kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* آقای رئیس‌جمهور، حقوق شهروندی در تعریف کارگزاران دولت شما، ذخیره دانستن حرامخواران، وام‌های بی‌بهره و رانت‌خواری و یا حتی واردات کالای قاچاق از راه مناطق آزاد و یا به جهنم حواله کردن منتقدان و یا توافق‌های محرمانه‌ای که به سود استکبار و ضرر معیشت طبقات کم درآمد است. در این تعریف، صندوق ذخیره فرهنگیان برای فرهنگیان بی‌ثمر است اما برای چند نفر امپراطوری می‌سازد. آنچه از حقوق شهروندی در این دولت دیده شد این بود که بیکاری در جامعه جولان می‌دهد و هر ساعت یک خانواده درگیر بحران کار می‌شود. حقوق شهروندی در این دولت یک شعار ماند و در صحنه عمل حقوق شهروندی قشر ضعیف بود که پایمال شد.
3866---041
* آقای روحانی حقوق شهروند یعنی مردم اجازه داشته باشند در مورد مسائل کشور تصمیم‌گیری کنند. اما شما با محرمانه دانستن بسیاری از موارد اخیر این حق را سلب کردید و یا حق اعتراض نسبت به عملکرد ضعیف دولت را با واژه‌های تند پاسخ دادید واقعاً چگونه دولت دم از حقوق شهروندی می‌زند؟
سرابی
* آقای رئیس‌جمهور پاسخ بدهند افزایش چند‌باره بهای آب، برق، گاز و ارزاق عمومی مورد نیاز مردم در این چند سال از عمر این دولت به کدام ماده از منشور حقوق شهروندی ایشان مربوط است؟
2220---0912
* تمام وجوه انسانی در قوانین کشور از قانون اساسی گرفته تا قوانین عادی دیده شده است. مهم عمل به این قوانین توسط دولت، مسئولین و مردم است بنابراین مشغول ساختن ملت و کشور به چیزی تحت عنوان حقوق شهروندی بسیار عجیب و نامفهوم است.
قاسمی
* پیامک کلان حقوق شهروندی با وجود پوشش رسانه‌های جمعی اخبار دولت، بر خلاف حقوق شهروندی است! هزینه نجومی سیل تبلیغات پیامکی رئیس‌جمهور را چه کسی تأمین می‌کند؟ جیب شهروندان؟ اگر راضی نباشند چه؟
4073---0910
* یک تولیدکننده با چهل سال سابقه کارخانه هستم که با 30 درصد تولید فعالیت می‌کنم. اکنون به علت عدم توانایی در بازپرداخت اقساط وام بانک برای تصاحب منزل مسکونی‌ام اقدام نموده است. آقای رئیس‌جمهور آدرس آن 15600 کارخانه‌ای را که به آنها وام و تسهیلات داده‌اند در شهرک صنعتی حسن‌آباد هم بدهند تا شاید بتوانم معوقات اقساطم را با دریافت این‌گونه وام‌ها پرداخت و از تصاحب منزلم توسط بانک جلوگیری کنم! حقوق شهروندی امثال من آن است که بدون دغدغه و ماتم هزینه خانواده و کارگرانم را تأمین و یک زندگی آرام درحد متوسط داشته باشم.
8068---0912
* به عنوان یک تولیدکننده پوشاک در لاله‌زار تهران عرض می‌کنم بیش از دو کامیون تولید پوشاکم گرد و خاک می‌خورند و علت اصلی آن هم عدم حمایت دولت از تولید داخلی و آزاد بودن واردات پوشاک خارجی است که نیازی به قاچاق آن هم نیست و اظهار دولت مبنی بر تسهیلات 7 میلیارد تومانی به تولیدات داخلی فقط شعار است و در عمل هیچ خبری نیست. متأسفانه نگاه دولت به دست آمریکا و انگلیس خبیث و فرانسه پلید است نه اقتصاد داخلی!
محمد رضائی
* افرادی در سال 88 حق مردم رأی دهنده را نادیده گرفتند و با ادعای دروغ و صهیونیستی تقلب فتنه آفریدند. لطفاً در اولین قدم از اجرای حقوق شهروندی با افرادی که حقوق مردم را با فتنه‌انگیزی و زمینه‌سازی تحریم‌های اقتصادی زیرپا گذاشتند برخورد کنید تا دولت نشان دهد که برای تأمین حقوق واقعی شهروندان مصمم است.
یاورپناه- تهران
* آقای رئیس‌جمهور که صحبت از تساوی حقوق بین تمام افراد جامعه می‌کند ایشان پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران با مجوز مسئولان دولت را بر این اساس چگونه می‌خواهد توجیه کند.
