kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴

احداث زائرسرای ارزان‌قیمت کمیته امداد در مشهد

زائرسرای ارزان‌قیمت با نام «زائر‌سرای کرامت» ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، در مشهد به بهره‌برداری رسید.

مشهد-خبرنگار کیهان:

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در این مراسم، هزینه احداث این زائرسرا  را  بالغ بر 220 میلیارد ریال و مساحت آن را نیز هزار و 270 مترمربع  اعلام کرد. محسن مسعودیان تصریح کرد: امکان اقامت 430 نفر در 110 واحد اقامتی این مجتمع فراهم شده است.وی خاطرنشان ساخت: علاوه بر واحدهای اقامتی، رستوران، آشپزخانه، پارکینگ و... نیز در زائرسرای کرامت طراحی و احداث شده است.
صدور پروانه رایگان برای ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت
شهردار مشهد از صدور 22 هکتار پروانه رایگان برای ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت استانی خبر داد.
سید صولت مرتضوی با بیان این مطلب در مراسم افتتاح زائرسرای ارزان‌ قیمت کرامت که به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) در بلوار وحدت اجرایی شده بود، سهم آورده شهرداری مشهد برای مجموع پروژه‌های زائرسرای ارزان‌قیمت را 350 میلیارد تومان دانست و افزود: کار به صورت هتلینگ پیش می‌رود و پیش‌بینی‌شده ظرفیت هر شب اقامت به 30 هزار نفر تخت برسد و کار با احداث این زائرسراها و شهرک زائر از سوی آستان قدس رضوی دنبال می‌شود.
شهردار مشهد با تأکید بر اینکه احداث زائرسراهای ارزان‌قیمت برای بخش خصوصی هیچ ممنوعیت و محدودیتی ندارد، گفت: 2 یا 3 استان با مضیقه مالی برای ساخت زائرسرا مواجهند که تقاضای ما از کمیته امداد آن است که با آنها که توان اجرا ندارند، همکاری کند تا کار محقق شود.