kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
سرانه مدارس توزیع نشده است

کلاس‌های سرد برخی مدارس به دلیل خرابی شوفاژها

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه سرانه مدارس توزیع نشده است، گفت: مصادیق بسیاری در کشور وجود دارد که دانش‌آموزان به دلیل خرابی سیستم شوفاژ‌ها، کلاس‌های درس سردی دارند.


حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به عدم پرداخت سرانه مدارس، اظهار داشت: متاسفانه این امر موجب شده است که مدیران مدارس با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شوند.
سلیمی ادامه داد: امروزه مشاهده می‌‌شود به دلیل مشکلات مالی که آموزش و پرورش دارد، مدیران مدارس به چشم «عاملین تأمین مالی» دیده می‌شوند و باید این معضل و چالش هر چه سریع‌تر رفع شود.
 وی با بیان اینکه سرانه مدارس بیشتر خرج هزینه‌های آب، برق، گاز و مواد مصرفی می‌‌شود، تصریح کرد: مصادیق بسیاری در کشور وجود دارد که دانش‌آموزان به دلیل خرابی سیستم شوفاژ‌ها، کلاس‌های درس سردی دارند و این معضل روز به روز گسترده‌تر می‌شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بعضی از مدیران مدارس برای هزینه‌های مدرسه به ناچار به خانواده‌ها پناه آورده‌اند و به اولیای دانش‌آموزان نامه ارسال می‌کنند و انتظار این است که این وضعیت هر چه سریع‌تر سامان پیدا کند و مشکلات رفع شود.
وی با بیان اینکه دولت باید پاسخگوی دیر پرداخت شدن سرانه مدارس باشد، گفت: جلسات و نشست‌هایی در این خصوص در کمیسیون آموزش مجلس و با حضور مسئولان آموزش و پرورش برگزار شده است و آنها اظهار می‌کنند که خزانه دولت باید سرانه مدارس را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.
سلیمی افزود: وزیر آموزش و پرورش قبل از انتخابش در مجلس عنوان می‌کرد که «دولت به من قول داده است برخی کاستی‌ها را جبران می‌کند» و اکنون نمی‌دانیم چگونه می‌خواهند جبران کنند و با این شرایط دورنمای خوبی در نظام تعلیم و تربیت مشاهده نمی‌شود.