kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
با حضور مسئولان کشوری و استانی

پیکر امام‌جمعه سبزوار تشییع شد

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی امام‌جمعه فقید سبزوار صبح جمعه با حضور نماینده آیت‌الله سیستانی، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، مسئولان و مردم شهرستان سبزوار برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مردم شهرستان سبزوار پیکر امام جمعه فقید سبزوار را از محل مسجد جامع تا مصلای نماز جمعه این شهرستان بر روی دستان خود تشییع و سپس برای خاک‌سپاری به مشهد منتقل کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین ابراهیمی امام‌جمعه سبزوار در سال 1319 در روستای کیذور از توابع سبزوار دیده به جهان گشود و تحصیلات مقدماتی­ خود را در مکتب‌خانه زادگاهش و سپس حوزه علمیه سبزوار آغاز کرد.
در سال 1350 باوجود خفقان دوره حکومت محمدرضا پهلوی به توزیع مخفیانه چندین رساله توضیح‌المسائل و کتاب حکومت اسلامی امام خمینی (ره) پرداخت و به سفارش نماینده امام (ره) به امور طلاب و مردم نیازمند رسیدگی می‌کرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان به مدت دو سال مسئولیت ائمه جماعات مشهد را بر عهده داشت و در سال 1359 به همراه 10 نفر از روحانیون مشهد جهت فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، عازم جبهه شد و نماز جماعت و جلسات سخنرانی را در ستاد جنگ‌های نامنظم برگزار کرد.
در سال 1360 به پیشنهاد آیت‌الله صالحی مازندرانی و حجت‌الاسلام علی رازینی به ریاست شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی منصوب شد.
دو سال با حفظ سمت قبلی، به ترتیب مسئولیت دادگاه انقلاب و عمومی پاسداران و دادگاه انقلاب ارتش در مشهد را نیز بر عهده داشت و در سال 1364 با ادغام دو دادگاه نظامی در سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان، به مدت 12 سال مسئول آن نهاد قضایی بود.
پس از آتش‌بس جنگ تحمیلی به اهواز مأمور شد و در شعبه یکم دادگاه نظامی نیروهای مسلح مشغول رسیدگی به پرونده‌های نظامی شد.
امام‌جمعه سبزوار در سال 1367 به مدت دو سال، مسئولیت دادگاه نظامی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان را نیز به عهده داشت.
آخرین مسئولیت حجت‌الاسلام غلامحسین ابراهیمی حضور در جایگاه امام‌جمعه شهرستان سبزوار بود و ۲۷ سال مردم سبزوار را با خطبه‌های اعتقادی و انقلابی ارشاد می‌کرد.
گفتنی است حجت‌الاسلام غلامحسین ابراهیمی امام‌جمعه سبزوار صبح روز پنج‌شنبه به دلیل خون‌ریزی معده دریکی از بیمارستان‌های مشهد‌دار فانی را وداع گفت.