kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵

اخبار کوتاه از فوتبال



ایران - مراکش؛ ۱۷ دی در ورزشگاه العین امارات
دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و مراکش در ورزشگاه العین امارات برگزار می‌شود. تیم ملی فوتبال ایران که خود را آماده حضور در دیدارهای برگشت رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه می‌کند از سیزدهم دی در دوبی اردوی یک هفته‌ای را برگزار خواهد کرد.بر همین اساس تیم ملی ایران در جریان این اردو دیدار تدارکاتی را مقابل تیم ملی مراکش برگزار خواهد کرد.این دیدار در تاریخ 17 دی ماه برگزار می‌شود و در حالی که برخی رسانه‌ها از مکان برگزاری این دیدار ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند، این مسابقه دوستانه در شهر العین و یکی از 3 ورزشگاه مستقر در این شهر برگزار خواهد شد.تیم ایران در این بازی در یکی از ورزشگاه‌های العین میهمان تیم مراکش به حساب می‌آید و این تیم آفریقایی که خود را آماده حضور در جام ملتها می‌کند، میزبانی از بازیکنان کی روش را برعهده خواهد داشت.
پیروزی استقلال در دربی امیدها
امیدهای استقلال با دو گل امیدهای پرسپولیس را شکست دادند. مصاف عصر دیروز تیم‌های امید استقلال و پرسپولیس را آبی‌های پایتخت با دو گل به سود خود به پایان بردند.در نیمه نخست بازی دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند ولی در نیمه دوم امیدهای استقلال، با گل‌های طاها شریعت و شایان علایی به پیروزی دست یافتند. هدایت امیدهای استقلال برعهده پیمان صاحب‌جمعی و هدایت امیدهای پرسپولیس بر عهده جمشید شاه‌محمدی است.
عمران‌زاده و پورقاز در رادار گسترش فولاد
دو مدافع مد نظر تیم گسترش فولاد در نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر هستند. در حالی که به فصل نقل و انتقالات نزدیک می‌شویم، تیم فوتبال گسترش فولاد برای تقویت خود ظاهرا به دنبال جذب 4 بازیکن است.هرچند که این اسامی تاکنون به صورت رسمی اعلام نشده ولی ظاهرا عزت الله پورقاز و حنیف عمران‌زاده در لیست تیم گسترش فولاد برای نیم فصل حضور دارند.عمران‌زاده در حال حاضر در تیم خونه به خونه بابل و لیگ یک بازی می‌کند و پورقاز هم که مدافع ملی پوش تیم استقلال خوزستان است و به دلیل مشکلات مالی این باشگاه، احتمال دارد از این تیم جدا شود.
پای نیروی انتظامی به باشگاه استقلال باز شد
درگیری فیزیکی سرپرست سابق تیم جوانان استقلال با یکی از لیدرهای این باشگاه پای ماموران نیروی انتظامی را به باشگاه استقلال باز کرد. باشگاه استقلال تهران دیروز شاهد اتفاق عجیبی بود. سرپرست سابق تیم جوانان استقلال صبح روز یک‌شنبه در محل باشگاه استقلال حاضر شد تا با مسئولان این باشگاه دیدار کند اما در نهایت این گفت‌وگوها به جاهای باریک کشیده شد.سعید طرزی که به کسر 80 درصد از قرارداد و اخراج از تیم جوانان استقلال محکوم شده در محل ساختمان باشگاه با یکی از لیدرهای باشگاه استقلال که اتفاقا فرزندش در تیم جوانان استقلال بازی می‌کند، درگیر می‌شود و این درگیری در نهایت پای ماموران نیروی انتظامی را به باشگاه باز می‌کند.در پایان این ماجرا ماموران انتظامی لیدر طرف درگیری را بازداشت کرده و با خود می‌برند.
