kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

کوتاه از سراسر جهان


فلسطین
فلسطین‌الیوم‌: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد «احمد حازم الریماوی» در شمال غرب رام‌الله هدف تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید. این جوان 19 ساله فلسطینی در خلال یورش صهیونیست‌ها به «بیت‌ریما» و درگیری‌هایی که در منطقه مذکور رخ داد از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت. وی به بیمارستان «یاسر عرفات» در سلفیت منتقل شد اما تا رسیدن به بیمارستان به شهادت رسیده بود.
لیبی
الوطن العربی: «فایز السراج»، رئیس شورای ریاستی و نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی گفته، شهر سرت که از اوایل ۲۰۱۵ تحت تصرف داعش بود، از سیطره این گروه تروریستی به طور کامل خارج شده است. داعش در اوایل ۲۰۱۵ سرت را تحت تصرف خود درآورد و آن را به یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های خود در خارج از عراق و سوریه تبدیل کرده بود.
افغانستان
تسنیم: تروریست‌های داعش یک مدرسه دخترانه که دست‌کم ۵۵۰ دانش‌آموز در آن درس می‌خواندند را در ولایت «لوگر» در شرق افغانستان به آتش کشیدند. در نتیجه این آتش‌سوزی کتاب‌های درسی، کلاس‌ها، کتابخانه، آزمایشگاه و تمام وسایل این مدرسه به کلی سوخته‌ است. گفته می‌شود در جریان این آتش‌سوزی علاوه بر کتاب‌های درسی چندین جلد قرآن کریم هم در آتش سوخته‌ است.
تونس
مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین: رژیم صهیونیستی در اقدامی بی‌سابقه به ترور «محمد الزواری» مخترع تونسی و کارشناس صنایع هواپیمایی و مهندس پهباد در شهر «صفاقس» واقع در جنوب شهر تونس اعتراف کرد. «رونین بریگمن» از تحلیلگران برجسته امور اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل معمولا به اتهامات مطرح شده علیه موساد در مورد اقدامات تروریستی هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد، ولی این اعتراف کاملا متفاوت بود.
پاکستان
دیلی اوصاف: ژنرال «قمر جاوید باجوه» که تنها چند هفته از آغاز دور ریاستش بر ارتش پاکستان می‌گذرد در نخستین سفر خارجی خود میهمان آل‌سعود شده است. سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به عربستان 3روزه خواهد بود حکومت آل سعود به نیروی ارتش پاکستان نیاز دارد و به همین دلیل همواره استقبال فراوانی از حضور سران نظامی این کشور می‌کند.