kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
اتحادیه جهانی با طرح مشارکتی فدراسیون موافقت کرد

افزایش شانس ایران برای میزبانی از رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان

نایب رئیس‌فدراسیون کشتی می‌گوید طرح برگزاری مشارکتی رقابت‌ها، شانس میزبانی ایران را برای برگزاری پیکارهای قهرمانی جهان افزایش داده است.

سرویس ورزشی-

حمید بنی تمیم در تازه‌ترین صحبت‌های خود اظهار داشت: طرح مشارکتی رقابت‌های کشتی از سوی فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی ارایه شد و مورد موافقت قرار گرفت و سومین دوره جام باشگاه‌های جهان با مشارکت سه کشور ایران، مجارستان و اوکراین برگزار شد.تصویب این طرح از سوی اتحادیه جهانی امتیاز بسیار خوبی برای ایران است که دوباره بتوانیم پس از سال 2002 یک بار دیگر میزبان پیکارهای قهرمانی جهان باشیم.
بنی تمیم با اشاره به اینکه پیش از این فدراسیون کشتی پیشنهاد میزبانی پیکارهای کشتی آزاد و قهرمانی سال 2018 جهان را ارایه کرده است، بیان داشت: با توجه به تصویب طرح مشارکتی رقابت‌های کشتی از سوی اتحادیه جهانی، ایران دوباره می‌تواند یک بار دیگر میزبان رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی باشد و کشور دیگری رقابت‌های زنان را میزبانی کند.
نایب رئیس‌فدراسیون کشتی در خصوص برگزاری جام جهانی سال 2017 به میزبانی ایران گفت: البته چندین شهر میزبان برگزاری جام جهانی هستند و در حال مذاکره با مسئولان استان‌ها و بررسی شرایط هستیم.
جام جهانی کشتی آزاد در سال 2017 میلادی روزهای 28 و 29 بهمن و جام جهانی کشتی فرنگی نیز روزهای 26 و 27 اسفند در ایران برگزار خواهد شد.ایران تاکنون چهار بار در سال‌های 1959، 1973، 1998 و 2002 میزبانی رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی را به عهده داشته است و علاقه مندان کشتی منتظر آن هستند تا یک بار دیگر شاهد رقابت‌های قهرمانی جهان در ایران باشند.به دلیل برگزاری رقابت‌های کشتی زنان همزمان با مسابقات مردان در کشتی آزاد و فرنگی، کشورمان از سال 2002 تاکنون نتوانسته میزبانی این مسابقات را به عهده بگیرد.
اولتیماتوم فدراسیون برای برگزاری جام تختی
دبیر فدراسیون کشتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص میزبانی مشهد از جام تختی نیز گفت: جام بین‌المللی تختی علاوه بر اینکه مهم‌ترین مسابقه بین‌المللی ورزش کشور محسوب می‌شود، امروز دیگر یک تورنمنت معمولی در دنیای کشتی نیست. وی ادامه داد: استان خراسان گرچه سابقه برگزاری جام تختی را نیز در دهه‌های گذشته در سوابق خود دارد، اما هیچگاه تجربه برگزاری چنین رویداد بین‌المللی را به چنین گستردگی و با حجم علاقمندی مردم پهلوان دوست خراسان در تاریخ فعالیت‌های ورزشی در این استان نداشته است.
بنی‌تمیم تصریح کرد: احساس می‌شود آگاهی کافی در برخی از مدیران دست اندرکار نسبت به جایگاه امروزه این مسابقات بعنوان یکی از معدود مسابقات برگزیده رنکینگ جهانی کشتی وجود ندارد. نمی‌توان چنین رویداد فرهنگی و ورزشی بزرگی را که متقاضیان دیگری نیز در کشور دارد، به احترام جایگاه کشتی خراسان در تاریخ کشتی کشور و بنابر خواست مردم عزیز این خطه پهلوان پرور به مشهد مقدس آورد، اما سهم مشارکتی کوچکی در برنامه‌های اجرایی آن برای استان توانمندی چون خراسان قائل نشد.
وی افزود: مردم انتظار دارند پس از موافقت فدراسیون با انتقال این مسابقات به مشهد، مدیران استانی، جام تختی را متعلق به خراسان بدانند و با تمام توان در میزبانی کنار فدراسیون کشتی باشند. همانگونه که استان فارس در برگزاری جام جهانی، استان مازندران در برگزاری جام باشگاه‌های آزاد جهان، استان خوزستان در برگزاری دو دوره جام باشگاه‌های فرنگی جهان با تمام توان دوشادوش فدراسیون کشتی حرکت کردند.
نایب رئیس‌فدراسیون کشتی ادامه داد: با توجه به اینکه جام تختی طبق برنامه کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود، باید روند دعوت از تیم‌ها آنهم تیم‌های صاحب جایگاه در دنیا ظرف همین چند روز علی‌رغم اینکه تعطیلات کریسمس را نیز در کشورهای غربی در پیش داریم به سرانجام برسد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: فرصت بسیار کمی داریم و نمی‌توانیم تا زمان برگزاری مسابقات منتظر تردید مسئولان اجرایی استان در همراهی اجرایی و نه کلامی در انجام پیشنهادات مشارکتی ارائه شده از سوی فدراسیون کشتی باشیم. فدراسیون کشتی ایران از بزرگترین برگزارکنندگان مسابقات بین‌المللی در دنیای امروز کشتی در این چند سال بوده است و به برنامه‌های زمانبندی و اجرایی لازم برای برگزاری چنین مسابقات بزرگی واقف است و بر این اساس وضعیت همکاری در استان خراسان با توجه به اتمام زمان در اختیار فدراسیون، نگران‌کننده است.