kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
به رغم تدابیر شدید امنیتی برگزار شد

اقامه با شکوه نماز جمعه در مسجدالاقصی

هزاران فلسطینی به رغم تدابیر شدید امنیتی، نماز جمعه را با شکوه هرچه تمامتر در محوطه‌ها و صحن‌های مسجد مبارک‌الاقصی بجا آوردند.




ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه بر شدت تدابیر امنیتی در بیت‌المقدس افزود و شهروندان فلسطینی و خودروهای آنان را بازرسی ‌کرد، با این وجود هزاران فلسطینی نماز جمعه را با شکوه تمام در محوطه‌ها و صحن‌های مسجد مبارک‌الاقصی بجا آوردند. رژیم صهیونیستی همچنین نمازگزاران فلسطینی ساکن نوار غزه را از عزیمت به قدس جهت اقامه نماز جمعه در صحن‌ها و محوطه‌های مسجد مبارک الاقصی منع کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ «یوسف ابواسنینه» خطیب مسجد مبارک‌الاقصی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن اشاره به رنج و محنت‌های فلسطینیان ساکن قدس، تاکید کرد که فلسطینیان ساکن این شهر در شرایط رقت باری به سر می‌برند. وی افزود که رژیم صهیونیستی به ویرانگری‌های خود در شرق بیت‌المقدس ادامه می‌دهد و حرمت مسجد مبارک الاقصی را لوث و اراضی فلسطینیان را مصادره می‌کند. خطیب مسجد مبارک‌الاقصی همچنین خواستار آزادی تمامی اسیران فلسطینی از زندان‌های اسرائیلی شد.
از سوی دیگر، نظامیان رژیم اشغالگر قدس با شلیک گلوله‌های جنگی، اشک‌آور و پلاستیکی تظاهرات فلسطینیان علیه شهر‌ک‌سازی در کرانه باختری را سرکوب کردند. تظاهر‌کنندگان با حمل پرچم فلسطین، شعارهایی را علیه دشمن صهیونیستی سر دادند. نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس با شلیک گلوله‌های جنگی، اشک‌آور و پلاستیکی دست به سرکوب تظاهر کنندگان زدند که در پی این تجاوزات شماری از فلسطینیان زخمی شدند.