باشگاه نفت پراهیچ و مبعلی را به هیچ تیمی نمی‌دهد
سرپرست تیم فوتبال نفت تهران با بیان اینکه هیچ پیشنهاد رسمی برای جذب ایگور پراهیچ و ایمان مبعلی به باشگاه ارائه نشده است، گفت: اینها تنها شایعاتی است که پیرامون بازیکنان‌مان وجود دارد.محسن خلیلی، سرپرست تیم فوتبال نفت تهران با بیان اینکه مشکل اسکان ایگور پراهیچ به خاطر اختلافات مدیر برنامه‌های این بازیکن با باشگاه است، اظهار کرد: مشکلات ما قابل حل است، ولی طبق قراردادی که مدیر برنامه‌های این بازیکن با باشگاه بسته است، نفت تهران هیچ مسئولیتی در قبال اسکان این بازیکن ندارد، با این حال باشگاه چند جا را به ایگور پیشنهاد داد که به خاطر تفاوت سلیقه نتوانست در آن مکان اسکان یابد. ما سعی می‌کنیم که این مشکل در این هفته‌ حل شود.او درباره شایعاتی مبنی بر پیوستن ایمان مبعلی به استقلال و ایگور پراهیچ به پرسپولیس، تصریح کرد: بالطبع تیمی که خوب کار کند باقی تیم‌ها خواستار بازیکنانش می‌شوند. ما هم خواستار این هستیم که اگر پیشنهادی هست بطور رسمی به باشگاه ارائه شود تا حرفه‌ای با مسائل برخورد کنیم. مسلما اگر تیمی این بازیکنان را می‌خواست با باشگاه صحبت می‌کرد. پس این اخبار شایعات و حدس و گمان‌هایی هست که پیرامون ایگور، ایمان و باقی بازیکنان ما وجود دارد. مسلما کادرفنی بازیکنان کلیدی خود را به حریفان مستقیمش نمی‌دهد تا خودش را ضعیف و بقیه را قوی کند. در حال‌ حاضر هم باشگاه مشکل مالی ندارد تا بخواهد با پول رضایت نامه این بازیکنان مسائل مالی خود را حل کند.
بستری شدن بهروان در بیمارستان
مشاور عالی سازمان لیگ در بیمارستان بستری شد. غلامرضا بهروان، مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال به دلیل بیماری کلیوی در بیمارستانی در ساری بستری شد.او به تازگی با حکمی از حیدر بهاروند، سرپرست سازمان لیگ از سمت رئیس کمیته‌ مسابقات سازمان لیگ به مشاور عالی این سازمان منصوب شد.
کمک ۲۰۰ هزار روبلی «آزمون» به کودک مبتلا به سرطان
پیراهن سردار آزمون به مبلغ ۲۰۰ هزار روبل در روسیه به فروش رفت تا صرف امور خیریه شود.پیراهن امضا شده سردار آزمون که در بازی با بایرن مونیخ توانست گلزنی کند، صرف امور خیریه شد. او چندی پیش پیراهن خود را به مزایده گذاشت تا پول به دست آمده از این راه صرف امور خیریه شود.در نهایت بالاترین پیشنهاد برای این پیراهن در پایان مزایده، ۲۰۰ هزار روبل بود که باشگاه روستوف نیز در شبکه‌های اجتماعی آن را تایید کرد. قرار است پول به دست آمده صرف درمان کودکی شود که مبتلا به سرطان است. هزینه کامل درمان این کودک سرطانی که در آلمان است، بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون روبل بوده است.
