kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۵۴۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
واکنش سخنگوی ناجا به اظهارات عضو شورای شهر تهران:

انتصاب و جابه‌جایی در نیروی انتظامی تابع قوانین و مقررات سازمانی است

سخنگوی نیروی انتظامی اظهارات عضو شورای شهر تهران درباره برکناری رئیس پلیس پیشین راهور تهران بزرگ به دنبال فشار شهردار تهران را کذب دانست.


به گزارش تسنیم، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری صبح دیروز خود با اشاره به ادامه داشتن ممنوعیت شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری، گفت: در حال حاضر 11 میلیون موتورسیکلت در کشور و سه میلیون موتورسیکلت در شهر تهران در حال تردد هستند که از این میان روزانه حداقل 1/5 میلیون موتورسیکلت عبور و مرور می‌کنند. این در حالی است که براساس مطالعات انجام شده هر موتورسیکلت به ازای هر کیلومتر پیمایش 15 گرم آلاینده وارد محیط زیست می‌کند در صورتی که هر موتورسیکلت استاندارد می‌بایست تنها دو گرم مواد آلاینده داشته باشند و موتورسیکلت‌های در حال تردد شهر تهران روزانه بیش از 380 تن مواد آلاینده را وارد هوای شهر تهران می‌کنند.
برخورد با 300 کانال تلگرامی
و صفحه اینستاگرام
منتظرالمهدی با اشاره به فعالیت پلیس فتا در برخورد با متخلفات و مجرمان در فضای مجازی، گفت: طی 8 ماهه سال جاری با 300 کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی که در رابطه با مدلینگ و اخاذی مالی در قالب پوشش  موضوعات همسریابی، صیغه و دوست‌یابی فعالیت داشتند برخورد شد.
وی ادامه داد: این کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام با تله‌گذاری به شیوه فیشینگ اقدام به اخاذی از کاربران خود می‌کردند. این در حالی است که 24 درصد جرایم در فضای مجازی در کشور رخ می‌دهد و نیازمند توجه بیشتر کاربران به فعالیت در این فضا است.
واکنش سخنگوی ناجا
به اظهارات اعضای شورای شهر
سخنگوی ناجا در خصوص اظهارات اخیر برخی اعضای شورای شهر به بهانه ترافیک‌های اخیر تهران، اظهار داشت: ما توصیه می‌کنیم تمام افراد از اعلام اخبار غیرموثق در حوزه فعالیت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خودداری کنند و پلیس را وارد بازی‌های خود نکنند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت داشتن اظهارات حافظی عضو شورای شهر تهران که از برکناری رئیس پلیس پیشین راهور تهران بزرگ به دنبال فشار شهردار تهران به نیروی انتظامی خبر داده بود، این موضوع را از اساس کذب دانست و افزود: هرکس که به نوعی با سازمان پلیس آشنایی دارد، می‌داند که انتصاب و جابه‌جایی در نیروی انتظامی تابع قوانین و مقررات سازمانی است و مجددا از تمام افراد تقاضا داریم تا در حوزه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی از اعلام اخبار غیرموثق جدا خودداری کنند.
منتظرالمهدی با تاکید بر اینکه پلیس تنها مسئول حل مشکل ترافیکی تهران نیست، گفت: ترافیک یک موضوع چندوجهی است که قوانین شهرداری، مدیریتی شهری، تجهیزات نوین، فرهنگ عمومی ترافیک  و پلیس در آن اثرگذار است و امروز وضع ترافیکی کشور در شرایطی است که حتی شرایط جوی و آب و هوایی تاثیر مستقیمی بر آن دارد.وی افزود: در حال حاضر بیش از 45 هزار نفر از همکاران ما در پلیس راهور تهران بزرگ برای روان‌سازی ترافیک پایتخت در تلاش هستند ولی باید توجه داشت که پلیس تنها مسئول ترافیک شهر نیست.سخنگوی ناجا در خصوص دستگیری عامل قتل چندین نفر در فهرج کرمان، از دستگیری این فرد به دنبال تیراندازی ماموران پلیس در روز گذشته خبر داد.