kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۴۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸

کوتاه از سراسر جهان




انگلیس
خبرگزاری فرانسه: وزیر دفاع روسیه عملکرد ارتش انگلیس را مانند ارتش هیتلر دانست و گفت ارتش انگلیس در رزمایش‌هایش برای نیروی‌های دشمن فرضی خود از‌تانک‌های روسی و لباس نظامی روسیه استفاده می‌کند.
وی افزود: این شیوه آموزش نظامی آخرین بار توسط آلمان فاشیست در جنگ جهانی دوم به کار گرفته شد.
لیبی
تسنیم: سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت آمار پناهندگان غرق شده در دریای مدیترانه بعد از واژگونی دو قایق حامل پناهندگان دیگر در این منطقه در روز پنجشنبه از مرز 5000 نفر تجاوز کرد. به طور میانگین در سال جاری میلادی هر روز حدود 14 پناهجو در آب‌های مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.
کره شمالی
یونهاپ: وزارت خارجه کره‌شمالی اعلام کرد قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد که در آن تحریم‌ها علیه کره‌شمالی افزایش یافته، خطر جنگی قریب‌الوقوع را در شبه جزیره کره به‌وجود آورده است. در بیانیه وزارت خارجه آمده است آمریکا و دیگر کشورهایی که در تصویب این قطعنامه و تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی دخیل بوده‌اند همگی مسئول پیامدهای ناشی از هرگونه جنگ هستند.
تونس
روسیاالیوم: «الهادی مجدوب» وزیر کشور تونس گفت که 800 فرد مسلح تونسی از کانون‌های بحران به کشورشان بازگشته‌اند. این وزیر تونسی افزود که اطلاعات کافی درباره افراد مسلحی که به کشور بازگشته‌اند، وجود ندارد، اما دستگاه‌های امنیتی تونس تمام تلاش خود را برای به دست آوردن تمام اطلاعات درباره این افراد به کار خواهند بست.
فلسطین
مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین: با به شهادت رسیدن یک جوان فلسطینی که قبلا هدف گلوله صهیونیست‌ها قرار گرفته بود، شمار شهدای انتفاضه به ۲۷۱ نفر افزایش یافت. «فارس زیاد بایض» نوجوان 15 ساله فلسطینی که اکتبر گذشته از ناحیه سر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده بود، روز جمعه بر اثر شدت جراحت به شهادت رسید.
روسیه
ریانوستی: «دیمتری پسکوف» سخنگوی کرملین در سخنانی تاکید کرد: روسیه هرگز طرحی برای رقابت تسلیحاتی ندارد و تصمیم و عزمی نیز برای آن ندارد. این گفته سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارنظر ترامپ بود که پیش از این اعلام کرده بود آمریکا باید قابلیت‌ها و توانایی‌های خود در زمینه تسلیحات اتمی را گسترش دهد.