kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
امام جمعه قم:

9 دی برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است

امام جمعه قم با بیان اینکه 9 دی سالروز نمایش هوشیاری ملت ایران در برابر توطئه‌ای سهمگین بود، گفت: قیام یکپارچه ملت در این روز برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم مؤمن و ولایتمدار این شهر در مصلای قدس برگزار شد، گفت: فتنه‌ای که در سال 88 برای شکست نظام اسلامی طراحی شده بود، بسیار تلخ بود ولی ملت بصیر و هوشیار با حضور آگاهانه خود بر پیمان‌شکنان مهر ابطال زدند.
وی اظهار داشت: عده‌ای به بهانه ناصواب تلاش کردند مردم‌سالاری دینی را زیر سؤال ببرند اما در این میان ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب پرچمدار دفاع و حفاظت از آرای مردم و مردم‌سالاری شدند.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به برگزاری انواع انتخابات‌های ریاست جمهوری، خبرگان و مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر، تصریح کرد: اینکه کسانی که خود با همین شیوه انتخاباتی روی کار آمده‌اند و حالا به بهانه‌ای بخواهند انتخاباتی که با شیوه مسبوق و حتی کیفی‌تر برگزار شده است را زیر سؤال ببرند، ادعایی باطل و غیر مسموع است.
حجت‌الاسلام اعرافی خاطرنشان کرد: عده‌ای دیدند که دشمن برای سوء استفاده از این بهانه دندان تیز کرده است اما باز فتنه را سردمداری کردند و آن حوادث تلخ را رقم زدند.
وی افزود: هدف فتنه‌گران تنها زیر سؤال بردن انتخابات نبود بلکه آنان پایمال کردن ارزش‌های الهی را در دستور کار داشتند.
خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به خطبه حماسی رهبر معظم انقلاب در کوران فتنه، اظهار داشت: آن خطبه شورآفرین خاتمه برخی بهانه‌گیری‌ها بود اما متأسفانه برخی باز هم بر ادامه مسیر اشتباه اصرار ورزیدند که در نهایت این ملت بود که با سیلاب بصیرت ناخالصی‌ها و عهدشکنی‌ها را از سر راه انقلاب و کشور زدودند.
مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در لبنان، یمن و سوریه، گفت: آل سعود در حال عقب‌نشینی در جبهه‌های سیاسی است و با خاموش شدن فتنه حلب امیدواریم به فضل الهی با نصرت جبهه مقاومت شکست جبهه تکفیر را شاهد باشیم زیرا مأموریت تکفیر ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی است.
امام جمعه قم با اشاره به اوضاع بحرین از ظلم‌ها و ستمگری‌های آل‌خلیفه انتقاد کرد و افزود: فشارها بر علما و مردم بحرین افزایش یافته، همان طوری که در عربستان نیز سخت‌گیری‌ها علیه شیعیان چند برابر شده است.
حجت‌الاسلام اعرافی در پایان به برخی از لفاظی‌های تفرقه‌افکنانه مسئولین آمریکایی و انگلیسی در منطقه اشاره کرد و گفت: این یاوه‌سرایی‌ها برای مقابله با جبهه مقاومت که متأثر از گفتمان انقلاب اسلامی است، صورت می‌گیرد.