kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

حوادث کوتاه از کشور


    توقیف 24 تن برنج قاچاق
سرویس شهرستان ها: فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: ماموران انتظامي ايست و بازرسي شهيد «امامي» شهرستان «شهرضا» هنگام پایش خودروهاي عبوري به يک دستگاه کاميون کشنده ولوو که از جنوب كشور به سمت شهريار در حرکت بود، مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرتیپ «عبدالرضا آقاخاني» ادامه داد: در بازرسي از اين کشنده مقدار24تن برنج قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکي کشف شد.
به گفته وی، كارشناسان مربوطه ارزش برآورد شده اين محموله را يك ميليارد و200ميليون ريال اعلام كرده‌اند.
 این مقام انتظامی تصریح کرد: راننده این خودرو دستگیر و برای سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شد.
کشف اشیاء عتیقه
رشت - خبرنگار کیهان : فرمانده نیروی انتظامی رشت اظهارداشت: بدنبال دریافت خبری مبنی بر نگهداری اشیاء عتیقه در منزل فردی دربخش سنگر، بررسی موضوع در دستورکار ماموران انتظامی این بخش قرار گرفت.
سرهنگ رحیم شعبانی افزود: ماموران در بازرسی از این خانه یک ظرف سفالی، ، یک حلقه مفرغی ، 16 عدد دگمه مفرغی و 22گرم تریاک به همراه یک دستگاه ترازوی توزین مواد مخدر کشف کردند.
وی در ادامه با بیان اینکه در این رابطه مردی 40 ساله نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد،  افزود : طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی قدمت این اشیا مربوط به هزاره اول قبل از میلاد بوده و ارزش ریالی آن 110 میلیون ریال است .
دستگیری 4 قاچاقچی کالا
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی ساوه گفت: مأموران این شهرستان در دو عملیات جداگانه به دو خودرو مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ پرویز اسدی ادامه داد: مأموران در بازرسی از خودروهای مذکور، 2 تن و 200 کیلوگرم نخ آسان بازشو، لوازم برقی و دیگر اقلام که فاقد هرگونه مجوز گمرکی بود، کشف کردند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستگیری چهار نفر و توقیف دو خودرو بیان کرد: طبق برآورد کارشناسان ارزش بارهای مکشوفه یک میلیارد ریال است.به گفته وی ، افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده اتهامی به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.
مرگ 2 نفر در آتش‌سوزی
تبریز- ایرنا: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: آتش گرفتن کانکس در عوارضی بستان آباد - تبریز موجب کشته شدن 2 نفر و مصدومیت سه نفر دیگر شد.
وحید شادی نیا افزود: این حادثه صبح دیروز رخ داد و امدادگران این مرکز به محل حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد: 2 نفر داخل کانکس جان خود را از دست دادند و سه مصدوم که وضعیت سوختگی یکی شدیدتر است پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان شهریار بستان آباد انتقال یافتند.
شادی نیا اظهارکرد: علت آتش سوزی بخاری نفتی اعلام شده است.
واردات غیرمجاز برنج خارجی
سرویس شهرستان ها: جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان اظهارداشت: مأموران انتظامی بندرخمیر هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر که از این بندر به سمت بندرعباس در حرکت بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
سرهنگ علی خرم روی افزود: ماموران در بازرسی از این تریلرکانتینردار 20 تن و 800 کیلو گرم برنج خارجی و فاقد مدارک گمرکی کشف و خودرو را به پارکینگ منتقل کردندوی تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و به مقامات قضائی تحویل شد.
34 رأس بز در آتش کباب شدند
ساری - ایرنا: فرماندار بهشهر با تائید وقوع آتش سوزی در روستای ‹پچت› بخش یانسر این شهرستان گفت که 34 رأس بز در این آتش‌سوزی تلف شدند.
سید خالق سجادی با بیان اینکه اثاثیه یک خانه دراین حادثه طعمه شعله‌های آتش شد، افزود: شعله‌ور شدن آتش بخاری هیزمی باعث این آتش سوزی شد.فرماندار بهشهر گفت: در این آتش سوزی به کسی آسیبی نرسید و میزان خسارت هم در دست بررسی است.
