kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

تقابل مربیان سرشناس در هفته هشتم لیگ برتر بسکتبال

در حساس‌ترین دیدار هفته هشتم لیگ برتر بسکتبال پتروشیمی میزبان شیمیدر تهران است.



هفته هشتم لیگ برتر بسکتبال امروز با پنج دیدار برگزار می‌شود که تمامی مسابقات حساس خواهند بود. ماهشهر جایی است که پتروشیمی مدافع عنوان قهرمانی و صدرنشین کنونی لیگ میزبان شیمیدر تهران خواهد بود. در تقابل این دو تیم قبل از هرچیز تقابل دوباره مهران شاهین‌طبع و مصطفی هاشمی دو مربی نامدار ایران به چشم می‌آید. همیشه رقابت این دو مربی کاردان و با تفکر جذاب بوده و مطمئنا ماهشهر امروز میزبان یکی از همین دیدارهای جذاب خواهد بود.در یک طرف میدان پتروشیمی است که این فصل همانند یک مدعی واقعی تیم بسته و عملکرد خیلی خوبی به نمایش گذاشته و در طرف دیگر میدان نیز شیمیدر که شروع خوبی در لیگ نداشت اما اکنون به تیمی قدر تبدیل شده که می‌خواهد در میان مدعیان قرار بگیرد. این مسابقه می‌تواند رونمایی اصلی از ستاره سال‌های قبل تیم‌های NBA باشد که این فصل پیراهن شیمیدر را به تن کرده‌است و حالا خیلی‌ها منتظر هستند تا ببینند "داکوان دین” که خرید امسال مصطفی هاشمی است چه شرایطی دارد.
دومین مسابقه حساس در تهران برگزار می‌شود. نفت آبادان نایب قهرمان فصل گذشته لیگ با اینکه پتروشیمی را شکست داد و اولین باخت این تیم را رقم زد اما برابر شهرداری کاشان باخت تا در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار بگیرد. البته این تیم خارجی‌هایش را تغییر داده و مطمئنا از این هفته شرایطش بهتر خواهد شد. دانشگاه‌آزاد هم که متکی به خارجی‌های خوبش است مطمئنا می‌خواهد در خانه برتری یک پله‌ای‌اش در جدول نسبت به حریف جنوبی را حفظ کند. این مسابقه در شرق تهران و در سالن حکیمیه برگزار می‌شود.
در دیگر بازی تهران نیروی زمینی ارتش میزبان لوله آ.اس شیراز است. سربازان نیرو با اینکه حامد بیگی را به طور کامل و فرید اصلانی را برای یک ماه از دست داده‌اند باز هم خوب مبارزه می‌کنند و تیمی جنگنده هستند و حالا در هفته هشتم می‌خواهند برابر قعر نشین لیگ به بردی دیگر دست پیدا کنند اما به هیچ وجه نباید نماینده شیراز را دست کم بگیرند چرا که این تیم هم بدون بازیکن خارجی با اینکه بردی نداشته اما فوق العاده کار کرده‌است. در تبریز شهرداری این شهر میزبان شهرداری اراک است. اراکی‌ها بعد از چند هفته دوری از صدر جدول حالا به رده دوم صعود کرده‌اند و سایه خود را بر تیم پتروشیمی انداخته‌اند. یک غفلت در ماهشهر و فرصت طلبی اراکی‌ها می‌تواند برای نخستین بار تغییراتی در صدرجدول ایجاد کند. کاشان هم میزبان رقابت شهرداری این شهر و شهرداری گرگان است. این مسابقه نیز جذاب و حساس خواهد بود. گرگانی‌ها با آمدن بازیکنان خارجی خود شرایط بسیار خوبی دارند و کاشان هم چنین وضعیتی دارد و هر دو تیم جز برد چیزی نمی‌خواهند. برنامه کامل هفته هشتم لیگ برتر بسکتبال به این شرح است:
 * پتروشیمی – شیمیدر تهران * دانشگاه آزاد – نفت آبادان * شهرداری تبریز – شهرداری اراک * نیروی زمینی – لوله آ.اس شیراز * شهرداری کاشان – شهرداری گرگان.