kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
امام جمعه قم:

آزادی حلب مدعیان مبارزه با داعش و تروریست‌ها را عزادار کرد

امام جمعه قم با اشاره به شکست سنگین تروریست‌های تکفیری و داعشی‌ها در حلب، گفت: شگفت‌آور است که مدعیان ائتلاف علیه داعش و تروریست‌ها، همراه با ارتجاع منطقه از آزادی حلب عزادار شده‌اند.

قم - خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که با شرکت پرشکوه مردم متدین قم در مصلی قدس این شهر برگزار شد، خاطرنشان کرد: عجیب است که محور غربی، عبری، عربی با اینکه مدعی مبارزه با تروریست‌ها بودند، نتوانستند خشم خود را از این پیروزی بزرگ پنهان کنند و رسماً پرچم عزا برافراشتند!
وی افزود: آنچه که بیش از همه جهانیان را شگفت‌زده کرد، اقدام دولت فرانسه بود که با وجود ترور صدها تن از شهروندانش توسط تروریست‌های تکفیری و علی‌رغم اینکه هنوز در شوک و ترس از عملیات‌های ترور، گرفتار حالت فوق‌العاده هستند، اما چراغ‌های برج ایفل را به علامت عزای شکست تروریست‌ها خاموش کردند!
حجت‌الاسلام حسینی بوشهری با اشاره به برخی اقدامات غربی‌ها در واکنش به شکست تروریست‌ها مانند احضار سفرای ایران و تشکیل جلسات فوق‌العاده برای بررسی این شکست، اظهار داشت: واقعاً پیروزی یک ملت بر گروه‌های ترور و خشونت وتخریب برای شما این قدر رنج‌آور است؟! شماها که مدعی حقوق بشر بودید اینک چه اتفاقی افتاده که نابودی کسانی که انسان‌ها را سر می‌بریدند و آتش می‌زدند و زنده زنده سینه آنها را شکافته و قلب آنان را به دندان می‌کشیدند، شما را ناراحت و عزادار کرده است؟
خطیب جمعه قم در ادامه هفته وحدت را فرصتی مغتنم برای تقویت هر چه بیشتر ارتباطات و مراودات شیعه و سنی و عموم مذاهب اسلامی مطرح کرد و گفت: اگر کسانی در پی کسب رضا و خشنودی پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) هستند، باید تلاش کنند وحدت شیعه و سنی را تا می‌توانند افزایش دهند. وی با انتقاد از برخی اقدامات کشورهای مدعی اسلام در جهت تعمیق اختلافات شیعه و سنی، افزود: آنها به نام اسلام خیانت می‌کنند و تا الان نشان داده‌اند که برای آنها شیعه و سنی موضوعیت ندارد و به هیچ کدام رحم نمی‌کنند.
استقبال مردم از مدیر مسئول کیهان
 در نماز جمعه قم
نمازگزاران نماز جمعه قم پس از اینکه متوجه حضور حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان در نماز جمعه شدند، وی را احاطه کرده و از روشنگری‌های روزنامه کیهان تقدیر کردند.
آنان خطاب به مدیر مسئول کیهان گفتند: در مسئله مذاکرات هسته‌ای، تنها روزنامه کیهان بود که با دقت تمام رفتار دشمن را رصد و به مذاکره کنندگان هشدارهای لازم را داد.
تعدادی از نمازگزاران نیز از اینکه روزنامه کیهان مشکلات معیشتی مردم را بدون در نظر گرفتن مصلحت اندیشی‌های متداول منعکس می‌کند، از مدیر مسئول روزنامه کیهان تقدیر و تشکر کردند.
جوانان قمی در ادامه با مدیر مسئول کیهان عکس یادگاری گرفتند.