kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲

خواندنی از ورزش ایران


*مراسم تشییع پیکر علیرضا امانی، ملی‌پوش و پاسور سابق تیم‌ ‌ملی والیبال ایران صبح دیروزدر خانه والیبال برگزار شد. مرحوم امانی در دهه هفتاد پاسور تیم‌ ‌ملی والیبال ایران بود. او متولد 18 تیر 1351 بود و برای اولین‌بار در 17 سالگی به تیم‌ ‌ملی نوجوانان والیبال دعوت شد و برای اولین بار همراه با ایران به مقام چهارم رقابت‌های جهانی رسید. امانی 44 ساله که دو فرزند داشت به دلیل سکته از دنیا رفت. پیکر این والیبالیست در قطعه نام آوران بهشت‌زهرا (س) به خاک سپرده ‌شد. محمدرضا داورزنی، محمود افشاردوست، فرهاد نفرزاده، محمود خوردبین و مسعود آرمات از جمله حاضران در مراسم تشییع پیکر این مرحوم بودند. از نکات قابل تامل این مراسم حضور نداشتن بازیکنان حال حاضر والیبال ایران بود.
*پس از این که طرح پیشنهادی «کشتی زنان با لباس مناسب» به  نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی ارسال شد، و توضیحات تکمیلی آن در مقر کشتی‌های تحت پوشش اتحادیه جهانی کشتی توسط نمایندگان ایران مطرح و  مورد بررسی اعضای کمیسیون مربوطه قرار گرفت، کلیات شیوه مذکور به تصویب رسید. همچنین مقرر شد در مسیر اجرایی کردن شیوه جدید کشتی بانوان با لباس مناسب، اصلاحات  احتمالی و مورد نیاز طرح مذکور، از سوی اتحادیه جهانی، اعضای کمیسیون، فدراسیون کشتی ایران و کارشناسان نهادهای غیردولتی همکار با فدراسیون کشتی ایران در روند ارائه این طرح انجام گیرد.
*مسابقه‌های بین‌المللی آگالاروف آذربایجان با حضور ۵ تیم از کشور آذربایجان و۶ تیم از کشورهای دیگر به میزبانی باکو برگزار شد. تیم بوکس جوانان ایران نیز با ۷ بوکسور جوان برای حضور در این رقابت ها اعزام شد و در پایان با کسب ۴ مدال برنز به کار خود پایان داد و در رده پنجم این مسابقات قرار گرفت.تیم بوکس جوانان کشورمان با کسب ۴ مدال‌ برنز توسط پیمان شاهپری در ۴۹ کیلوگرم، اشکان رضایی در ۵۲ کیلوگرم، اشکان رشید در ۶۴ کیلوگرم و امیر محمد نورشاد در به اضافه ۹۱ کیلوگرم به ترتیب، پس از کشورهای آذربایجان ، قزاقستان ، گرجستان و روسیه به کسب مقام پنجمی بسنده کرد.
*سازمان لیگ فدراسیون والیبال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دو دیدار معوقه لیگ برتر قبل از شروع پلی آف برگزار می‌شود و زمان آن به زودی اعلام می‌شود.سازمان لیگ در این اطلاعیه اعلام کرده است که دیدار کاله مازندران و شهرداری تبریز در هفته هشتم دور رفت و مسابقه سایپا و صالحین ورامین در هفته دوم مرحله برگشت به موقع انجام نشده است.در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است، این دیدارها در نخستین فرصت ممکن و قبل از شروع مرحله پلی آف برگزار می شود که زمان قطعی آن پس از هماهنگی با تیم‌های فوق اعلام خواهد شد.
*تیم هندبال شهرداری کاشان به عنوان نماینده کشورمان به منظور شرکت در یک تورنمنت بین المللی دیشب تهران را به مقصد هلند ترک کرد. تورنمنت بین المللی هشت جانبه هندبال هلند از روز سه شنبه هفتم دی ماه با حضور هشت تیم آسیایی و اروپایی برگزار می شود که تیم شهرداری کاشان به عنوان نماینده هندبال ایران در این رقابتها حاضر خواهد بود. تیم شهرداری در گروه دوم این مسابقات با تیم هایی از پرتغال، استونی و هلند هم گروه است.