بازداشت 3 کلاهبردار
رشت - خبرنگار کیهان : فرمانده نیروی انتظامی لنگرود اظهار داشت : در پی دریافت شکایتی مبنی بر وقوع یک فقره کلاهبرداری به مبلغ 90 میلیارد ریال در این شهرستان ، ماموران موضوع را مورد بررسی خود قرار دادند و متهم اصلی این پرونده را شناسایی و به همراه دو همدستش دستگیر کردند.
سرهنگ حسین نیک فرد ادامه داد: متهمان با استفاده از چک‌های باطل شده یک ملک تجاری به ارزش 90 میلیارد ریال را از مالباخته خریداری کرده بودند.
وی گفت : ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک برگ وکالت نامه و مبایعه نامه مربوط به این کلاهبرداری را کشف و ضبط کردند .
شایان ذکر است این 3 متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.
انبار لوازم آرایشی در منزل
سرویس شهرستان ها: رئيس پليس آگاهي استان البرز اظهارداشت: ماموران این فرماندهی يک انبار لوازم آرایشی بهداشتی را در یک واحد مسکونی درشهرفردیس شناسایی کردند.
سرهنگ «جواد صفايي» افزود : با هماهنگي مقام قضائي و با همکاري اداره بازرسي اصناف و تعزيرات فرديس، اکيپي از ماموران به آدرس مورد نظر اعزام و در بازرسي از آنجا، 47 هزار و 530 قلم لوازم آرايشي و بهداشتي، يک دستگاه چاپگر ليبل وعلائم تقلبي و چندين کارتن ليبل جاسازي شده براي چاپ و نصب بر روي کالاها کشف و در اين رابطه دو نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند .
وی تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهاي کشف شده يک ميليارد ريال برآورد شده است
قتل نوعروس توسط داماد
رشت ـ خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی آستانه اشرفیه اظهار داشت: مأموران آگاهی این فرماندهی در پی اطلاع از قتل زنی 22 ساله در روستای « نقره ده » بلافاصله در محل حادثه حاضر شده و پس از بررسی موضوع دریافتند مقتوله هنگام نزاع با شوهرش با ضربات چاقو به قتل رسیده است.سرهنگ منوچهر محبوبی با بیان اینکه شوهر 26 ساله مقتوله توسط مأموران دستگیر شد، افزود: متهم در بازجویی‌های پلیس علت ارتکاب قتل را نافرمانی همسرش عنوان کرد.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: براساس تحقیقات کارآگاهان پلیس ، مقتوله بدون رضایت تن به ازدواج با متهم داده و طی یکماه زندگی مشترکشان دائماً اظهار ندامت می‌کرد که همین امر باعث بروز اختلافات و نزاع بین آنها و در نتیجه قتل نوعروس شد.
مصدومیت 14 دانش‌آموز و معلم
خرم آباد - ایرنا: فرمانده انتظامی پلدختر گفت: تصادف یک دستگاه مینی بوس حامل دانش آموزان دختر پلدختری با 2 دستگاه کامیون و پراید 14 مصدوم برجا گذاشت.سرهنگ صفر عبدالوند افزود: مینی بوس حامل دانش آموزان دختر دبیرستان زینبیه پلدختر که برای اردو به تالاب‌های این شهرستان رفته بودند ، هنگام بازگشت با یک دستگاه تریلر و یک دستگاه سواری پراید تصادف کرد.
وی گفت: در این تصادف 14 تن شامل 9 دانش آموز، یک معلم، رانندگان مینی بوس و پراید و 2 تن از سرنشینان پراید مجروح شدند.
فرمانده انتظامی پلدختر افزود: مجروحان حادثه توسط اورژانس 115 به بیمارستان امام خمینی(ره) پلدختر منتقل شدند.
وی دلیل وقوع این حادثه را رعایت نکردن حق تقدم از سوی راننده تریلر نسبت به مینی بوس و بی‌توجهی راننده مینی بوس به جلو نسبت به پراید اعلام کرد.يك دستگاه سواري سمند كه بيش از 69 ميليون ريال و 144 فقره تخلف حادثه ساز در پرونده آن ثبت شده بود توقيف و به پاركينگ منتقل شد.