kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* اگرچه اعتراف دیرهنگام آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان به اشتباه بودن اعتماد به آمریکا قابل تقدیر بوده و برای دیگران درس‌آموز است ولی خواست ملت این است که از این به بعد فقط به مقاومت و ایستادگی بیندیشند. این برجامی که برای کشور پخته‌اند برای هفت پشت ما بس است.
نیک‌نام
* آقای رئیس‌جمهور با هزینه بیت‌المال به ما مردم پیامک ارسال کرده که به حقوق شهروندی خود آشنا بشویم. ما طبقه عادی مردم به حقوق خود آشنا هستیم. ایشان باید مدیران خود را که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند و طلبکار نیز هستند با حقوق ملت آشنا کند.
هاشمی - یک ریخته‌گر
*‌مردم نسبت به حقوق شهروندی خود آگاه هستند آقای رئیس‌جمهور لطف کنند دولتمردان خود را نسبت به رعایت حقوق مردم آگاه و ملتزم سازند.
1899---0912
* اگر در حقوق شهروندی مورد نظر آقای رئیس‌جمهور همه از حقوق یکسان و برابر برخوردار هستند پس چرا در دولت ایشان از دریافت‌کنندگان وام‌های میلیاردی وثیقه محکم نگرفته‌اند ولی به زوج‌های جوان تا آنها را بیچاره نکنند 10 میلیون وام نمی‌دهند؟ حقوق شهروندی صرف ادعا به چه درد مردم می‌خورد؟ لطفا به آنچه که می‌گویند عمل کنند.
6290---0911
* رئیس‌جمهور طوری از لزوم اجرای قانون سخن می‌گوید که انگار کسی دستهای ایشان را  بسته است. ما هم موافقیم قانون در مورد اختلاس‌کنندگان و حامیان‌شان، حقوق‌بگیران حرام نجومی، فتنه‌گران و... اجرا شود معطل چه هستند؟!
2914---0990
* آقای روحانی لطفا یک بار تشریفات را کنار بگذارید و مثل مردم عادی در میان مردم حضور پیدا کنید آن وقت متوجه خواهیدشد عمق فاجعه برجام و دلخوش کردن مردم به هیچ و وعده‌های نسیه و دادن آمارهای شگفت برانگیز با روزگار مردم چه کرده است. شاید این‌گونه عمل کردن عملکرد ضعیف دولت شما را توجیه می‌کرد ولی اشرافی‌گری تنها فاصله طبقاتی را افزایش داده و دیپلماسی مدعی تعامل با دنیا تنها به زیان کشور بوده است.
0883---0919
* سفرهای اروپایی پی‌درپی برخی از مدیران عامل شرکت‌های دولتی که جزء دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی محسوب می‌شوند همه نیاز به بررسی کارشناسانه دارد چرا باید پول بی‌زبان بیت‌المال به این صورت هدر برود.
6219---0912
* آقای روحانی اعلام می‌کنند هیچ‌کس نباید حاشیه امن داشته باشد بلکه همه در برابر قانون یکسانند. ولی فردی را می‌شناسم که از رانت سیاسی و بیت‌المال یک‌شبه دکترای حقوق گرفت و نفوذ او در به‌کارگیری برخی رؤسای بانک‌ها باعث اعتراض مسئولان قضائی شد. علاوه بر این مورد آیا  عدم برخورد با فتنه‌گران ایجاد حاشیه امن برای آنها نیست؟
6021---0990
* اگر پرداختن به موضوع «حقوق شهروندی» دارای هدف انتخاباتی نیست، چرا دولت یازدهم در این ماه‌های پایانی خویش به یاد آشنا کردن مردم به حقوق خود افتاده است؟
عربی
* آقای روحانی در حالی ضمانت اجرایی منشور حقوق شهروندی را به عهده گرفتند که وعده‌های انتخاباتی زیادی از ایشان روی زمین مانده، از وعده‌ 100 روزه گرفته تا عزت پاسپورت ایرانی هیچ‌کدام محقق نشد، آن‌گاه چگونه ایشان برای حقوق شهروندی که در طی این 3 سال بارها از طرف مدیران اشرافی و مورد حمایت دولت نقض شده است، سودای اجرا کردن آن را دارند؟!
