kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲

باکو از رژیم صهیونیستی سامانه «گنبد آهنین» می‌خرد

به دنبال سفر اخیر «بنیامین نتانیاهو» به جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که باکو از اسرائیل سامانه گنبد آهنین خریداری می‌کند




درپی سفر اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان، «باکو» با «تل‌آویو» برای خرید سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» قرارداد امضا کرد.
«یاوار جمالوف» وزیر دفاع آذربایجان دیروز اعلام کرد، میان دولت باکو و طرف اسرائیلی (شرکت نظامی رافائل) توافقی برای خرید سامانه‌های گنبد آهنین امضاء شده است طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان پیش از این در مورد امضای قرارداد پنج میلیارد دلاری خرید سلاح از رژیم صهیونیستی خبر داده بود.نتانیاهو هفته گذشته با هدف بهبود روابط میان رژیم صهیونیستی و دو کشور آذربایجان و قزاقستان به این کشورها سفر کرده بود.سفر نتانیاهو به باکو با اعتراضات گسترده‌ای در این کشور مواجه شد. بر اساس برخی گزارش‌ها رژیم صهیونیستی آذربایجان را شریک استراتژیک خود می‌داند و از طریق این کشور از کشورهای منطقه جاسوسی می‌کند. سامانه گنبد آهنین یک طرح آمریکایی برای هدف قراردادن موشک‌های شلیک شده از نوار غزه به فلسطین اشغالی بوده است.