kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
آغاز هفته پانزدهم با شکست فولاد و پیروزی استقلال خوزستان

پرسپولیس قهرمان نیم فصل اول لیگ برتر شد

تیم فوتبال پرسپولیس تهران عنوان قهرمانی نیم‌فصل نخست مسابقات لیگ برتر را به خود اختصاص داد.


سرویس ورزشی-

هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر از روز گذشته با برگزاری سه بازی آغاز شد که در مهمترین دیدار تیم فوتبال پرسپولیس در مقابل دیدگان نزدیک به 50 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی به مصاف سیاه‌جامگان مشهد رفت که این بازی در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر به سود پرسپولیس به اتمام رسید. کمال کامیابی‌نیا (۸)‌، رامین رضاییان (۱۲) و مهدی طارمی (۵۱) برای پرسپولیس گلزنی کردند. برانکو ایوانکوویچ برای این بازی علیرضا بیرانوند، محسن ربیع‌خواه، سیدجلال حسینی، رامین رضائیان، حسین ماهینی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، احمد نوراللهی، وحید امیری و مهدی طارمی را در ترکیب اصلی قرار داد.
بیرانوند بعد از چند هفته دوری از ترکیب پرسپولیس در این مسابقه در جمع ۱۱ بازیکن قرار گرفت. احمد نوراللهی هافبک پرسپولیس که در نیم فصل برای خدمت سربازی عازم تیم تراکتورسازی است در این مسابقه در ترکیب اصلی قرار داشت و در حضور سیدجلال حسینی به صورت نمادین بازوبند کاپیتانی را بست.پرسپولیس نیمه نخست را هجومی آغاز کرد و خیلی زود توسط کمال کامیابی‌نیا به گل رسید. میل به گلزنی بازیکنان پرسپولیس بعد از گل اول هم ادامه یافت و تنها چهار دقیقه طول کشید تا گل دوم توسط رامین رضاییان به ثمر برسد. شاگردان برانکو بعد از این گل بازهم فرصت داشتند تا دروازه سیاه‌جامگان را باز کنند ولی عملکرد خوب دروازه بان حریف مانع شد تا بازی در نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد.
در نیمه دوم این باز هم تیم پرسپولیس بود که مسابقه را هجومی آغاز کرد و این‌بار نوبت مهدی طارمی بود که برای سرخپوشان گلزنی کند. ضربه کرنر سیاه‌جامگان را بیرانوند دفع کرد و همین ضربه تبدیل به یک ضدحمله شد. در نهایت همکاری احمدزاده با مهدی طارمی باعث شد که طارمی با یک شوت دقیق گل سوم پرسپولیس را به ثمر برساند. طارمی در دقیقه ۷۰ هم صاحب موقعیتی شد و توانست این فرصت را به گل تبدیل کند ولی این گل از سوی داور مردود اعلام شد. سیاه‌جامگان که خداداد عزیزی مدیرفنی خود را به خاطر محرومیت در اختیار نداشت در این نیمه هم نتوانست دروازه پرسپولیس را به صورت جدی تهدید کند تا در این مسابقه هم بدون امتیاز از زمین خارج شود.در دقیقه ۸۶ احمد نوراللهی تعویض شد و با چشمانی اشکبار زمین را ترک کرد. بازیکنان پرسپولیس هنگام خروج از زمین به این بازیکن دلداری دادند. پرسپولیس با این پیروزی ۳۲ امتیازی شد و نیم فصل اول را با قهرمانی به اتمام رساند.
در تهران، تیم پیکان میزبان تیم فولاد اهواز بود. در این دیدار و در حالی که حملات به صورت متناوب از سوی هر دو تیم در جریان بود در دقیقه ۳۳ بازی ماهان رحمانی با گل به خودی که به پیکان زد، فولاد را پیش انداخت.پس از این گل بازی جذاب‌تر از قبل ادامه پیدا کرد و پیکان حملات پر دامنه‌تری ایجاد کرد که در دقایق ۳۹ و ۴۳ مرتضی آقاخان و علی حمودی با دو گل کفه ترازو را به سود پیکان برگرداندند. در نیمه دوم هم اگر چه حملات مختلفی از هر دو تیم صورت گرفت اما نتیجه در نهایت با همان سه گل که سهم پیکان دو گل بود و سهم فولاد یک گل تمام شد و ساسان انصاری هم در این دیدار نتوانست گلی به ثمر برساند.
در خوزستان، تیم استقلال خوزستان موفق شد با گل دقایق پایانی بیت سعید مهمان خود صبای قم را شکست دهد. این دیدار در حالی برگزار شد که پیش از شروع بازی یک مسابقه پرگل از آن توقع می‌رفت اما هر چه از بازی گذشت دو تیم کمتر دست از احتیاط خود برداشتند. در ابتدای هر دو نیمه صبای قم بهتر و روان‌تر بازی را شروع کرد اما در ادامه این استقلال خوزستان بود که کنترل بازی را در دست گرفت و با گل دقیقه 89 حسن بیت سعید سه امتیاز شیرین را به استقلال خوزستان هدیه کرد. استقلال خوزستان با این برد شرایط بهتری در جدول پیدا کرد اما صبا همچنان رو به پایین در حرکت است.
در ادامه دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر امروز و فردا نیز 5 بازی برگزار می‌شود که برنامه آن به این شرح است:
یکشنبه 5 دی:
*ماشین‌سازی .............................................. سایپا، ساعت 14:15
*سپاهان ................................................ استقلال ، ساعت 14:30
*نفت تهران ......................................... تراکتورسازی ، ساعت 15
دوشنبه 6 دی:
*پدیده ................................................... ذوب‌آهن‌، ساعت 14:30
*صنعت نفت آبادان ................... گسترش فولاد، ساعت 15:30