kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸

کوتاه از شهرستان‌ها



اختصاص اعتبار برای طرح‌های بسیج
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان از اختصاص 120 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح‌های بسیج سازندگی در این استان خبر داد و گفت: تاکنون 50 میلیارد ریال از این اعتبار به 200 نفر متقاضی در قالب اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان سمنان پرداخت شده است.
سرهنگ پاسدار اسحاق هراسانیان افزود: این میزان اعتبار پرداختی به متقاضیان و با معرفی به بانک عامل در قالب اجرای طرح‌های کشاورزی، پرورش ماکیان، پرورش آبزیان، پرورش دام‌های سنگین (گاو و شتر) و صنایع دستی بوده است.
کسب مقام برتر کشوری
* مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از کسب یک مقام برتر کشوری در مسابقات کمپین پایگاه تغذیه سالم توسط دانش‌آموز استان سمنان خبر داد.محمدرضا جهان افزود: دانش‌آموز مهدیشهری در مسابقات کمپین پایگاه تغذیه سالم که از سوی دفتر سلامت و تندرستی وزارت بهداشت و درمان برگزار شد، مقام برتر کشوری را کسب کرد. وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام نتایج مسابقات کشوری کمپین پایگاه تغذیه سالم نگین مقدمی دانش‌آموز دوره متوسطه اول مدرسه تربیت از شهرستان مهدیشهر در رشته داستان کوتاه حائز رتبه کشوری شد.
افتتاح دفتر خبرنگاران
فیروزآباد- خبرنگار کیهان: طی مراسمی و با حضور امام‌جمعه و مسئولان شهرستان دفتر خبرنگاران فیروزآباد افتتاح شد.
معاون فرماندار، خبرنگاران را چشم و گوش جامعه برشمرد و گفت: این عزیزان با تراوش اندیشه‌های خود فضای خبر و اطلاع‌رسانی را تلطیف و آرامش مردم را فراهم می‌کنند. بهمن مجاب راه‌اندازی دفتر خبرنگاران را سرآغاز راهی جدید برای گسترش فعالیت‌های خبررسانی و مطبوعاتی دانست.
در ادامه خبرنگاران و اصحاب رسانه دیدگاه‌ها و نظرات خود در رابطه با مشکلات خبررسانی را بیان و خواستار همکاری مسئولان برای ایجاد فضایی شایسته کار خبرنگاران شدند.
اهدای آمبولانس
مراغه- خبرنگار کیهان: خیر مراغه‌ای یک دستگاه آمبولانس صفر کیلومتر برای حمل اموات به شهرداری شهر خواجو اهدا کرد.
حجت‌الاسلام مقدس رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عجبشیر به نمایندگی از طرف اهالی بخش خواجو از این فرد مراغه‌ای که با اهدای این آمبولانس مشکل چندین ساله حمل اموات اهالی ساکن در این بخش را مرتفع کرد تشکر و قدردانی کرد.
احیای میدان تاریخی
تبریز- خبرنگار کیهان: بزرگ‌ترین میدان تاریخی کشور و الگوی میدان نقش جهان اصفهان، در تبریز احیا می‌شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی تبریز گفت: به همین منظور مغازه‌های تره‌بار برای آزادسازی میدان «صاحب الامر» تملک می‌شوند. فریدون بابایی‌اقدم افزود: مجموعه صاحب‌آباد تبریز، الگوی میدان نقش جهان اصفهان است و دو برابر این میدان، وسعت و عظمت داشته است و طبق نظر کارشناسان، از نظر وسعت و قدمت، قدیمی‌ترین نمونه میدان شهری در ایران محسوب می‌شود.
ساخت پارکینگ
* مدیرعامل بنیاد مصلای تبریز ساخت پارکینگ در محوطه مصلای این شهر برای 450 خودرو را منوط به نظر میراث فرهنگی دانست. حجت‌الاسلام موسی محمدی گفت: پارکینگ به صورت 2 طبقه خواهد بود. وی با بیان اینکه کارشناسان میراث فرهنگی و بنیاد مصلی و نیز شهرداری، نزدیک به 2 سال است برای ساخت پارکینگ موردنظر در محوطه مصلی و خارج از محدوده 50 متر قانونی ارک تبریز به توافق رسیدند افزود: این سازه از ارک تبریز 60 متر و از بنای عبدالله‌یف 10 متر فاصله دارد.
