kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

اخبار ورش جهان



اینفانتینو: فیفا دوباره اعتبار خود را
 به دست آورده است
رئیس فیفا معتقد است این سازمان بعد از بحران‌های مربوط به فساد که در سال‌های اخیر ایجاد شده است،‌ یک بار دیگر اعتبار خود را به دست آورده است. جیانی اینفانتینو که چند ماه پیش به عنوان رئیس جدید فیفا انتخاب شد، در گفت‌وگویی با نشریه مارکا اسپانیا شرکت کرد. او در مورد فیفا گفت: متاسفانه فیفا دوران سختی را سپری کرد و در بحران عمیقی فرو رفت ولی ما نشان دادیم با کار زیاد می‌توانیم دوباره اعتبار کسب کنیم. اینفانتینو در ادامه صحبت‌های خود افزود: تنها با کار می‌توانیم به دیگران نشان بدهیم یک فیفای جدید به وجود آمده است و ما در عصر جدیدی هستیم. به سختی و با انگیزه کار می‌کنیم. همه فهمیدند فیفا باید بدون هیچ مشکلی کار کند. همه از راه‌های جدیدی که فیفا پیش گرفته است هیجان‌زده هستند. این تصمیمی نیست که از سوی یک نفر یا یک گروه گرفته شده باشد. همه گزینه‌ها را بر روی میز گذاشتیم و آماده تغییر هستیم. احساس من این است که دنیای فوتبال تغییر را قبول کرده است. گذشته را فراموش نمی‌کنیم اما از آن درس می‌گیریم تا از تکرار اشتباه‌ها جلوگیری کنیم.
درخواست کویت برای لغو موقت محرومیت
مسئولان ورزش کویت از کمیته‌ بین‌المللی المپیک (IOC) و دیگر سازمان‌های ورزشی درخواست کردند به صورت موقت تعلیق آنها برداشته شود. کویت از فدراسیون‌های جهانی و IOC درخواست کرد به صورت موقت به این کشور اجازه بدهند فعالیت‌های ورزشی خود را از سر بگیرد. آنها اعلام کردند دولت کویت شدیدا در حال تلاش است، تا با وضع قوانین جدید محرومیت‌ها را بردارد. شیخ سلمان الصباح، وزیر ورزش کویت در نامه‌ای به AFC درخواست کرد که به صورت موقت محرومیت کویت برداشته شود تا این کشور بتواند در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیایی ۲۰۱۹ شرکت کند. AFC در بیانیه‌ای مهلت کویت برای انجام اقداماتی در جهت برداشته شدن محرومیت‌ها را تا یازدهم ژانویه افزایش داد. پیش از این کویت تا ۲۳ دسامبر برابر این کار زمان داشت.کویت در اکتبر ۲۰۱۵ از سوی IOC در برخی فدراسیون‌های جهانی محروم شد. دلیل این محرومیت دخالت‌های دولتی در مسائل ورزش این کشور بود.در بیانیه AFC آمده است: در صورتی که تا یازدهم ژانویه تغییری در شرایط کویت ایجاد نشود کشور دیگری در قرعه‌کشی جایگزین کویت می‌شود. روز گذشته نیز شیخ سلمان اعلام کرده بود که کویت شبانه‌روز تلاش می‌کند تا نظر سازمان‌های ورزشی را جلب کند.
حمایت پوتین از قهرمان شطرنج روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از سرگئی کاریاکین شطرنج‌باز روس که در فینال مسابقه‌های جهانی مقابل مگنوس کارلسن نروژی شکست خورد، حمایت کرد و اعلام کرد که او می‌تواند در آینده موفق باشد. ولادیمیر پوتین در صحبت‌های خود کارلسن را استاد بزرگ زمان نامید. پوتین در کنفرانس خبری سالانه خود افزود: کاریاکین بسیار هوشمندانه بازی کرد. شطرنج‌باز ما نماینده خوبی برای روسیه بود. او یک جنگنده است. من مطمئن هستم که پیروزی‌های اصلی او در آینده اتفاق می‌افتند. کاریاکین در مسابقه‌های کاندیداتوری شطرنج فیده 2016 به قهرمانی رسید. او در مسابقه‌های قهرمانی جهان 2016 نایب‌قهرمان شد. به کارلسن 60 درصد جایزه 1/1 میلیون دلاری رسید و کاریاکین 40 درصد جایزه را از آن خود کرد.
کلوزه: پیشنهاد لوو برای حضور
در کادر مربیگری را قبول می‌کنم
مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال آلمان عنوان کرد پیشنهاد سرمربی تیم ملی این کشور را برای حضور در کادر مربیگری قبول می‌کند. میروسلاو کلوزه که در تابستان سال جاری از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، بعد از مدت‌ها گفت‌وگویی را با رسانه‌ها انجام داده است. کلوزه که سال‌های پایانی فوتبالش را در لاتزیو و سری A گذراند، در مورد حضور در ایتالیا گفت‌: در لاتزیو کاملا آماده بودم و می‌توانستم دو سال دیگر در لاتزیو بمانم. آنها به من پیشنهاد بازی هم دادند اما ترجیح دادم که دیگر فوتبال بازی نکنم. بازیکنی نیستم که به دنبال پول باشم و بخواهم در سال‌های پایانی در آمریکا و یا هند بازی کنم.ترجیح دادم تا خانواده‌ در اولویت نخست من باقی بماند.زمزمه‌هایی مبنی بر حضور میروسلاو کلوزه به عنوان دستیار یواخیم لوو شنیده می‌شود که کلوزه در واکنش به این اخبار، به صحبت پرداخت و اظهار کرد: از لوو متشکرم که این فرصت را در اختیار من قرار دارد. در حال بررسی این پیشنهاد هستم تا بتوانم در کادر فنی تیم‌ ‌ملی فوتبال آلمان حضور داشته باشم. خوشحالم که می‌توانم نقشی در رشد و پیشرفت بازیکنان جوان آلمان داشته باشم.
بالاترین دستمزدها در بین مربیان باشگاهی جهان
سرمربی منچسترسیتی در صدر بالاترین دریافت‌های حقوق در بین مربیان باشگاهی جهان قرار دارد.مربیان سرشناس فوتبال جهان دستمزدهای بالایی را دریافت می‌کنند. با وجود اینکه سرشناس‌ترین مربیان جهان در لیگ جزیره حضور دارند اما بالاترین دستمزد در بین مربیان شاغل در باشگاه‌های فوتبال جهان را یک مربی اسپانیایی شاغل در لیگ برتر دریافت می‌کند. روزنامه اکیپ فرانسه از بالاترین دستمزدهای مربیان سخن به میان آورد .فهرست بالاترین دستمزدها در بین مربیان جهان به شرح زیر است:۱- پپ گواردیولا ۱۸ میلیون یورو،۲- کارلو آنچلوتی ۱۵ میلیون یورو،۳- ژوزه مورینیو ۵/۱۴ میلیون یورو،
۴- آرسن ونگر ۵/۱۰ میلیون یورو،۵- زین الدین زیدان ۵/۹ میلیون یورو،
۶- لوئیس انریکه ۵/۸ میلیون یورو،۷- یورگن کلوپ ۵/۸ میلیون یورو ،
۸- آنتونیو کونته ۵/۷ میلیون یورو،۹- رونالدو کومان ۷ میلیون یورو،۱۰- دیگو سیمئونه ۶ میلیون یورو.