kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو:

پژو به تولید مشترک قطعات استراتژیک تمایلی ندارد

دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو گفت: پژو به تولید مشترک قطعات‌ های‌تک و استراتژیک محصولات جدید تمایلی ندارد و جلسات با این شرکت مورد رضایت نیست.




مازیار بیگلو در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در همکاری مشترک شرکت‌های خودروسازی همیشه روال استعلام وضعیت قطعه‌سازان و آنالیز قیمت‌ها انجام می‌شود، اظهار داشت: در دور جدید همکاری مشترک با شرکت پژو برای تولید محصول هم در این مرحله قرار داریم. طرف فرانسوی همچنان مشغول آنالیز قطعه‌سازان و قیمت‌ها است.
وی در پاسخ به سؤالی که گفته می‌شود با تمدید تحریم‌های آمریکا، روال این همکاری به کندی انجام می‌شود و طرف فرانسوی بیشتر به تلف کردن وقت مشغول است در حالی که زمان برای ایرانی‌ها مهم بوده و هر تأخیر آسیب‌های مخربی را به وجود می‌آورد، گفت: انتظار داشتیم روند همکاری‌ها با سرعت بیشتری همراه شود در حال حاضر جلسات با قطعه‌سازان برگزار می‌شود اما زیاد مورد رضایت نیست.
دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو تصریح کرد: عموماً تولید قطعات خودرو در دو فاز انجام می‌شود به این صورت که در فاز اول یک بخش از قطعات و در فاز بعدی قطعات ‌های‌تک و استراتژیک قرار می‌گیرند.
بیگلو با اشاره به اینکه هنوز پژو به تولید مشترک قطعات‌ های‌تک و استراتژیک محصولات جدید تمایلی ندارد، گفت: در حال حاضر استعلام قطعه‌سازان ایرانی برای تولید قطعات مشترک توسط پژو به اتمام رسیده اما هنوز به قرارداد نهایی منتهی نشده است.
وی اضافه کرد: بعد از تمدید تحریم‌ها توسط کنگره آمریکا، پژو به صورت رسمی ولی شفاهی اعلام کرده که این تحریم‌ها خللی در همکاری مشترک ما و خودروسازان ایرانی به وجود نخواهد آورد.