kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
با گذشت چند ماه از سال تحصیلی

دولت طرح شیر مدارس را هنوز اجرایی نکرده است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه طرح شیر مدارس هنوز اجرایی نشده است، گفت: فقط 50 درصد مطالبات دامداران بابت خرید توافقی شیر خام پرداخت شده است.


سیداحمد مقدسی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه خرید توافقی شیر خام همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: متاسفانه دولت پول دامداران را پرداخت نکرده است.
وی با اشاره به مصوبه دولت برای شیر مدارس گفت: دولت می‌تواند شیر مدارس را از طریق سازمان مرکزی تعاون روستایی که خرید توافقی شیر خام را برعهده دارد، تامین کرده و این طرح را اجرایی کند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور تصریح کرد: اجرای طرح شیر مدارس علاوه بر اینکه سبب ایجاد تقاضا در بازار می‌شود، می‌تواند به افزایش مصرف سرانه این محصول در جامعه و رونق تولید کمک کند.
مقدسی با اشاره به اینکه حدود 600 میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح شیر مدارس مصوب شده است، ادامه داد: بهتر است دولت این مبلغ را در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار دهد تا این سازمان اقدام به خرید شیر از دامداران و اجرای طرح شیر مدارس کند.
وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه 850 تن شیر خام از دامداران خریداری می‌شود، افزود: تاکنون 50 درصد مطالبات دامداران به حساب آنان واریز شده است ضمن اینکه تولیدکنندگان از نحوه پرداخت مطالبات‌شان راضی نیستند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با اشاره به اینکه با گذشت چند ماه از سال تحصیلی، هنوز طرح شیر مدارس اجرایی نشده است، تصریح کرد: دولت 200 میلیارد تومان مشوق صادراتی برای صادرات لبنیات مصوب کرده که 50 میلیارد تومان برای طرح خرید توافقی شیر خام بوده است اما متاسفانه هنوز این مبلغ تخصیص داده نشده که صادرات رونق پیدا کند، ضمن اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی قادر به پرداخت مطالبات دامداران باشد.
مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود به قیمت تمام شده تولید شیر خام برای تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم شیر خام برای دامداران حدود 1320 تومان است.