2904---021
* اگر طبق گفته آقای رئیس‌جمهور کشور رشد 7/4 درصدی داشته پس چرا اولا بیشتر فعالیت‌های اقتصادی متوقف شده و ثانیا آثار این رشد در زندگی و سر سفره مردم دیده نمی‌شود؟
6873---0919
* اگر دولت روی آجرهای نیمه‌کاره مسکن مهر چند آجر دیگر می‌گذاشت و به این خدمت بزرگ در حق قشر کم‌درآمد جامعه ایمان داشت، امروز نیازمندان زیادی بودند که شب یلدا را زیر سقف خانه خودشان می‌گذراندند. مسکن مهر یک حرکت انقلابی و جهادی برای خانه‌دار کردن آن‌هایی بود که سختی‌های مستاجری را در آرزوی خانه‌دار شدن تحمل کرده بودند. دولت با تکمیل طرح ملی مسکن مهر می‌توانست در شادمانی این قشر از جامعه سهیم باشد نه این که در مقابل مسکن مهر قرار گیرد و تمام قد فقط به آن انتقاد کند.
8663---0912
* از رئیس‌جمهور درخواست می‌کنم ابتدا سری به وضعیت کارکنان قراردادی و کارگران بزنند و بعد اقدام به ارائه آمارهای نادرست کنند! من متوجه تورم تک‌رقمی هستم  چرا که همسرم 9 ماه است حقوق نگرفته است! عرضم این است که اگر مرهم‌گذار نیستید نمک روی زخم نپاشید.
2975---0938
* آیا شده آقای رئیس‌جمهور برای یک بار درد ما بازنشسته‌ها را که شرمنده زن و بچه‌های خود هستیم لمس کند و به فکر بیفتد که کاری انجام بدهد. بنویسید حقوق شهروندی که برای ما مردم گرفتار مشکلات، آب و نان نمی‌شود. خواسته واقعی شهروندان این است که با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی برخورد کنند.
9590---0914
* وقتی از تلویزیون صحنه نجات دادن مردم مظلوم و مسلمان فوعه و کفریا در کشور سوریه را تماشا کردم مثل این بود که طناب را از دور گردنم باز کرده باشند و خدا را بسیار شکر کردم.
7941---0912
* صداو سیما چند شب قبل از رسیدن شب یلدا با تبلیغات گسترده از مردم می‌پرسید برای شب یلدا چه خریده‌اید! به خداوند قسم هستند کسانی که این برنامه‌ها را با حسرت دنبال می‌کنند، خانواده‌هایی که محتاج نان شب‌اند و قصه غم‌انگیز صبح فردا را دارند و یا خانواده‌هایی که بدون سرپناه در این فصل سرد سال اوقات را سپری می‌کنند. کاش صدا و سیما از حال و احوال این مردم رنج کشیده هم گزارشی تهیه می‌کرد و از مردم دیگر می‌خواست کاری کنند تا شادی این شب‌ها برای همه مردم باشد.
3176---031
* وزیر کار و امور اجتماعی گفت سال آینده حقوق بازنشستگان 20 درصد رشد خواهد داشت که به نظر بنده این‌گونه مطالب، در باغ سبز نشان دادن در آستانه انتخابات است والا در سال گذشته دولت قول داده بود که حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران بالای یک میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود که برخلاف آن و کمتر از رقمی که دولت اعلام کرده بود به بازنشستگان پرداخت شد!
6172---021
* تقریباً 40 سال قبل نسبت به دریافت انشعاب آب و ثبت آن در پاساژی واقع در باب همایون اقدام کرده‌ایم اخیراً برای ثبت انشعاب آب اعلام کرده‌اند که باید 130 میلیون تومان پرداخت کنید؟! و به همین علت سه هفته است که آب آشامیدنی‌ ما را قطع کرده‌اند و ما مجبوریم از پاساژ مجاور آب مصرفی خود را تأمین کنیم. چرا؟
جمعی از فروشندگان پاساژ باب همایون (پاساژ جوانمرد)
* عکس‌هایی که از شهروندان برای صدور کارت ملی هوشمند به صورت متمرکز از آنان گرفته می‌شود، دارای چهره‌ای تاریک و مخدوش هستند.
مشتاقی
* برخی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی با تأخیری بیش از 10 روزه هنوز حقوق خود را دریافت نکرده‌اند! از مسئولان درخواست رسیدگی دارم.
3731---021