صدور کارت ملوانی
بندرعباس- خبرنگار کیهان: رئیس اداره امور صید شیلات هرمزگان از بهره‌مندی صیادان کم‌سواد و بی‌سواد شاغل در شناورهای صیادی از گواهینامه دریانوردی صیادی (کارت ملوانی) خبر داد.
عزیزالله صادقی گفت: با اجرای این طرح بخش مهمی از صیادان استان که عموما صیادان باتجربه هستند از گواهینامه‌های دریانوردی برخوردار می‌شوند.وی داشتن سوابق عملی خدمات دریایی و همچنین سنوات لازم را از شرایط مهم اخذ گواهینامه صیادی دریانوردی در این طرح خواند. صادقی گفت: با توجه به شرایط سنی صیادان این فرصت تکرارنشدنی است لذا از کلیه صیادان خواهشمندیم هرچه سریعتر جهت اقدامات لازم به مراکز یادشده مراجعه کنند.
تجارت با عمان
* دبیر کل اتاق مشترک ایران و عمان گفت: با توجه به گسترش تجارت بین‌ ایران و عمان هنوز در تجارت با این کشور به نقطه قابل قبولی نرسیده‌ایم. آناهیتا فرزام اظهار داشت: اتاق ایران و عمان تمام تلاش خود را برای از میان بردن موانع رشد روابط اقتصادی ایران و عمان انجام خواهد داد و تلاش خواهد کرد که طرفین عمانی و ایرانی هر دو بتوانند شرکای مناسب خود را در ایران و عمان بیابند.
وی افزود: حل مشکلات بانکی از قبیل گشایش اعتبار اسنادی، انتقال پول و ضمانت‌نامه‌های بانکی می‌تواند در گسترش حجم روابط تجاری بین ایران و عمان تاثیر بسزایی داشته باشد.
اعزام به کربلا
کیش- خبرنگار کیهان: درپایان رقابت‌های نوجوانان قاری قرآن با عنوان شوق تلاوت، 20 قاری برتر و 14 نوجوان قرآنی با حمایت‌های مسئولان و خیرین به جمع زائران برای زیارت کربلای معلی پیوستند.
گفتنی است: این دوره از مسابقات که با حضور رئیس سازمان دارالقرآن، دبیر شورای طرح و برنامه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول دارالقرآن عتبه عباسیه و داوران بین‌المللی برگزار شد 20 نفر از برترین‌ها و 14 نفر از نوجوانان معرفی که با حمایت خیرین به کربلای معلی اعزام می‌شوند.
افزایش خانوارها در همدان
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: مطابق سرشماری اخیر تعداد خانوارهای استان نسبت به سال 90، افزایش یافته است.
اسکندر صیدایی افزود: جزئیات نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 و تجزیه و تحلیل آمار آن پس از انجام آخرین تطبیق‌ها، توسط مرکز آمار ایران در بهمن ماه امسال اعلام خواهد شد.وی ادامه داد: در دوره‌های گذشته، اعلام نتایج نهایی سرشماری عمومی حدود یک سال و نیم طول می‌کشید اما در این دوره با توجه به استفاده از ابزارها و تجهیزات پیشرفته و به روز، نتایج طی دو ماه آینده اعلام می‌شود.صیدایی اعلام کرد: درمجموع تعداد 1421 نفر در قالب مامور سرشماری، کارشناس مسئول، آی.تی و نقشه، افراد فعال در رده‌های ستادی، فرمانداران و معاونان و سطوح مختلف اجرایی استان، برای انجام سرشماری تلاش و همکاری داشتند.
کشت گیاهان دارویی
بندرعباس- خبرنگار کیهان: برای نخستین بار گونه‌های جدید گیاهان دارویی در 2 و نیم هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان رودان کشت شد.  رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی رودان پیش بینی کرد بیش از 3 تن گیاه دارویی از زمین‌های این شهرستان برداشت شود.  معصومه صادقی گفت: آویشن باغی، مرزنجوش، نعناع فلفلی، به‌لیمو، خارمریم، کدو پوست‌کاغذی و بابونه از مهم‌ترین ارقام کشت شده است.
وی خاطرنشان کرد: این گیاهان در مناطقی از روستاهای فاریاب، رهدار، خراجی و سنگی شهرستان رودان کشت شده است.