kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

اخبار کوتاه از فوتبال




برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم پورحیدری
مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم منصور پورحیدری بر سر مزار این مرحوم در بهشت زهرای تهران با حضور مسئولان ورزشی، اهالی فوتبال و علاقه‌مندان به ورزش برگزار شد. در این مراسم چیزی حدود 200 نفر حاضر شدند. از حاضران سرشناس در این مراسم می‌توان به سیدرضا افتخاری مدیرعامل استقلال، دکتر احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان، علیرضا منصوریان، محمد خرمگاه، حسن روشن، حسن زمانی، علی نظری جویباری، یحیی گل‌محمدی، علی چینی، فرشته کریمی، صادق ورمرزیار، پرویز مظلومی و ... اشاره کرد. علیرضا منصوریان به همراه دستیارانش در اواخر این مراسم حاضر شد و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی محل مراسم را ترک کرد.
افتخاری: سال‌ها در فوتبال بودم و می‌دانم چکار کنم
سرپرست باشگاه استقلال درباره استعفای مسعود معینی از هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت که در جریان این استعفا نیست. او تاکید کرد که شخصا مخالف نظر معینی برای جریمه بازیکنان بوده است. رضا افتخاری درباره استعفای معینی گفت: معینی درباره استعفایش به من اطلاعی نداده بود و  خودش تصمیم گرفته که استعفا بدهد. وی با اشاره به پیشنهاد معینی برای جریمه بازیکنان استقلال به دلیل کسب نتایج ضعیف ادامه داد: یکی از مخالفان پیشنهاد معینی که گفته بود کادر فنی را جریمه کنیم، خود من بودم. راه‌های دیگری برای ایجاد انگیزه در بازیکنان و کادر فنی است و تنبیه آخرین راه است. من سال‌ها در فوتبال بودم و می‌دانم چکار کنم.
موافقت فیفا با تغییر زمان دیدار ایران و ازبکستان
زمان بازی برگشت دیدار ایران و ازبکستان یک روز جلو افتاد. تیم ملی فوتبال ایران قرار بود در هشتمین دیدار خود در انتخابی جام جهانی روسیه، 23 خرداد برابر ازبکستان در ورزشگاه آزادی به میدان برود که با توجه به تداخل این دیدار با لیالی قدر، فدراسیون فوتبال ایران درخواستی را برای تغییر زمان بازی به فیفا ارائه کرد تا انجام مراسم عزاداری شهادت حضرت علی(ع) هواداران ایرانی با حضور در ورزشگاه تداخلی نداشته باشد. فدراسیون فوتبال ازبکستان درخواست طرف ایرانی را قبول کرد و این دیدار قرار است یک روز زودتر یعنی 22 خرداد در ورزشگاه آزادی برگزار شود. ازبکستان که در رده سوم گروه A انتخابی جام جهانی قرار دارد، یک ماه دیگر باید در دو دیدار دوستانه برابر تیم‌های ملی گرجستان و ارمنستان به میدان برود. آن‌ها اولین دیدارشان در دور برگشت را نیز برابر سوریه انجام خواهند داد. طبق اعلام فیفا تیم ملی ایران نیز قرار است با مراکش در امارات دیدار دوستانه‌ای داشته باشد.
دژاگه در نیم فصل دوم به العربی بازمی‌گردد
ستاره تیم ملی فوتبال ایران دوباره به العربی برگشت و از نیم فصل دوم با پیراهن این تیم قطری در لیگ ستارگان به میدان خواهد رفت. به گزارش الوطن، اشکان دژاگه با وجود آنکه با العربی قرارداد دارد اما در فصل جاری لیگ ستارگان قطر برای این تیم به میدان نرفت زیرا کادر فنی تیم اعلام کرد که به این بازیکن ایرانی نیاز ندارد و خیمنس را به عنوان جایگزین دژاگه انتخاب کردند. با وجود آنکه دژاگه در فهرست نهایی العربی قرار نگرفت اما این ستاره ایرانی ترجیح داد که با هیچ تیمی قرارداد امضا نکند. او با توجه به داشتن قرارداد  با العربی تمرینات خود را با این تیم ادامه داد و منتظر ماند تا یکی از بازیکنان خارجی تیم بد ظاهر شود و او جایگزینش شود. اکنون صبر اشکان جواب داد و مصطفی سال بازیکن سنگالی العربی اعلام کرد که می‌خواهد از این باشگاه قطری برود. روزنامه الوطن اعلام کرد که باشگاه العربی اشکان دژاگه را جایگزین مصطفی سال کرده و این بازیکن ایرانی می‌تواند از نیم فصل دوم دوباره پیراهن العربی را بر تن کند. العربی در فصل جاری لیگ ستارگان قطر نتایج خوبی کسب نکرده و مشکلات زیادی داشته است.
آسیب‌دیدگی جباری و صدرنشینی السد با گلزنی پورعلی گنجی و ژاوی
الأهلی در شبی که مجتبی جباری آسیب دید برابر لخویا با نتیجه دو بر یک تن به شکست داد. در ادامه هفته دوازدهم لیگ ستارگان قطر الأهلی میزبان لخویا بود که این دیدار در نهایت با پیروزی دو بر یک لخویا به پایان رسید تا الأهلی یک شکست خانگی دیگر را تجربه کند.مجتبی جباری ستاره ایرانی الأهلی در این دیدار در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت اما به خاطر آسیب‌دیدگی در دقیقه 33 تعویض شد. الأهلی با این شکست با 11 امتیاز در رده دهم جای گرفت. در دیگر دیدار مهم این هفته السد در شبی که پورعلی گنجی و ژاوی گلزنی کردند به صدر جدول لیگ ستارگان قطر صعود کرد. دراین دیدار السد توانست با نتیجه سه بر یک السیلیه را از پیش رو بردارد تا صدرنشین جدید لیگ قطر شود. گل نخست السد را در این دیدار مرتضی پور‌علی گنجی به ثمر رساند تا این بازیکن ایرانی مثل دیدار قبلی برای السد گلزنی کند. ژاوی فوق ستاره السد هم گل دوم را وارد دروازه حریف کرد. دیگر گل السد را خلفان ابراهیم به ثمر رساند. السد با این پیروزی که به دست آورد ۳۰ امتیازی شد و به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد. در دیگر دیدار برگزار شده الشحانیه در حالی که پولادی را به خاطر آسیب‌دیدگی در اختیار نداشت با تساوی دو بر دو برابر الخور متوقف شد.