kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۳۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
رئیس کل دادگستری استان خوزستان:

اگر اشتغالی وجود داشت اکنون زندان‌های خوزستان خالی بود

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: درحال حاضر 12 هزار زندانی در خوزستان داریم که 11 هزار و 600 نفر از این تعداد بیکار بوده‌اند که اگر اشتغال برای آنها وجود داشت اکنون زندان‌های استان خالی بودند.


اهواز- خبرنگار کیهان:

فرهاد افشارنیا گفت: 70 درصد مردم در یک هزار و 200 شهر کشورمان بیکارند و نیز نرخ بیکاری در کشور به صورت شناور بین 40 تا 70 درصد است.
وی با تأکید بر اینکه ارتباط مستقیمی بین بیکاری و جرم وجود دارد افزود: در 8 ماهه ابتدای امسال 37 هزار فقره پرونده سرقت وارد دادگستری خوزستان شده است.
افشارنیا درخصوص آمار طلاق در استان خوزستان نیز اظهار داشت: در 8 ماه نخست امسال در اهواز 2 هزار و 600 فقره درخواست طلاق داشته‌ایم و در استان نیز 7 هزار و 700 فقره پرونده طلاق تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه آمار طلاق در سطح خوزستان قابل دفاع نیست عنوان کرد: از سه نوع طلاق رسمی، غیررسمی و عاطفی نوع سوم خطرناک‌تر است زیرا زمینه جدی انحرافات اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی فرزندان را به همراه دارد.
رئیس کل دادگستری استان خوزستان در ادامه کاهش سن اعتیاد را زنگ خطری در استان دانست و افزود: علی‌رغم اینکه این موضوع در ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح و نسبت به این موضوع هشدار داده شده ولی توجه و تلاش خاصی به این موضوع نشده و حتی برخی مسئولان سعی دارند با غیرحقیقی خواندن این آمار بر روی آن سرپوش بگذارند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 16 درصد مردم کشور زیر خط فقر هستند گفت: فقر آسیب اجتماعی دیگری است که در جای‌جای خوزستان وجود دارد و حاشیه‌نشینی هم یکی دیگر از معضلاتی است که بر شدت آن افزوده. افشارنیا تأکید کرد: ما نباید انتظار داشته باشیم که شهرداری و سایر ارگان‌ها به 400 هزار مهمان ناخوانده حاشیه شهر اهواز خدمات بدهند. وی با بیان اینکه اغلب آنها در زمین‌های غصبی با سندهای خودساخته ساکن شده‌اند گفت: علاوه بر اشغال اراضی شهری ظهور پدیده حاشیه‌نشینی یک شوک فرهنگی نیز به شهرها وارد می‌کند.