بازی دادن به جوانان نمی‌ترسم.منصوریان در پاسخ به سؤالی درباره نقل و انتقالات تیمش گفت: در نیم فصل بین ۳ یا ۴ خرید خواهیم داشت. باید جایگاه جوانان را تضمین کنیم و لازم نیست که خریدهای زیادی انجام دهیم. ما به سه بازیکن نیاز داریم و اگر ۳ بازیکن با تجربه به تیم ما اضافه شود، تیمی غیرقابل مهار خواهیم شد.
ویسی: هم می‌شد ببازیم، هم می‌شد ببریم
سرمربی سپاهان تساوی تیمش برابر استقلال را عادلانه دانست. عبدالله ویسی در نشست خبری پس از تساوی تیمش برابر استقلال، گفت: یک بازی خوب را از سوی دو تیم دیدیم. بازی این دو تیم همیشه جذاب بوده است. امروز(دیروز) هم خوش شانس بودیم که نباختیم و هم بدشانس بودیم که نبردیم. می‌شد حرفه‌ای‌تر باشیم تا ببریم هرچند که دو، سه توپ استقلال به دیرک دروازه ما خورد.وی افزود: نیم فصل دوم، نیم فصل سپاهان خواهد بود. ما با جوان‌هایمان روی نیم فصل دوم حساب کرده‌ایم. ما باید تمرین کنیم و آماده بازی حذفی باشیم تا به فینال راه پیدا کنیم.سرمربی سپاهان در پایان درباره عملکرد تیمش در دو نیمه، عنوان کرد: نیمه اول از عملکردمان راضی نبودم ولی نیمه دوم بهتر بودیم.
دایی: مستحق شکست نبودیم
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: برابر تراکتورسازی مستحق شکست نبودیم. علی دایی پس از شکست تیمش مقابل تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: مستحق شکست نبودیم. باید به بچه هایم خسته نباشید بگویم. در نیمه اول خیلی خوب بازی نکردیم، اما شرایط در نیمه دوم به شکلی بود که حاکم توپ و میدان بودیم.وی افزود: برخلاف جریان بازی و بر روی اشتباهات فردی، دو گل دریافت کردیم و پس از آن نیز هر کاری که کردیم، نتوانستیم جبران کنیم.سرمربی نفت تهران ادامه داد: فرصت‌های زیادی داشتیم تا به بازی برگردیم، اما نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم. در نیمه دوم می‌توانستیم به گل برسیم، از جمله فرصت تک به تکی که به هدر دادیم. دایی در پاسخ به این سؤال که آیا در تعطیلات نیم‌ فصل اقدام به جذب بازیکن خواهد کرد؟ گفت: سعی می‌کنیم نقاط ضعف را برطرف کنیم. در چند نقطه ضعف داریم که به تیم ضربه زده است و ان‌شاءالله که بتوانیم آنها را برطرف کنیم.
قلعه‎نویی: برتری مقابل نفت می‌تواند یکی از ارکان قهرمانی ما باشد
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی از عملکرد تیمش در دیدار مقابل نفت تهران ابراز رضایت کرد و گفت: اگر قهرمان شویم این بازی می‌تواند یکی از ارکان موفقیت ما باشد. امیر قلعه‎نویی، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز پس از برتری 2 بر صفر تیمش مقابل نفت تهران اظهار داشت: خدا را شکر می‎کنم و تیم خود را ستایش. ما توانستیم نفت را که تیم خوبی است، شکست بدهیم. می‌خواهم در مورد موارد دیگر هم صحبت کنم. هواداران تراکتورسازی علی دایی را تشویق کردند و محمد نوری پیش از بازی از او رخصت گرفت. اینها از نکات مثبت بازی بود. وی ادامه داد: تیم فوتبال نفت در این بازی صاحب یک پنالتی شد که اخباری توانست ما را به بازی برگرداند. به نظرم این بازی برای ما بالای 10 تا 12 امتیاز داشت، چرا که باعث شد فاصله‌مان با تیم صدرنشین کم شود و همچنین فاصله‌ما با تیم‌های تعقیب‌کننده که یکی از آنها نفت است، زیاد.