حاتمی: مات و مبهوتم که چرا علیه بهترین گلزن تیم‌شان شعار می‌دهند
مهاجم تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: مات و مبهوت مانده‌ام که چرا برخی از طرفداران تراکتورسازی علیه من شعار سر می‌دهند.فرزاد حاتمی مهاجم تراکتورسازی تبریز با 6 گل زده بهترین گلزن این تیم در فصل جاری بوده و در دو بازی اخیر مقابل استقلال و سپاهان سه گل به ثمر رسانده است. با این وجود، از ابتدای فصل برخی از هواداران تراکتورسازی علیه این بازیکن در بازی‌های خانگی شعار سر می‌دهند. حاتمی در واکنش به این موضوع گفت: نمی‌دانم این افراد چه کسانی هستند. هواداران تراکتورسازی سه کمپین حمایتی برای من ساخته‌اند، اما شمار اندکی در ورزشگاه علیه من شعار می‌دهند. مطمئن هستم اینها طرفدار تراکتورسازی نیستند.حاتمی خاطرنشان کرد: 6 گل در لیگ و یک گل در جام حذفی زدم و در هفتاد درصد گل‌ها هم تأثیرگذار بوده‌ام. مات و مبهوت مانده‌ام که چرا آن عده علیه من شعار می‌دهند. در صفحه شخصی من برخی‌ها هر چیزی دلشان می‌خواهد، زیر پست‌های من می‌گذارند. اگر در اینستاگرام چیزی می‌نویسند، مهم نیست، اما وقتی در ورزشگاه خانگی خودمان این اتفاق می‌افتد، ناراحت می‌شوم. من ترک‌زبان هستم و می‌دانم تراکتورسازی به لیگ دسته سوم هم برود، مردم حمایت می‌کنند، اما برخی‌ها که تماشاگر هستند و نه هوادار، به خودشان اجازه بی‌احترامی به منِ ترک‌زبان می‌دهند. عکس بچه خواهرم را در صفحه شخصی‌ام گذاشته و می‌بینم چند هزار کامنت ناسزا پای آن می‌گذارند. چرا این اتفاق باید در صفحات مجازی بیفتد؟ ‌ای کاش از اول صفحه شخصی نبود تا این همه ناسزا نمی‌دیدیم. اگر آن تعدادی که علیه من شعار می‌دهند، تخلیه می‌شوند، اشکالی ندارد، اما مطمئنم هوادار تراکتورسازی نیستند.
الهلال مسقط را برای میزبانی از پرسپولیس انتخاب کرد
یک روزنامه عربستانی از انتخاب عمان به عنوان محل میزبانی باشگاه الهلال برای رویارویی با پرسپولیس در بازی لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.مسئولان باشگاه الهلال عربستان مسقط، پایتخت عمان را به عنوان محل بازی برگشت برابر پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کردند. این باشگاه عربستانی پس از ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال این کشور خواهان هماهنگی این نهاد با همتای عمانی خود جهت موافقت با میزبانی الهلال شده است.یک روزنامه عربستانی با اعلام این خبر همچنین نوشته است: تیم الهلال عربستان پیش از برگزاری بازی برگشت لیگ قهرمانان آسیا در عمان راهی امارات خواهد شد تا اردو و دو دیدار تدارکاتی برگزار کند. ابوظبی به عنوان شهر برپایی اردوی حریف پرسپولیس تعیین شده است.دیدار رفت تیم‌های پرسپولیس و الهلال عربستان سوم اسفندماه سال جاری به میزبانی سرخپوشان در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد و بازی برگشت نیز با توجه به انتخاب عربستانی‌ها در عمان انجام می‌شود.
جلسه معینی با وزیر ورزش
عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال تصمیم دارد در نشستی با وزیر ورزش مشکلات این باشگاه را با او در میان بگذارد. مسعود معینی چند روز پیش به علت برخی از مشکلات در رسانه‌ها اعلام کرد که از سمت خود استعفا می‌کند. پس از طرح این موضوع، برخی از اعضای هیئت مدیره استقلال از جمله حسن زمانی با معینی تماس گرفته و با تشریح وضعیت استقلال از او خواستند که در چنین اوضاعی از تصمیم خود صرف‌نظر کند.ظاهراً معینی از مواضع خود عقب‌نشینی کرده، اما اعلام کرده است که امروز یا فردا با مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان دیدار خواهد کرد تا مشکلات باشگاه استقلال را با او در میان بگذارد.