9915---0914
* یک بسته کره پنجاه گرمی در یک ماه گذشته 400 تومان گران شده است. کجای این کار با حقوق شهروندی واقعی مردم سازگاری دارد؟
5420---0912
* آقای نوبخت در مورد حقوق‌بگیران نجومی سخنان متناقضی را مطرح کرده است. ابتدا گفت آنها ذخیره نظامند، چندی قبل گفت پرونده حقوق‌های نجومی بسته شده و مجدداً اظهار داشت متخلفان دریافت غیرمتعارف، حقوق‌های خود را پس داده‌اند و فردی که حقوق خود را پس نداده بازداشت است. اگر ذخیره نظامند چرا آنها را متخلف می‌نامید؟ اگر پرونده بسته شده چرا یک نفر در بازداشت است؟ لطفاً سخنگوی محترم دولت به این تناقضات پایان دهد.
عربی
* لطفاً کاسبان برجام توجه کنند: کری در هفته جاری رسماً اعلام کرد پیروزی در حلب به معنی پایان جنگ نیست! البته قرآن کریم این هشدار را داده است که کفار، هرگز دست از جنگ برنمی‌دارند تا اینکه شما از آرمان‌های خود دست بردارید و تابع مسلک آنان شوید.
نیکنام
* در قضیه فساد حقوق‌های نجومی دولت هیچ کس را متخلف نشناخت و به قوه قضائیه معرفی نکرد و بنابراین خیلی راحت پرونده را مختومه اعلام کرد! این دقیق‌ترین تعریف از حقوق شهروندی در نگاه دولت بود!
8181---0939 و 7977---0912
* آقای رئیس‌جمهور در کدام منشور حقوق شهروندی نوشته شده است که برخی افراد می‌توانند از بیت‌المال مردم یا صندوق ذخیره بیت‌المال برداشت کنند و در آخر ذخیره نظام دانسته شوند و قوه قضائیه برای جلوگیری از محاکمه این افراد تحت فشار قرار گیرد؟ این منشور شهروندی بیشتر برای قاب کردن و بر روی دیوار گذاشتن مناسب است تا اجرایی شدن. در این دولت بارها اثبات شده است که اشرافی‌گری بر همه شئون حاکم است.
فشنگچی- تهران
* رونمایی از حقوق شهروندی درحالی صورت می‌گیرد که جزئیات تازه‌ای از اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان که رئیس‌جمهور تعبیر دیگری بر آن نهادند به اطلاع مردم می‌رسد. گفتند قرار است قانون برای همه یکسان باشد و نورچشمی در آن دیده نشود. آقای رئیس‌جمهور حقوقدان هستند ولی مردم وقتی مروری به سه سال و نیم زمامداری ایشان در قوه مجریه دارند و نادیده گرفته شدن حقوق شهروندی بسیاری را می‌بینند فقط لبخندی زده و زیرلب زمزمه‌ای می‌کنند! اجرای حقوق شهروندی و حفظ آن، نیازمند یک خانه‌تکانی کامل مردمی در قوه مجریه است.
نراقی
* آمارهای عجیب دولت در طی 3 سال گذشته با این منشور حقوق شهروندی بسیار به یکدیگر می‌آیند!
5468---021
* وقتی شب می‌خوابیم و صبح بلند می‌شویم باید منتظر یک چالش معیشتی دیگر باشیم آن وقت دولت پرچم حقوق شهروندی را بلند کرده است! مردم در خلأ نظارت مسئولین برای احقاق حقوق طبیعی‌شان هم ناتوانند.
7472---021
* وقتی فرد بیکار پولی برای خرید میوه شب یلدا را ندارد و حتی برای خرید گوشت قرمزی که کیلویی 45 هزار تومان است چند ماهی است که توان خرید آن را نداشته است ، دولت چگونه رویش می‌شود که از منشور حقوق شهروندی رونمایی کند؟! حقوقی که دولت بر آن تاکید دارد برای اشرافی‌گری مناسب است و اقشار کارگر جامعه بهره چندانی از آن نخواهند داشت.
0883---0919
* آقای روحانی به فکر حقوق شهروندی کسانی باشید که 30 سال خدمت کرده‌اند ماهیانه یک میلیون و پانصد هزار تومان دریافت می‌کنند نه مدیران اشرافی که چندان حضور مؤثری در سمت خود نداشتند و از 20 تا 50 میلیون تومان گرفتند و ذخیره نظام نیز خطاب شدند. اگر مردم حقوق خود را از دولت طلب کنند دیگر مدیران اشرافی و نجومی نورچشمی نیستند.
3176---031
* 4 سال پیش دولت از حقوق شهروندی گفت حالا وقتی تمام گزینه های شعاری دولت مثل اقتصاد و خروج از رکود و برنامه هسته‌ای و برجام  و اوضاع خانواده‌ها و بیکاری و... با بن‌بست برخورد کرد دولت بار دیگر شعار حقوق شهروندی را برسر دست گرفته است و سوگمندانه باید اذعان کرد که تنها مصرف تبلیغاتی برای رسانه‌ها دارد والا اگر به حقوق شهروندی قرار است احترام گذاشته شود باید ابتدا با کسانی که به اموال مردم دست‌ درازی کرده‌اند برخورد شود نه این که از آنان به عنوان ذخیره نظام یاد شود.
2837---011