جباری: تیم آینده‌ام را تابستان 96 انتخاب می‌کنم
در شرایطی که هنوز بحث کنار گذاشتن مجتبی جباری هافبک ایرانی از باشگاه الاهلی یکی از سوژه‌های داغ رسانه‌ای در قطر است شایعه بازگشت او به استقلال نیز جدی‌تر از همیشه شده است.جباری دیروز وقتی با سؤالی پیرامون بازگشت به استقلال مواجه شد گفت: در مورد استقلال فعلا صحبت نمی‌کنم چون احساس می‌کنم استقلالی‌ها باید آرامش داشته باشند و دلیلی هم ندارد من در مورد این تیم حرف بزنم. من نه مذاکره‌ای با کسی در این باشگاه داشتم و نه برنامه‌ای برای انتخاب تیم جدید دارم چون اگر بنا به این کار باشد تیم آینده ام را تابستان سال آینده و در نقل و انتقالات فصل جدید انتخاب می‌کنم.جباری همچنین پیرامون تصمیم باشگاه الاهلی و کنار گذاشته شدن از لیست این باشگاه تصریح کرد: من این موضوع را در رسانه‌ها خواندم اما تا الان چیزی به صورت رسمی از سوی باشگاه به من اعلام نشده. اتفاقا در حال حاضر مدارکم در اختیار باشگاه الاهلی است و قبل از آمدن به ایران قرار بود برایم روادید کشور صربستان را بگیرند تا در آنجا به کارهای درمانی بپردازم و زودتر از مصدومیت رهایی پیدا کنم تا در بازی‌های نیم‌فصل دوم برای الاهلی به میدان بروم. با توجه به آسیب‌دیدگی پایم، الاهلی حق دارد که سراغ بازیکن جدید برود که در نیم‌فصل دوم به کمک آنها بیاید اما قرار قبلی ما این بود که در صربستان پزشکان روی آسیب‌دیدگی‌ام کار کنند و تا قبل از شروع نیم‌فصل دوم قطر، به تمرینات برگردم. بازیکن ایرانی الاهلی در پایان گفت: حتی اگر از الاهلی هم جدا شوم، باید روی سلامتی‌ام کار کنم و احتیاج به ریکاوری دارم. در صورت جدایی از تیم قطری، بعید می‌دانم در این نیم‌فصل به تیم دیگری بروم و صبر می‌کنم تا ابتدای فصل بعد تیم آینده‌ام را مشخص کنم.با این واکنش می‌توان با صراحت گفت بازگشت جباری در زمستان به استقلال کاملا منتفی است و طرفداران این تیم باید نام او را از ذهن خارج کنند و در این میان منصوریان هم باید در صورت ماندن در نیمکت استقلال به دنبال گزینه‌های دیگری برای ترمیم میانه میدان تیمش برای فرار از بحران‌های فعلی باشد.
ذوب‌آهن میزبان تراکتورسازی شد
مراسم قرعه‌کشی مرحله نیمه ‌نهایی جام حذفی با حضور مسئولان سازمان لیگ و نمایندگان دوباشگاه ذوب‌آهن اصفهان و تراکتور‌سازی برگزار شد. در این مراسم قرعه‌های تیم‌ها را سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن و ایوب ذوالفقاری مدیر تیم تراکتورسازی برداشتند و در نهایت ذوب‌آهن در این بازی میزبان تیم تراکتورسازی تبریز شد و این مسابقه روز یازدهم دی ماه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود. دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی روز دهم دی ماه بین دو تیم سپاهان اصفهان و نفت تهران ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد. رئیس‌کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در این قرعه‌کشی اعلام کرد: فینال این دوره از جام حذفی بعد از پایان لیگ برتر و در نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.