kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸

برگزاری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در همدان برگزار شد.

 
 همدان - خبرنگار کیهان:

در مراسم افتتاحیه جشنواره بیست و سوم تئاتر کودک و نوجوان که با شعار «مهر بر صحنه کودکی» و با حضور پرشور جمع کثیری از کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها، هنرمندان و مهمانان داخلی و خارجی در همدان برگزار شد.
مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌گفت: این جشنواره اکنون به چنان بالندگی رسیده است که امسال شاهد حضور گروه‌های نمایشی موفق داخل کشور و نیز 10 گروه خوب از کشورهای دیگر در آن بودیم.وی افزود: تقسیم‌بندی و تفکیک تخصصی بخش‌های خردسال، کودک و نوجوان، حاصل نگاه حرفه‌ای به این جشنواره بود.
وی ادامه داد: استفاده از هنر تئاتر، مهم‌ترین شیوه تربیتی برای کودک و نوجوان است.
شفیعی تاکید کرد: اگر در پی آموزش مفاهیمی از قبیل اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان و در نتیجه تضمین آینده جامعه هستیم، باید تئاتر را برای آنها جدی بگیریم.
شهرام کرمی، دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز اظهار داشت: در این دوره از جشنواره، تعداد 50 گروه نمایشی با 160 اجرا در 12 سالن و در مجموع 550 نفر هنرمند از ایران و 14 کشور دیگر حضور داشتند.
وی افزود: تعداد 10 عنوان نمایشگاه خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، چک، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، روسیه و استرالیا در جشنواره امسال به اجرا درآمد و از کشورهای ترکیه، الجزایر، سوئد و کنیا نیز مهمانانی حضور داشتند.
یادآوری می‌شود جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 22 آذر ماه تا 27 آذر برگزار شد.