kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

اخبار ورش جهان



اعتراض دوومیدانی آلمان
 به محروم نشدن کامل روسیه
رئیس فدراسیون دوومیدانی آلمان در اعتراض به توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک که هم‌وطن او نیز هست اعلام کرد باید کمیته المپیک روسیه تا پایان حل شدن مسئله دوپینگ این کشور محروم شود.
تاکنون انتقادات زیادی به اقدامات IOC در قبال مسئله دوپینگ سیستماتیک روسیه شده است. IOC پیش از برگزاری المپیک ریو ۲۰۱۶ تصمیم گرفت به جای محروم کردن کامل روسیه از بازی‌های المپیک، از فدراسیون‌های جهانی بخواهد تا درباره حضور ورزشکاران روس تصمیم‌گیری کنند. باخ در همان زمان ا ز تصمیم IOC دفاع کرد. باخ اعلام کرده بود که شرایط فدراسیون جهانی دوومیدانی متفاوت از دیگر فدراسیون‌ها و IOC است. با این حال رئیس فدراسیون دوومیدانی آلمان نامه‌ای به باخ نوشت و اعلام کرد روسیه باید محرومیت‌های سنگین‌تری را متحمل شود. پروکپ معتقد است که کمیته المپیک روسیه باید تا زمان مشخص شدن شرایط، کاملا محروم شود.
کویت در آستانه محرومیت
از جام ملت‌های آسیایی ۲۰۱۹
کویت آخرین مهلت برای شرکت در بازی‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را از دست خواهد داد. با وجود این که پارلمان کویت قصد دارد قوانین جدیدی را برای از بین رفتن محرومیت‌ها وضع کند اما این کشور نمی‌تواند تا زمان مشخص شده، دوباره عضو فیفا شود.کویت آخرین فرصت برای اینکه از سوی AFC دوباره عضو فیفا شود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند در بازی‌های جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ شرکت کند. مهلت کویت تا ۲۵ دسامبر است و روز ۲۳ ژانویه، قرعه‌کشی مرحله نهایی جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.پارلمان کویت قرار است درباره قانون‌گذاری‌های جدید و رفع محرومیت‌ها جلسه‌ای برگزار کند. اوایل این ماه اکثریت پارلمان کویت را به تغییر قوانین داده بودند. کویت در اکتبر ۲۰۱۵ از سوی IOC محروم شده است و فیفا و تعدادی از فدراسیون‌های جهانی نیز این محرومیت را اعمال کردند. دلیل محرومیت کویت، دخالت‌های دولتی در مسائل ورزش این کشور بوده است. ورزشکاران کویت نتوانستند در المپیک ریو زیر پرچم کویت حضور پیدا کنند و تنها ورزشکاران مستقل از این کشور نتوانستند در این رقابت‌ها حضور داشته باشند. شیخ سلمان الصباح، وزیر امور ورزش و جوانان کویت اعلام کرده است تا ۶ ماه آینده قوانین جدید وضع می‌شوند. با این حال به نظر می‌رسد کویت به مهلت نهایی برای شرکت در بازی‌های جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ نمی‌رسد.
اعتراض بارسلونا به بخشش رئال مادرید
اگر قانون است، برای همه باشد
پس از کاهش محرومیت باشگاه رئال مادرید در دادگاه عالی ورزش، رئیس باشگاه بارسلونا نسبت به این موضوع اعتراض کرد.
دادگاه عالی ورزش فرجام خواهی رئال‌ مادرید در رابطه با امضای قرارداد با بازیکنان را پذیرفت و محرومیت این تیم از یک سال به ۶ ماه کاهش یافت. یعنی باشگاه اسپانیایی می‌تواند تابستان سال آینده (۲۰۱۷) بازیکن جذب کند و تنها زمستان ۲۰۱۷ قادر به خرید بازیکن نیست.مادرید به علت تخلف در امضای قرارداد با بازیکنان زیر ۱۸ سال با این جریمه روبرو شده است. کاهش محرومیت رئال‌ مادرید باعث تعجب باشگاه بارسلونا شد. خوسپ ماریا بارتومئو به این موضوع واکنش نشان داد و گفت‌: باید وکلای این پرونده در این رابطه توضیح بدهند چون کسانی که از رئال‌ مادرید دفاع کردند، از بارسلونا هم در این زمینه دفاع کرده بودند. محرومیت مادریدی‌ها کاهش داده شد اما برای ما نتوانستند این کار را انجام بدهند. فیفا پیش از رئال‌ مادرید، بارسلونا را به خاطر این موضوع جریمه کرده بود اما دادگاه عالی ورزش، فرجام‌خواهی این تیم را نپذیرفت چون باشگاه مادریدی پس از اولین هشدار فیفا وضعیت بازیکنان زیر ۱۸ سال را بررسی کرد و مشکلات موجود را رفع کرد اما بارسلونا به این موضوع اهمیتی نداد. البته باشگاه کاتالانی از دادن توضیحات به فیفا خودداری کرد. پس از این تحقیق، قراردادهای غیرقانونی بازیکنان دیگری در لاماسیا آشکار شد. در مقابل مادرید در فرصت ۹۰ روزه‌ای که داشت، هرگونه مشکل در این زمینه را حل کرد و این موضوع باعث شد که جریمه سفیدپوشان کاهش پیدا کند.
زلاتان خرید جدید منچستریونایتد را لو داد
مهاجم سوئدی شیاطین سرخ درست همانند تابستان گذشته خرید جدید تیمش را لو داد.یکی از بازیکنانی که خبرهای زیاد درباره پیوستن او به منچستریونایتد به گوش می‌رسد، ویکتور لیندولف، مدافع سوئدی بنفیکا است. به نظر می‌رسد این بازیکن در نهایت سر از منچستریونایتد درخواهد آورد و زلاتان به نوعی این خبر را تایید کرد. زلاتان ایبراهیموویچ در این زمینه گفت‌: لیندولف به بازیکن بزرگی تبدیل شده است. او در بنفیکا خیره‌کننده ظاهر شده و به زودی در یک باشگاه بزرگ بازی خواهد کرد.منچستریونایتد در خط دفاعی خود مشکلات زیادی داشت و آسیب‌دیدگی‌ اریک بایی باعث شده ژوزه مورینیو به دنبال تقویت خط دفاعی خود در زمستان باشد. مورینیو به احتمال زیاد با این مدافع سوئدی که مشتریان زیادی دارد قرارداد امضا خواهد کرد.